Killar, hur vill ni dejta? (Omröstning)
61 inlägg
• Sida 2 av 3 • 1, 2, 3
Bjäbbmonstret skrev:Så du tror inte att andra människor föredrar ömsesidighet?
Inte vet jag. Det var därför jag undrade hur NTs skulle svara. Just alternativet om ömsidighet utesluter ju inte uppraggning och sånt, vilket ju är ett stort problem. Vad väljer man om man både gillar raggning och ömsesidighet?
Senast redigerad av rdos 2011-05-04 21:50:02, redigerad totalt 1 gång.
Nämen tycker man om någon så vill man väl att det ska vara besvarat. Exakt hur det går till att börja med är nog inte det viktigaste för de flesta bara det inte går för fort eller långsamt fram för någon av parterna. Det är väl ofta "timingen" som brukar vara problemet när man ska börja en relation.
Dvs person A är intresserad av person B, person B lägger märke till det och börjar intressera sig för person A men innan det så har person A hunnit ge upp eller tröttna...
Dvs person A är intresserad av person B, person B lägger märke till det och börjar intressera sig för person A men innan det så har person A hunnit ge upp eller tröttna...
Senast redigerad av Bjäbbmonstret 2011-05-04 21:50:02, redigerad totalt 1 gång.
- Bjäbbmonstret
- Anslöt: 2007-11-15
Bjäbbmonstret skrev:Nämen tycker man om någon så vill man väl att det ska vara besvarat. Exakt hur det går till att börja med är nog inte det viktigaste för de flesta bara det inte går för fort eller långsamt fram för någon av parterna.
Det kan nog tänkas, fast utan en NT-grupp att jämföra med så är det svårt att säga något om detta.
Bjäbbmonstret skrev:Det är väl ofta "timingen" som brukar vara problemet när man ska börja en relation.
Några sådana problem har iaf jag aldrig haft. De jag varit seriöst intresserade av har jag inte gett upp på lång tid. Timingen har aldrig haft någon större betydelse för mig.
Senast redigerad av rdos 2011-05-04 21:50:02, redigerad totalt 1 gång.
Bjäbbmonstret skrev:Det är väl ofta "timingen" som brukar vara problemet när man ska börja en relation.
Det har hänt mig. Två gånger och jag var person B de gångerna.
Senast redigerad av imperativ 2011-05-04 21:50:02, redigerad totalt 1 gång.
Det enda viktiga är målgången, sen exakt hur det gått till är mindre viktigt.
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 21:50:02, redigerad totalt 1 gång.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
rdos skrev:Några sådana problem har iaf jag aldrig haft. De jag varit seriöst intresserade av har jag inte gett upp på lång tid. Timingen har aldrig haft någon större betydelse för mig.
Eller också kan det vara kvinnan som är intresserad först, och den stackars killen vilket ofta klagats över på detta forum som inte begrep det förrän långt efteråt då hon sedan länge tröttnat...
Senast redigerad av Bjäbbmonstret 2011-05-04 21:50:02, redigerad totalt 1 gång.
- Bjäbbmonstret
rdos skrev:Inger skrev:Du får gärna kopiera frågeställningen på någon NT-sajt.
Tror inte det. Min egen omröstning ger i stort sett konsistenta resultat med den här. En stor majoritet av Aspie killar och tjejer ogillar raggning, att bli uppraggade och uppvaktning. Man vill antingen att en relation utvecklas från vänskap, eller direkt, och man vill ha ömsesidighet mellan två lika parter.
Ja? Inte konstigt alls. Men vad man vill och hur det sen funkar i verkligheten brukar tyvärr vara två skilda saker.
Vilket ju i stort visar på att mina påståenden i "Hitta någon att tycka om" var högst relevanta eftersom det bara var en massa snack om "spelet" och hur man skulle göra i raggningssituationer där, och om dålig "kvinnosyn" hos killar som klagade på detta.
Jag har inget minne av att vi diskuterade något "spel" förutom det som PUA-kurserna lär ut, och som verkar funka hyfsat på krogen om man följer manualen och har samvete till det. Och det alternativet var ju ändå inte intressant för personen ifråga. Att låta det långsamt utvecklas från vänskap fick jag inte något intryck av skulle vara ett aktuellt alternativ heller för just den personen även om det är populärt bland andra.
Anser fortfarande att du är ute och cyklar men ser inte poängen med att tjafsa sönder varenda tråd om det. Vi borde ha en egen tjafstråd. Alternativt att du lägger ner dina trollningsförsök så man slipper tjafsa alls.
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 21:50:02, redigerad totalt 1 gång.
4, 5 & 7 för min del. Lika mycket alla så jag undvek att svara på pollen.
Jag önskar att jag hade kunnat svara 1, 2 & 3 också men den delen tycks saknas hos mig helt.
Dessutom tycker jag det är sexigt med tjejer som har självförtroende och lägger in en stöt . Sen att jag oftast inte hänger med i svängarna om det inte uttalas rakt ut är en annan grej...
Jag önskar att jag hade kunnat svara 1, 2 & 3 också men den delen tycks saknas hos mig helt.
Dessutom tycker jag det är sexigt med tjejer som har självförtroende och lägger in en stöt . Sen att jag oftast inte hänger med i svängarna om det inte uttalas rakt ut är en annan grej...
Senast redigerad av r00t 2011-05-04 21:50:02, redigerad totalt 1 gång.
Intressant att jämföra resultaten från denna och från tjejtråden: tjejer-hur- ... tml#360791
I båda fallen är alt 4 populärast: 31% i killtråden och 52% i tjejtråden.
Men sen varierar det. Nr 7 får 24% i killtråden (det näst vanligaste alternative) och 14% i tjejtråden. Men för tjejer är nr 9 det näst vanligaste (20%) medan nr 7 är det tredje vanligaste.
Inga killar vill uppvakta, varken traditionellt el otraditionellt. Däremot vill 10% av tjejerna bli uppvaktade på ena el andra sättet.
Men underlaget är ännu för klent för några slutsatser, rösta mera!
I båda fallen är alt 4 populärast: 31% i killtråden och 52% i tjejtråden.
Men sen varierar det. Nr 7 får 24% i killtråden (det näst vanligaste alternative) och 14% i tjejtråden. Men för tjejer är nr 9 det näst vanligaste (20%) medan nr 7 är det tredje vanligaste.
Inga killar vill uppvakta, varken traditionellt el otraditionellt. Däremot vill 10% av tjejerna bli uppvaktade på ena el andra sättet.
Men underlaget är ännu för klent för några slutsatser, rösta mera!
Senast redigerad av Alien 2011-05-04 21:50:02, redigerad totalt 1 gång.
Brudar som raggar offensivt brukar vara desperata, tjocka, påtagligt fula eller överåriga. Så ser min erfarenhet ut.
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 21:50:08, redigerad totalt 1 gång.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
4!!!
Jag vet inte om jag får kalla min kompis för "pojkvän", men det var så vi först "kom i kontakt" med varandra på ett djupare plan. Vi lades oss och sov, och så blev det mer och mer - kyssar och "sånt". Jättehärligt!
Jag vet inte om jag får kalla min kompis för "pojkvän", men det var så vi först "kom i kontakt" med varandra på ett djupare plan. Vi lades oss och sov, och så blev det mer och mer - kyssar och "sånt". Jättehärligt!
Senast redigerad av Liljencroowna 2011-05-04 21:50:08, redigerad totalt 1 gång.
- Liljencroowna
- Anslöt: 2009-02-28
För att få mig till en "date" så behöver tjejen vilja ha bara mig och det ordentligt - Jag tar aldrig kontakt själv och de gånger (som jag tror) någon visat intresse för mig så sätter jag upp ett nästintill ogenomträngligt försvar.
Jag litar inte på någon och när en tjej tar kontakt med mig och glimmar med ögonen så blir jag obekväm då jag inte vet hur jag ska respondera vilket leder till att jag går därifrån.
Tjejen som jag hittills haft mitt enda förhållande, date och sex med fick efter många ursäkter från min sida i princip ryta till och säga "Nu kommer du fan hit och 'tittar på film' med mig!". Något jag är väldigt glad att hon gjorde!
Jag klarar inte av den här "leken" tjejer och killar verkar spela med varandra vilket gör att när det är min "tur" så släpper jag allt och går iväg ensam.
*Edit: Jag har också väldigt höga krav gällande både utseende och personlighet.
Jag litar inte på någon och när en tjej tar kontakt med mig och glimmar med ögonen så blir jag obekväm då jag inte vet hur jag ska respondera vilket leder till att jag går därifrån.
Tjejen som jag hittills haft mitt enda förhållande, date och sex med fick efter många ursäkter från min sida i princip ryta till och säga "Nu kommer du fan hit och 'tittar på film' med mig!". Något jag är väldigt glad att hon gjorde!
Jag klarar inte av den här "leken" tjejer och killar verkar spela med varandra vilket gör att när det är min "tur" så släpper jag allt och går iväg ensam.
*Edit: Jag har också väldigt höga krav gällande både utseende och personlighet.
Senast redigerad av Ualim 2011-05-04 21:50:08, redigerad totalt 1 gång.
KrigarSjäl skrev:Brudar som raggar offensivt brukar vara desperata, tjocka, påtagligt fula eller överåriga. Så ser min erfarenhet ut.
Kanske ligger något i det? Den kanske kan tillåta sig att vara mer offensiv som inte är upptagen av att freda sig från oönskade kontaktförsök?
Jag tror också att många får en större säkerhet med stigande ålder och erfarenhet.
Senast redigerad av Bjäbbmonstret 2011-05-04 21:50:08, redigerad totalt 1 gång.
- Bjäbbmonstret
ufo skrev:Tvärt emot min erfarenhet.KrigarSjäl skrev:Brudar som raggar offensivt brukar vara desperata, tjocka, påtagligt fula eller överåriga. Så ser min erfarenhet ut.
Samma här.
Senast redigerad av Den förfärlige snömannen 2011-05-04 21:50:08, redigerad totalt 1 gång.
- Den förfärlige snömannen
- Inaktiv
- Anslöt: 2009-05-30
ufo skrev:Tvärt emot min erfarenhet.KrigarSjäl skrev:Brudar som raggar offensivt brukar vara desperata, tjocka, påtagligt fula eller överåriga. Så ser min erfarenhet ut.
Min med. Nog för att en erfarenhet är subjektiv men jag tycker att man skall förstå skillnaden mellan att vara desperat och målmedveten.
Senast redigerad av Ualim 2011-05-04 21:50:08, redigerad totalt 1 gång.
Haha! Vad synd att det "bara" är fula tjejer som raggar på dig Krigis!
Senast redigerad av Bjäbbmonstret 2011-05-04 21:50:08, redigerad totalt 1 gång.
- Bjäbbmonstret
Bjäbbmonstret skrev:Haha! Vad synd att det "bara" är fula tjejer som raggar på dig Krigis!
Som väl är har det varit en del puddingar också...men helst raggar jag själv. Man är ju en jägarnatur.
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 21:50:08, redigerad totalt 1 gång.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
Bjäbbmonstret skrev:Eller också kan det vara kvinnan som är intresserad först, och den stackars killen vilket ofta klagats över på detta forum som inte begrep det förrän långt efteråt då hon sedan länge tröttnat...
Röstade faktiskt 4, men det har nog varit mest 7 i mitt liv
Men det är nog också en del av min aspighet att inte våga tro på något, och att inte få rät ut saker. Har trolie något åt Socialfobi / ADHD /AS.
Senast redigerad av lasseivägen 2011-05-04 21:50:08, redigerad totalt 1 gång.
- lasseivägen
- Anslöt: 2009-07-20
Jag är inte den typen som "dejtar" tjejer, men vore jag det ändå så skulle jag bjuda henne på något så skulle jag bjuda med henne på något äventyrligt i stil med forsränning, "parasailing", tandemhopp med fallskärm, eller något annat "oförglömligt" .
Men för att visa henne att jag inte tror det är farligt skulle jag själv vara med (forsränning och tandemhopp med fallskärm har jag provat. Först var det väldigt "läskigt", sedan bara alldeles underbart !).
/geocache
Men för att visa henne att jag inte tror det är farligt skulle jag själv vara med (forsränning och tandemhopp med fallskärm har jag provat. Först var det väldigt "läskigt", sedan bara alldeles underbart !).
/geocache
Senast redigerad av geocache 2011-05-04 21:50:08, redigerad totalt 1 gång.
Jag skulle kunna gå ut i skogen så vi kan göra en eld tillsammans o prata
Eller gärna bygga något kul
Bara för att "alla" andra dejtar med restaurang eller fika eller någon bar så betyder det inte att man måste göra så.
Jag gillar även annat än det "alla" gör.
Eller gärna bygga något kul
Bara för att "alla" andra dejtar med restaurang eller fika eller någon bar så betyder det inte att man måste göra så.
Jag gillar även annat än det "alla" gör.
Senast redigerad av nano 2011-05-04 21:50:08, redigerad totalt 1 gång.
Får nog ändra till 7 som vanligt
Klarde ju faktiskt av det fas på ett något orgnellt sätt.
Dessutom tror jag det mest var min AS som spökade.
Klarde ju faktiskt av det fas på ett något orgnellt sätt.
Dessutom tror jag det mest var min AS som spökade.
Senast redigerad av lasseivägen 2011-05-04 21:50:08, redigerad totalt 1 gång.
- lasseivägen
- Anslöt: 2009-07-20
rdos skrev:Inger skrev:Du får gärna kopiera frågeställningen på någon NT-sajt.
Tror inte det. Min egen omröstning ger i stort sett konsistenta resultat med den här. En stor majoritet av Aspie killar och tjejer ogillar raggning, att bli uppraggade och uppvaktning. Man vill antingen att en relation utvecklas från vänskap, eller direkt, och man vill ha ömsesidighet mellan två lika parter.
Vilket ju i stort visar på att mina påståenden i "Hitta någon att tycka om" var högst relevanta eftersom det bara var en massa snack om "spelet" och hur man skulle göra i raggningssituationer där, och om dålig "kvinnosyn" hos killar som klagade på detta.
Men nu har vi inte "neuroapartheid" så om aspiekillar vill ha framgång hos NT-tjejer kan de behöva lära sig "raggningsteknik". Annars blir en del utan, eftersom
1) Det finns fler (diagnosticerade) aspiekillar än aspietjejer
2) En del aspietjejer försvinner till NT-killar. De 10% som vill uppvaktas är tydligen hänvisade till NT-killar
En del aspiekillar kan förstås bli uppraggade av handlingskraftiga och otraditionella tjejer.
Senast redigerad av Alien 2011-05-04 21:50:08, redigerad totalt 1 gång.
Återgå till Övriga Aspergerfrågor