Kommer videoaffärerna och cd-butikerna att dö ut i framtiden
52 inlägg
• Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
Kommer videoaffärerna och cd-butikerna att dö ut i framtiden
kommer video affärerna och cd-butikerna att dö ut i framtiden.
Nå vad säger ni kommer de butikerna att dö ut snart alla har ju mp3 spelare i dag och så inte vill man ha en rutten cd skiva längre att lyssna på.
Film i dag vill man ju också ha digitalt på datorn..
Nå vad säger ni kommer de butikerna att dö ut snart alla har ju mp3 spelare i dag och så inte vill man ha en rutten cd skiva längre att lyssna på.
Film i dag vill man ju också ha digitalt på datorn..
Senast redigerad av manne 2011-05-04 12:00:41, redigerad totalt 1 gång.
själv tycker jag om när man själv köpt cd skivan och/eller videon/DVD'n
men jag har märkt att jag är ganska ovanlig. men ett tag trodde man (tror) att böckerna och tidningarna skulle sluta sälja men det har dom inte (ok vissa dags/kvälls tidningar).
däremot tror jag att antagligen kommer priserna ändras och det kanske inte kommer finnas renodlade videobutiker i mindre städer
men jag har märkt att jag är ganska ovanlig. men ett tag trodde man (tror) att böckerna och tidningarna skulle sluta sälja men det har dom inte (ok vissa dags/kvälls tidningar).
däremot tror jag att antagligen kommer priserna ändras och det kanske inte kommer finnas renodlade videobutiker i mindre städer
Senast redigerad av rapchic 2011-05-04 12:00:41, redigerad totalt 1 gång.
rapchic skrev:själv tycker jag om när man själv köpt cd skivan och/eller videon/DVD'n
stjälv så har jag givit bort alla mina dvd skivor till röda-korset..
har inte heller en ända cd skiva kvar längre..då alla är mp3s i dag.
Senast redigerad av manne 2011-05-04 12:00:42, redigerad totalt 1 gång.
hade förrut dvd skivor för ca 15000 kr så mycket var alla de värda i dag för mig pappers-korgen nästa ..
ja många personer lånade många av mig och resten gav jag alla bort .
cd skivor bli repiga och så dvd skivor blir också repiga men det blir det inte när de alla ligger som dator format.
ja många personer lånade många av mig och resten gav jag alla bort .
cd skivor bli repiga och så dvd skivor blir också repiga men det blir det inte när de alla ligger som dator format.
Senast redigerad av manne 2011-05-04 12:00:42, redigerad totalt 3 gånger.
jag tycker om cd skivor mer än mp3 s kan vara en av anledningarna jag helldre köper i butik än laddar ner
men då har jag ju LP skivor också (men ingen spelare )
bar bärbar cd spelare långt in i tiden då alla började ha mp3
men den gick sönder (mina tekniska saker måste hålla för att tappas tex)
men då har jag ju LP skivor också (men ingen spelare )
bar bärbar cd spelare långt in i tiden då alla började ha mp3
men den gick sönder (mina tekniska saker måste hålla för att tappas tex)
Senast redigerad av rapchic 2011-05-04 12:00:42, redigerad totalt 1 gång.
manne skrev:rapchic skrev:själv tycker jag om när man själv köpt cd skivan och/eller videon/DVD'n
stjälv så har jag givit bort alla mina dvd skivor till röda-korset..
har inte heller en ända cd skiva kvar längre..då alla är mp3s i dag.
(nästan) samma här, skivorna gick till brorsan och filmerna har jag delat ut bland bekantskapskretsen utom vissa pärlor (min Kaufman-samling samt lite mer svårhittat material på VHS, privat inspelningar och så).
Klart videobutiken kommer dö ut, hela marknanden med information som den ser ut idag kommer att dö ut och med den kapitalismen, yäy!
Senast redigerad av sssssm 2011-05-04 12:00:42, redigerad totalt 1 gång.
hade förrut för bara ca 1 år sedan en philips cd-mp3 spelare för ca 650 kr .
Men min mp3 spelare i dag no name märke låter bättre än vad den dyra cd-spelare gjorde och den hära mp3 spelaren kostade mig endast endast 250 kr i dag i från on-off en gig.
och jag fick typ plats med bara högst 700 mbit på cd.mp3 spelaren.
+ att bytta fram låt och bläddra på den var ass-jobbigt det också.
Men min mp3 spelare i dag no name märke låter bättre än vad den dyra cd-spelare gjorde och den hära mp3 spelaren kostade mig endast endast 250 kr i dag i från on-off en gig.
och jag fick typ plats med bara högst 700 mbit på cd.mp3 spelaren.
+ att bytta fram låt och bläddra på den var ass-jobbigt det också.
Jag köper en del cd ibland. Mp3 är mycket för att jag ska upptäcka ny musik. Är musiken väldigt bra köper jag cd-skivan. Om den finns att köpa, vissa genrer som eurodisco/dance etc finns ju ej att köpa. Så jag tar mitt ansvar och delar ut min samling som jag samlat sedan 2001. Har över 60 gig bara sådant.
Det är viktigt att man delar ut den musik man tankar hem, så fler får ta del av den.
Jag tycker att cd-butikerna är döda, det finns inte mycket att köpa faktiskt.
Det är viktigt att man delar ut den musik man tankar hem, så fler får ta del av den.
Senast redigerad av sugrövmanövern 2011-05-04 12:00:42, redigerad totalt 1 gång.
- sugrövmanövern
- Anslöt: 2007-01-12
sugrövmanövern skrev:Jag köper en del cd ibland. Mp3 är mycket för att jag ska upptäcka ny musik. Är musiken väldigt bra köper jag cd-skivan. Om den finns att köpa, vissa genrer som eurodisco/dance etc finns ju ej att köpa. Så jag tar mitt ansvar och delar ut min samling som jag samlat sedan 2001. Har över 60 gig bara sådant.
helt rätt det dyrt som fan dära 250 kr för en jävla cd skiva med bara 12 låtar typ nhä för fan ush..
på nätet sår får man ju 1 gig musik typ 10 ablum för mindre pengar-.
köpa cd skivor aldrig mera under hela mitt liv i alla fall..
va fan mp3 digitalt låter så fan mycket bättre det än audio ljud.
min mp3 spelare för 250 kr låter toppen bra i alla fall..jävligt bra.
va fan mp3 digitalt låter så fan mycket bättre det än audio ljud.
min mp3 spelare för 250 kr låter toppen bra i alla fall..jävligt bra.
heheh nu rensar jag ut skiten alla de gammla repiga cd skivorna¨åker nu alla ner i soppen för gott..
ska länga allt skit nu..
och där jag bor så är mp3 spelare ett måste då det ska vara tyst i huset efter 10.00 tiden annars så blir det ett jävla jävla liv på grannarna..
bank bank osv..
då e det tur att man nu har en mp3 spelare med en massa album på.
För man orkar verkligen inte hålla på och bytta skiva efter varje 12 låt..
ska länga allt skit nu..
och där jag bor så är mp3 spelare ett måste då det ska vara tyst i huset efter 10.00 tiden annars så blir det ett jävla jävla liv på grannarna..
bank bank osv..
då e det tur att man nu har en mp3 spelare med en massa album på.
För man orkar verkligen inte hålla på och bytta skiva efter varje 12 låt..
Ja, cd-skivor är för dyra, och ljudet på mycket ny musik är söndermixad. Vad gör de i studion egentligen, leker förstöra öronen på skivköparna? Madonnas nya skiva är ett skräckexempel på detta, den skär i öronen och fastän jag gillar låtarna kan jag inte lyssna på den. Det var ju tur att man kunde ladda hem olika versioner av den och konstatera att man ej skulle köpa den pga dåligt studioarbete.
Så det jag köper blir mest äldre musik, där skivorna kostar 79 spänn. Dels prisvärt och dels inte söndermixat så man ej kan skilja trummor från diskant och fräsljud.
Så det jag köper blir mest äldre musik, där skivorna kostar 79 spänn. Dels prisvärt och dels inte söndermixat så man ej kan skilja trummor från diskant och fräsljud.
Senast redigerad av sugrövmanövern 2011-05-04 12:00:42, redigerad totalt 1 gång.
- sugrövmanövern
manne: Köpte du en mp3-spelare på Clas Ohlson?
- sugrövmanövern
manne skrev:va fan mp3 digitalt låter så fan mycket bättre det än audio ljud.
Menar du analogt ljud?
Har du provat andra hörlurar än de som följer med?
Senast redigerad av Savanten Svante 2011-05-04 12:00:42, redigerad totalt 1 gång.
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2007-03-13
Savanten Svante skrev:manne skrev:va fan mp3 digitalt låter så fan mycket bättre det än audio ljud.
Menar du analogt ljud?
Har du provat andra hörlurar än de som följer med?
ja cd-skiva ljud audio ljud ja..
men man vill väl inte bytta cd skiva efter var 12 låt..
brukar ju oftas finnas högt 12 låtar på en audio cd skiva..
jo då har provat andra lurar jepp..
köpte nya lurar för 59 kr till denna mp3 spelare också sådana dära lyx hörlurar ear tunes som buktar ut lite låter mycket bättre än de andra.
har denna 1 gig
+ sådana hör lurar som denna bild för 59 kr..
Senast redigerad av manne 2011-05-04 12:00:44, redigerad totalt 4 gånger.
Nu är jag rädd att jag inte förstår dig iaf.
mp3 är komprimerad cd-ljud. mp3 låter alltså SÄMRE, om det är hörbart i vanliga fall kan ju diskuteras.
Men cdskivan är digital, precis som mp3.
mp3 är komprimerad cd-ljud. mp3 låter alltså SÄMRE, om det är hörbart i vanliga fall kan ju diskuteras.
Senast redigerad av Savanten Svante 2011-05-04 12:00:44, redigerad totalt 1 gång.
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
Savanten Svante skrev:Nu är jag rädd att jag inte förstår dig iaf.
äh bara man har bra kvalite på mp3 låten så duger den ju..
typ 192 kbit.
Senast redigerad av manne 2011-05-04 12:00:44, redigerad totalt 2 gånger.
Savanten Svante skrev:Nu är jag rädd att jag inte förstår dig iaf.
Jag vet inte vad Manne pratar om men jag kan säga att mina mp3 lätt låter bättre än mina skivor då jag har en tendens att paja och repa de senare ordentligt, det är faktiskt en stor anledning till varför jag föredrar att ladda ned framför att köpa, betala för musik som håller (för mig) i kanske två veckor eller få en hållbar vara gratis? Så i den synvinkeln så låter mp3 faktiskt bättre (även om det är att tänja på begrepp och definitioner en hel del).
Senast redigerad av sssssm 2011-05-04 12:00:44, redigerad totalt 1 gång.
Jo, så kan det ju vara. Sen kan ju ens mp3spelare vara mycket bättre än cd-spelaren man har.
Men jag håller med, vid 192kb så låter det bra.
När en mp3 är som sämst hör jag skillnad dock.
Men jag håller med, vid 192kb så låter det bra.
Senast redigerad av Savanten Svante 2011-05-04 12:00:44, redigerad totalt 1 gång.
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
Analogt är piss, köpte en trådlös telefon för ett tag sen o skulle veta om den var digital eller analog eftersom jag ej ska ha en analog. De i butiken visste inte. Hade iofs tur att den var digital men hörde för några dagar se att det kommer en lag som ska förbjuda analog trådlösa telefoner.
Har inte de flesta nyare mp3 stöd för mp4, wmv osv som har bättre komprimering?
Kanske inte förresten ifall man köper på ClasOhlson
Har inte de flesta nyare mp3 stöd för mp4, wmv osv som har bättre komprimering?
Kanske inte förresten ifall man köper på ClasOhlson
Senast redigerad av Parvlon 2011-05-04 12:00:44, redigerad totalt 2 gånger.
Där har vi en tråkig sak. Mycket av min eurodisco är i 128 och det låter ju rätt taskigt, man får leva på minnena och hålla tillgodo med klockradiosound. Musiken finns ej att köpa och få delar ut. Så man kan inte uppgradera sin samling.Savanten Svante skrev:
Hårdrocken är lättare, där är nästan allt utbytt till 192 eller variabelt alternativt inköpt på cd.
Senast redigerad av sugrövmanövern 2011-05-04 12:00:44, redigerad totalt 1 gång.
- sugrövmanövern
heheh och jag var nära typ 2005 att köpa denna på 512 mbit för 2500 kr
ja 2500 kr jävvlar vad billigare det har blivit med tiden.
http://www.ciao.se/Jens_of_Sweden_MP_130__95560
Jens of Sweden MP-130 512 MB
citat i från sidan ovan..
Jens of Sweden introducerade mig på mp3 spelarmarknaden för ett antal år sedan, med sina tidiga modeller. Den sista jag köpte var MP-130, 512 MB. Vill minnas att jag gav 2.500 kr för den. Ett pris som idag självfallet vore hutöst.
Senast redigerad av manne 2011-05-04 12:00:45, redigerad totalt 1 gång.
[img]http://www.planetmicro.co.uk/upload/product_images/100/M005741.jpg[/img]
Jag köpte en Creative zen stone för 399:- nyligen. Är nöjd med den, jätteliten och enkelt att byta låt. 1 GB. Men hörlurarna som följer med är värdelösa, man måste köpa andra. AKG och Sennheiser har bra lurar.
Jag köpte en Creative zen stone för 399:- nyligen. Är nöjd med den, jätteliten och enkelt att byta låt. 1 GB. Men hörlurarna som följer med är värdelösa, man måste köpa andra. AKG och Sennheiser har bra lurar.
Senast redigerad av sugrövmanövern 2011-05-04 12:00:46, redigerad totalt 1 gång.
- sugrövmanövern
Återgå till Intressanta intressen