Kramkalas.
58 inlägg
• Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
Tess skrev:Sluta länka från aspieforum tack! Folk här har inte med vad som skrivs där att göra och då menar jag öht. Vill folk läsa där får de registrera sig.
Så Aspieforum får diskutera Aspergerforum, men inte tvärtom
Låter som en syn på "demokrati" och "yttrandefrihet" jag har hört förr.
Senast redigerad av Danne 2011-05-04 22:19:57, redigerad totalt 1 gång.
Tess skrev:Sluta länka från aspieforum tack! Folk här har inte med vad som skrivs där att göra och då menar jag öht. Vill folk läsa där får de registrera sig.
Slut på kramkalaset nu?
Senast redigerad av Savanten Svante 2011-05-04 22:19:58, redigerad totalt 1 gång.
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2007-03-13
Tess skrev:Nej då, krama på bara.
Ja, inte ska vi sluta kramas. Då blir världen ännu kallare men jag avstår gärna från gruppkramar och/eller påtvingade kramar samt kramar från främlingar.
Senast redigerad av sommar 2011-05-04 22:19:58, redigerad totalt 1 gång.
rdos skrev:Kvasir skrev:Men om du nu har rätt i din förklaring. Varför har då inte de som har svårt att följa reglerna här lika stora problem att göra det på andra forum? Eller är det kanske så att de har det, med undantag för forum med extremt högt i tak?
Därför att det är första intrycket som räknas. Om jag kommer till ett nytt forum så är jag ödmjuk och sätter mig in i vad som gäller och hur andra argumenterar. Om jag däremot varit med på ett forum under flera år, och man plötsligt börjar förbjuda saker som tidigare var tillåtna, och plockar bort underforum som man gillat, då är det en helt annan sak. Då blir man emotionellt negativt inställd, ...
Det här håller jag med om, jag skrev nyss om precis detta i en annan tråd.
Det är både lättare, bättre och ärligare att börja om från början än att göra genomgipande ändringar.
Senast redigerad av nallen 2011-05-04 22:19:58, redigerad totalt 1 gång.
Danne skrev:Så frågan är om denna yttrandefrihet är så nyttig för oss?
Friheter är alltid nyttiga, även om de riskerar att ta död på dig. Det är ditt val och därmed också ditt ansvar.
Senast redigerad av nallen 2011-05-04 22:19:58, redigerad totalt 1 gång.
nallen skrev:Danne skrev:Så frågan är om denna yttrandefrihet är så nyttig för oss?
Friheter är alltid nyttiga, även om de riskerar att ta död på dig. Det är ditt val och därmed också ditt ansvar.
Jag håller delvis med.
Men om din frihet begränsar någon annans, så har du fråntagit dom deras frihet att välja.
Alltså kommer man inte ifrån att friheten kommer vara begränsad på något sätt på sådana här forum, frågan är bara hur mycket frihet som är "lagom".
Det är ju inte bara moderatorerna som har denna makten.
Genom att t.ex. uttrycka sig på olika sätt så kan man "skrämma" andra till tystnad, eller åtminstone göra så dom inte längre vill delta i debatterna.
Och på så sätt har vi ALLA ett ansvar gentemot varandra, och inte bara gentemot oss själva.
Och vi måste inse att det inte alls enbart är moderatorerna som lägger nivån på forumet, dom ska ju (i teorin) vara en förlängning av den stora majoritetens vilja på forumet.
Sen är det altid någon/några som kommer ikläm.
Ps. Jag åsyftar inte någon speciell medlem/person i inlägget, utan tänker enbart i allmäna banor här.
Senast redigerad av Danne 2011-05-04 22:19:58, redigerad totalt 1 gång.
Återgå till Regler, nyheter och synpunkter