Köpte en Android telefon idag(4.0 Ice Cream Sandwich)
3 inlägg
• Sida 1 av 1
Jag hade en Android innan(Android 2.1, en Alcatel) men Whatsapp funkade inte på den, så då fick jag en iphone.
Fast jag trivdes inte med iphonen. Jag gillar ju linux så då måste det bli en Android(linuxbaserad kärna) tänkte jag.
Så nu har jag köpt en Samsung S7560 Galaxy Trend på Net-on-net laddad och klar(trivia: den har exakt samma usb laddare som min Alcatel hade="Micro-B" usb). Ska byta SIM imorgon hos min mobiloperatör så jag får nån internet och kan börja installera lite appar
Kanske någon som har exakt samma modell, är min känsla rätt att det är en populär modell?
Fast jag trivdes inte med iphonen. Jag gillar ju linux så då måste det bli en Android(linuxbaserad kärna) tänkte jag.
Så nu har jag köpt en Samsung S7560 Galaxy Trend på Net-on-net laddad och klar(trivia: den har exakt samma usb laddare som min Alcatel hade="Micro-B" usb). Ska byta SIM imorgon hos min mobiloperatör så jag får nån internet och kan börja installera lite appar
Kanske någon som har exakt samma modell, är min känsla rätt att det är en populär modell?
- Tor_och_i2p
- Inaktiv
- Anslöt: 2011-08-11
Har du inte möjlighet att koppla upp dig på WiFi?
Det där är en rätt billig Android, du ska nog inte förvänta dig alltför mycket av den...
Det där är en rätt billig Android, du ska nog inte förvänta dig alltför mycket av den...
Miche skrev:Har du inte möjlighet att koppla upp dig på WiFi?
Jo, WiFi funkar, fast jag har ingen hotspot tillgänglig där jag bor. Med SIM kortet har jag tillgång till 3G mobilt internet(1GB data/månad), fast nu är den i iphonen. Imorgon tänkte jag flytta den till den nya Androiden.
Jag förväntar mig inte 4G internet, för sådant stöd har inte den här telefonen. Det stod i specifikationerna att det saknas stöd för 4G, men jag ville ha en telefon där jag kan göra lite grundläggande saker...
Jag hoppas att Firefox OS telefoner är lättillgängliga tills nästa gång jag köper en smartphone. Hittills så har jag köpt telefoner i budget-klass, men jag utesluter inte att det någon gång får bli en telefon med lite högre specifikationer. Jag hämtade den idag på ett lager.
- Tor_och_i2p
- Inaktiv
- Anslöt: 2011-08-11