Killkompis är kär i mig! Vad göra!?
2 inlägg
• Sida 1 av 1
Jag har lite smått panik just nu, en av mina bästa vänner skrev att han gillar mig vääldigt mycket och jag vet inte hur jag känner. Vet att jag tycker om honom dock inte hur. Jag har AS och ganska svårt att förstå känslor ibland, särskilt mina egna. Jag vet att jag funderat ibland hur det skulle vara att va tsm med personen i fråga men jag vet inte alls vad jag ska säga till honom när vi ses! Om jag säger att jag inte känner det samma (om det nu är så) så vill jag inte förlora honom som vän, skulle må alldeles för dåligt då. Är lite i chock just nu för jag förvänatde mig inte att få det meddelandet direkt. Vad ska jag göra!?
Säg som det är att du behöver tid att tänka på saken.
Be honom att höra av sig igen om ett par veckor eller något, det lämnar ju gott om tid att klura på saken samtidigt som det sätter en deadline så att det inte rinner ut i sanden bara för att man inte vill ta tag i något så emotionellt komplicerat.
Be honom att höra av sig igen om ett par veckor eller något, det lämnar ju gott om tid att klura på saken samtidigt som det sätter en deadline så att det inte rinner ut i sanden bara för att man inte vill ta tag i något så emotionellt komplicerat.
Återgå till Att leva som Aspergare