Kmess i ubuntu problem?
5 inlägg
• Sida 1 av 1
Kmess i ubuntu problem?
Kmess i ubuntu (tror jag har 10.4) har plötsligt slutat fungera och det kommer upp ett meddelande typ "no connection to server" eller nått sånt (kommer inte exakt ihåg felmeddelandet).
Alltså jag kan inte logga in i Kmess längre (kunde det dagen innan) och den försöker logga in men sen dyker felmeddelandet upp och man hamnar vid inloggmingsrutan igen.
Har försökt googla men gav upp men tänkte höra om någon har koll på detta problem?
Vet inte om det kan ha varit några uppdateringar som strulat till det.
Alltså jag kan inte logga in i Kmess längre (kunde det dagen innan) och den försöker logga in men sen dyker felmeddelandet upp och man hamnar vid inloggmingsrutan igen.
Har försökt googla men gav upp men tänkte höra om någon har koll på detta problem?
Vet inte om det kan ha varit några uppdateringar som strulat till det.
Jag fick problem med MSN under Pidgin (en annan IM-klient för Linux) för ett par veckor sedan.
Problemet var att man hade bytt certifikat på MSN-servern, vilket avhjälptes genom att lägga in certifikatet i Pidgin.
Kanske kan det vara något liknande som spökar hos dig.
Problemet var att man hade bytt certifikat på MSN-servern, vilket avhjälptes genom att lägga in certifikatet i Pidgin.
Kanske kan det vara något liknande som spökar hos dig.
- Sammelsurium
- Anslöt: 2009-11-29
jag använder Ubuntu 10.4 Hardy Heron
Felmeddelandet i Kmess:
ERROR - Kmess
servern har stängt anslutningen
jag har testat att avinstallera och installera men det funkade inte och jag vet inte hur man ändrar eller lägger till msn certifikatet för det finns inga sådana inställningar i Kmess
alla andra msn klienter funkar, alltså pidgin osv
var kan man ta upp loggfiler och se vad som händer när Kmess försöker ansluta?
något kommando i terminalen?
tacksam för hjälp
Felmeddelandet i Kmess:
ERROR - Kmess
servern har stängt anslutningen
jag har testat att avinstallera och installera men det funkade inte och jag vet inte hur man ändrar eller lägger till msn certifikatet för det finns inga sådana inställningar i Kmess
alla andra msn klienter funkar, alltså pidgin osv
var kan man ta upp loggfiler och se vad som händer när Kmess försöker ansluta?
något kommando i terminalen?
tacksam för hjälp
jag gav upp helt och installerade om hela datorn och drog in ubuntu 10.10 och då funkade inte upplösningen, fick bara 800x600 och det trådlösa funkade inte heller
har iaf löst problemet med upplösningen och kunnat ställa in 1024x768 men det trådlösa funkar inte och det har nått med wpa_supplicant att göra men jag hann inte felsöka klart idag så jag får fortsätta imorrn
jag har alltså inte ens hunnit starta kmess ännu och kollat om det funkar pga allt annat strul
har iaf löst problemet med upplösningen och kunnat ställa in 1024x768 men det trådlösa funkar inte och det har nått med wpa_supplicant att göra men jag hann inte felsöka klart idag så jag får fortsätta imorrn
jag har alltså inte ens hunnit starta kmess ännu och kollat om det funkar pga allt annat strul