Konsolinköp
21 inlägg
• Sida 1 av 1
Konsolinköp
Jag tänkte mig att köpa en konsol i sommar. Vilken bör någon som gillar bilspel, och då främst banracing, köpa? Ni kan ju gissa en titel jag direkt kommer köpa...
Senast redigerad av Kristofer 2011-05-04 14:02:15, redigerad totalt 1 gång.
Gran Turismo?
Ps3 har ju grym hårdvara och det kommer mycket bra spel och diverse tillbehör. Neckdelen är ju att man idagslägen inte kan ladda hem spel...
Wii har ju sida sidor och Nintendo är bra på att få fram roliga spel. Klen hårdvara och inget HD är ju trist.
X360 någorlunda likvärdig hårdvara som Ps3. Kommande X360 ska väl ha BR-läsare inbyggd från början. HD-DVD-misslyckandet lär ju ha kostat MS en hel del. Frågan är om X360 kommer att kunna konkurrera med Ps3 i längden.
Lite trist att både X360 och Ps3 inte duger som multimediamaskiner eftersom dom inte stödjer x264. I stort sett alla HD som släpps idag är ju x264 och även om det kommer releaser av TV-serier och Film som kan spelas på konsollerna så är det ändå inte allt som kommer för det. Nu kan man ju konvertera relativt enkelt själv men det tar tid och är lite struligt, och man vill ju kunna ladda hem och se grejerna utan problem.
Skulle gärna se att MS eller Sony tillät en opensourceutvckling av en multimediaprogramvara i stil med XBMC på gamla Xboxen. Lite trist att man ska sitta med en låda med grym prestanda och samtidigt inte kunna använda den till att titta på film och TV-serier.
Nu finns ju stöd för Xvid/Divx men det formatet är ju på utdöende, och det är väl känsligt för MS och Sony att stödja ett "piratformat" som x264. Men en X360 eller Ps3 som kunde funka som en fullfjädrad mulimediamaskin skulle säkert öka försäljningen rejält.
Ps3 har ju grym hårdvara och det kommer mycket bra spel och diverse tillbehör. Neckdelen är ju att man idagslägen inte kan ladda hem spel...
Wii har ju sida sidor och Nintendo är bra på att få fram roliga spel. Klen hårdvara och inget HD är ju trist.
X360 någorlunda likvärdig hårdvara som Ps3. Kommande X360 ska väl ha BR-läsare inbyggd från början. HD-DVD-misslyckandet lär ju ha kostat MS en hel del. Frågan är om X360 kommer att kunna konkurrera med Ps3 i längden.
Lite trist att både X360 och Ps3 inte duger som multimediamaskiner eftersom dom inte stödjer x264. I stort sett alla HD som släpps idag är ju x264 och även om det kommer releaser av TV-serier och Film som kan spelas på konsollerna så är det ändå inte allt som kommer för det. Nu kan man ju konvertera relativt enkelt själv men det tar tid och är lite struligt, och man vill ju kunna ladda hem och se grejerna utan problem.
Skulle gärna se att MS eller Sony tillät en opensourceutvckling av en multimediaprogramvara i stil med XBMC på gamla Xboxen. Lite trist att man ska sitta med en låda med grym prestanda och samtidigt inte kunna använda den till att titta på film och TV-serier.
Nu finns ju stöd för Xvid/Divx men det formatet är ju på utdöende, och det är väl känsligt för MS och Sony att stödja ett "piratformat" som x264. Men en X360 eller Ps3 som kunde funka som en fullfjädrad mulimediamaskin skulle säkert öka försäljningen rejält.
Senast redigerad av Moggy 2011-05-04 14:02:15, redigerad totalt 1 gång.
Jag går i samma tankar som du.
PS3 går bort pga pris och det faktum att spelnedladdning är omöjligt (for now).
Wii går bort pga avsaknad av de spel jag gillar och det borde väl gälla även dig.
Xbox360 alltså.
PS3 går bort pga pris och det faktum att spelnedladdning är omöjligt (for now).
Wii går bort pga avsaknad av de spel jag gillar och det borde väl gälla även dig.
Xbox360 alltså.
Senast redigerad av sssssm 2011-05-04 14:02:15, redigerad totalt 1 gång.
Moggy skrev:Frågan hur den blir med X360 när den börjar levereras med Br-drive, om det kommer gå att patcha dessa på samma sätt?
Personligen skulle jag ge blanka fan i BR-spelare och köpa en utan.
Men om trådskaparen tycker att det är viktigt är det klart en relevant observation.
Jag gillar GTA, fightingspel, action, skjuta & liknande. Vilken konsol är bäst då?
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 14:02:15, redigerad totalt 1 gång.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
Jag köpte två psp en slim och en phat i fredags.
Jag har nu läst in allt som finns om modding och jag har flashat båda till senate firmwaren och även gjort eget pandora batteri.
Om någon vill ha hjälp med detta så kan ni kontakta mig.
jag har sålt GTA 4 till xbox 360 jag varvade det.
Jag har nu läst in allt som finns om modding och jag har flashat båda till senate firmwaren och även gjort eget pandora batteri.
Om någon vill ha hjälp med detta så kan ni kontakta mig.
jag har sålt GTA 4 till xbox 360 jag varvade det.
Senast redigerad av rattlelizard 2011-05-04 14:02:15, redigerad totalt 1 gång.
- rattlelizard
- Anslöt: 2008-04-06
http://en.wikipedia.org/wiki/X-box_360
Se stycket om retail configurations.
Pro är alltså den vanligen avser när man använder begreppet X-Box 360.
Se stycket om retail configurations.
Pro är alltså den vanligen avser när man använder begreppet X-Box 360.
Pontus skrev:Jag går också i konsoltankar och funderar främst på xbox i nuläget, men finns det någon som vet vad skillnaden är på XBOX 360 och XBOX 360 PRO?
jag hade nog köpt en xbox 360.
jag hade en ps3 tidigare men det finns inte så många bra titlar till den som till xboxen.
Om du gillar FPS-spel bör du köpa xbox 360 men om du hellre gillar tredjepersons -skjutare och rollspel hade jag hellre rek. ps3.
tänk bara på att det är lättare att modda en xbox 360 än en ps3
- rattlelizard
rattlelizard skrev:Pontus skrev:Jag går också i konsoltankar och funderar främst på xbox i nuläget, men finns det någon som vet vad skillnaden är på XBOX 360 och XBOX 360 PRO?
jag hade nog köpt en xbox 360.
jag hade en ps3 tidigare men det finns inte så många bra titlar till den som till xboxen.
Om du gillar FPS-spel bör du köpa xbox 360 men om du hellre gillar tredjepersons -skjutare och rollspel hade jag hellre rek. ps3.
tänk bara på att det är lättare att modda en xbox 360 än en ps3
Hmm, om man har ett brett spelintresse då? Det finns inte direkt en särskild genre jag fastnat i utan jag hoppar mellan dom lite hur som helst.
Jag får ge mig ut på titeljakt inatt när jag har lite tid så kanske jag får lite ordning på det, sen ligger ju xbox före även om dom hade exakt samma titlar för att dom har så mycket härligare dosor.
Senast redigerad av Pontus 2011-05-04 14:02:15, redigerad totalt 1 gång.
Ett skäl att köpa en ps3 kan vara att den har blueray läsare emedan xboxen har hd-dvd som ju alla vet vid det här laget har förlorat slaget om vilket format som ska gälla efter de gamla dvd skivorna.
ps3 är en tusenlapp dyrare dessutom.
ps3 är en tusenlapp dyrare dessutom.
- rattlelizard
xboxen har helt klart skönare och bättre handkontroller.
Varför köper du inte båda två?
ta hem och prova på öppet köp vetja så ser du vad du vill ha.
på EB-games får man ju prova nya spel och så i tio dagar.
och en annan sak ps3 har inbyggt nätverk som kopplar upp sig trådlöst om du har ett nätverk och det kostar inget att spela på deras servrar.
xbox live kostar 500kr per år att spela med och xbox 360 har inget inbyggt trådlöst nätverk.
Varför köper du inte båda två?
ta hem och prova på öppet köp vetja så ser du vad du vill ha.
på EB-games får man ju prova nya spel och så i tio dagar.
och en annan sak ps3 har inbyggt nätverk som kopplar upp sig trådlöst om du har ett nätverk och det kostar inget att spela på deras servrar.
xbox live kostar 500kr per år att spela med och xbox 360 har inget inbyggt trådlöst nätverk.
- rattlelizard
Jag har inte trådlöst nätverk så den finessen på ps3 känns ju lite onödig.
Jag har inte heller råd att köpa båda så om det blir inköp så får jag bestämma mig för en. Men så kom jag på att dom flesta spelen kommer ju på pc efter ett tag också så jag vet inte längre om jag är så sugen på en konsol.
Jag har inte heller råd att köpa båda så om det blir inköp så får jag bestämma mig för en. Men så kom jag på att dom flesta spelen kommer ju på pc efter ett tag också så jag vet inte längre om jag är så sugen på en konsol.
Senast redigerad av Pontus 2011-05-04 14:02:15, redigerad totalt 1 gång.
NÄ,men då så!
Då löste det sig ju
Då löste det sig ju
- rattlelizard
glöm inte att köpa ett par sådana hära till xbox 360 eller till PS3 skulle
jag lätt ha gjort om jag hade pengar ..
sedan så är det bara att spela none-stopp i 4 veckor..
http://www.webhallen.com/prod.php?id=34093
Logitech X-230 Högtalare
Pris: 465 kr
Skruva upp volymen på detta 2.1-system och njut av klart, rent och harmoniskt ljud när du spelar spel, lyssnar på musik m.m.
Systemets avancerade baselement justeras dynamiskt och ger distorsionsfri bas. De två väggmonterbara satellithögtalarna är utrustade med Logitechs patenterade FDD2™-teknik (Frequency Directed Dual Driver) som eliminerar de ojämnheter i utsignalen som är förknippade med traditionella dubbelmembranmodeller. Detta ger en klar och enhetlig ljudbild.
Features:
• FDD2-tekniken ger en enhetlig ljudbild och fylligt, rikt ljud.
• Dynamisk basjustering ger kraft i basen samtidigt som distorsionen reduceras.
• Bättre luftcirkulation i basreflexelementet ger djupare bas.
• Uttag för hörlurar.
• Praktiska volymkontroller för system och baselement.
• Satellithögtalare med vridbara stativ för väggmontering.
Tekniska specifikationer
• Total uteffekt: 32 W rms.
- Satellithögtalare: 12 W rms (2 × 6,5 W).
- Baselement: 20 W rms.
• Total toppeffekt: 64 W.
• Frekvensåtergivning: 40 Hz—20 kHz.
• Högtalarmembran
- Satellithögtalare: 2 st. 2-tums per enhet.
- Baselement: 5,25-tums basreflexelement.
• Högtalarmått
- Satellithögtalare: 20,3 × 6,3 × 7,6 cm.
- Baselement: 22,9 × 15,2 × 23,5 cm.
• Signal-brusförhållande: 96 dB.
Kompatibilitet • Pc och Mac
• Cd
• Mp3
• Dvd
• PlayStation® 1)
• Xbox® 1)
Paketet innehåller:
• Högtalare:
- 2 satellithögtalare
- 1 baselement
• Färgkodade ljudkablar
• Två års garanti
• Bruksanvisning.
1) Tv-spelsadapter krävs.
jag lätt ha gjort om jag hade pengar ..
sedan så är det bara att spela none-stopp i 4 veckor..
http://www.webhallen.com/prod.php?id=34093
Logitech X-230 Högtalare
Pris: 465 kr
Skruva upp volymen på detta 2.1-system och njut av klart, rent och harmoniskt ljud när du spelar spel, lyssnar på musik m.m.
Systemets avancerade baselement justeras dynamiskt och ger distorsionsfri bas. De två väggmonterbara satellithögtalarna är utrustade med Logitechs patenterade FDD2™-teknik (Frequency Directed Dual Driver) som eliminerar de ojämnheter i utsignalen som är förknippade med traditionella dubbelmembranmodeller. Detta ger en klar och enhetlig ljudbild.
Features:
• FDD2-tekniken ger en enhetlig ljudbild och fylligt, rikt ljud.
• Dynamisk basjustering ger kraft i basen samtidigt som distorsionen reduceras.
• Bättre luftcirkulation i basreflexelementet ger djupare bas.
• Uttag för hörlurar.
• Praktiska volymkontroller för system och baselement.
• Satellithögtalare med vridbara stativ för väggmontering.
Tekniska specifikationer
• Total uteffekt: 32 W rms.
- Satellithögtalare: 12 W rms (2 × 6,5 W).
- Baselement: 20 W rms.
• Total toppeffekt: 64 W.
• Frekvensåtergivning: 40 Hz—20 kHz.
• Högtalarmembran
- Satellithögtalare: 2 st. 2-tums per enhet.
- Baselement: 5,25-tums basreflexelement.
• Högtalarmått
- Satellithögtalare: 20,3 × 6,3 × 7,6 cm.
- Baselement: 22,9 × 15,2 × 23,5 cm.
• Signal-brusförhållande: 96 dB.
Kompatibilitet • Pc och Mac
• Cd
• Mp3
• Dvd
• PlayStation® 1)
• Xbox® 1)
Paketet innehåller:
• Högtalare:
- 2 satellithögtalare
- 1 baselement