Kärlekstips pls eller nåt?

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav Jahopp » 2015-02-02 5:14:43

Hejsan!

Vill gå rakt på sak men lite backstory först.
Jag är en kille som är 22 år gammal, har inte haft något förhållande än men vill gärna ha det.
Har nyligen kommit till uppenbarelsen att jag troligen har asperger, har ingen diagnos men ja väldigt säker känner jag mig.

Har mött lite tjejer tidigare men inget som har hänt från det, har typ varit en dejt sen har dom tappat intresset, troligen för jag är för konstig tack vare asperger eller whatever xD

Från årsklass 7-9 i högskolan så var det lite skvaller om att en tjej i min klass var förtjust i mig.
Jag pratade aldrig med henne eller nåt sånt och hon verkade väldigt blyg så hon tog aldrig kontakt med mig. Jag har dock sett att hon har facebook och så vidare nu förtiden :)
Så nu är jag 22 bast och jag har varit nyfiken på henne ett tag nu, frågan är nu om det vore väldigt konstigt att ta kontakt med henne nu? Vad säger man isåfall?

Anledningen att jag frågar är att jag har lätt att bli kär i tjejer som jag inte känner väl och har svårt att tänka klart liksom. Vilket har lett till att jag har skrivit till tjejer som inte har haft något intresse alls av mig. Jag har lätt för att se en tjej som jag tycker är snygg och sen fantiserar jag om hur hon är som person och whatever vilket har lett till att jag bland annat har gjort webb sidor där jag förklarat min kärlek haha xD (Funkade faktiskt bra på sätt och vis men det är en annan historia)
Nu när jag har fått lite perspektiv på saken och har tänkt lite så tycker jag att hon kan vara intressant och känner jag vill veta mer.

Vore det jätte konstigt om jag adda henne på facebook och tog kontakt med henne?
Jahopp
Ny medlem

Anslöt: 2014-08-16

Inläggav Azalean » 2015-02-02 11:24:48

På den tiden jag hade Facebook, fick jag vännerförfrågningar från sådana jag gått i samma klass som för nästan 20 år sedan, och som jag aldrig pratat med sedan dess. Så det är inte konstigt om du lägger till henne, det verkar vara så folk gör.

Jag tycker dock INTE du ska göra någon hemsida som outar din kärlek till henne, det är lite stalker-varning.

Lägg till henne som vän, skicka ett PM med ett enkelt "tjena, det var länge sen. Hur är det med dig nuförtiden?" Eller liknande. Med tanke på att ni aldrig pratat kanske du ska skriva: "tjena, minns du mig? Vi gick i samma klass på högstadiet. Hur är det med dig nuförtiden?"
Sedan avvaktar du.

:-)Happy
Azalean
Ny medlem

Anslöt: 2014-11-02

Inläggav antonius » 2015-02-02 12:34:37

Klipp till och säg som det är, via nått media, eller ring, att du är lite förälskad i henne och fråga om hon vill hänga med och göra ngt ofarligt som att sopsortera, promenad med hunden, meta abborre eller what ever. Svarar hon så kan du ju vara ganska säker på att det finns lite nyfikenhet, kör hårt, tjejer gillar självsäkra killar... 8)
antonius

Anslöt: 2012-12-06

Inläggav H2SO4 » 2015-02-02 12:52:53

Livet är för kort för att vela. Kör på! Tänk bara på att du kan uppfattas creepy om du säger att du är förälskad i henne utifrån er kontakt när ni var 13-15 år.

Jag hade nog börjat lite smått och allmänt fråga hur det är med henne. Skämta lite kanske och skapa en lättsam stämning. Kanske nämna lite försiktigt att du gillade henne i högstadiet. Visa stegvis att du är intresserad av henne. Släng det absolut inte rakt över henne på en gång.
H2SO4
Frivilligt inaktiverad

Anslöt: 2014-07-09

Inläggav antonius » 2015-02-02 16:44:33

Föresten, hångla upp henne ordentligt med en gång, då vet du ju, får du en bitch-slap, är det kört, hånglar hon tillbaka och säger att hon drömt om dig sen högstadiet, är det supergrönt, haha :-)005
antonius

Anslöt: 2012-12-06

Inläggav Pikachu » 2015-02-02 16:59:42

Go for it! Inget hej jag heter ditt eller datt, utan mera pang på djungelvarianten: Me Tarzan you Jane :-)018 . Nä ärligt detta var ett bra tips:
H2SO4 skrev:Jag hade nog börjat lite smått och allmänt fråga hur det är med henne. Skämta lite kanske och skapa en lättsam stämning. Kanske nämna lite försiktigt att du gillade henne i högstadiet. Visa stegvis att du är intresserad av henne. Släng det absolut inte rakt över henne på en gång.
Pikachu
Bannad

Anslöt: 2009-06-14

Inläggav Jaunty » 2015-02-03 23:47:56

Om nån jag gillat i den åldern hade addat och skrivit till mig nu hade jag tyckt att det va kul att den personen tog kontakt. Prata lite först med henne ,men vänta inte för länge med att säga att du skulle tycka det vore kul att ses. Så får du ju se då om hon e singel och vill ses eller vill ses även om hon inte är det :lol:
Jaunty
Ny medlem

Anslöt: 2015-01-08

Re: Kärlekstips pls eller nåt?

Inläggav Zirre » 2015-02-04 13:26:13

Zirre

Anslöt: 2009-12-08

Inläggav carl80 » 2015-03-23 13:08:44

Det är en bra idé att adda hennes sida. När ni är vänner förslår jag följande:

1. Skicka, som någon skrev, PM i vilket det framgår att ni var klasskompisar, och att du undrar vad hon gör numera.

2. Om hon inte svarar kan du posta meddelanden på hennes anslagstavla om att du söker kontakt.

3. Om hon svarar bör du föreslå att ni byter e-mail och/eller mobilnummer.

4. Maila eller ring henne ibland under en till två veckor innan du frågar om ni kan ta en fika.

5. När ni träffas kan du nämna att du är singel och gärna ses igen.

Vid behov får du gärna skriva till mig.
carl80
Ny medlem

Anslöt: 2015-03-23

Inläggav imagine » 2015-03-27 23:55:04

jag skulle rekommendera dig att gå på rockklubbar och starta samtal med tjejjer. Där hittar du nog mer kompatibla mäniskor. Det är okej om du inte har så mycket erfarenhet nu. Du kan lära dig. Det tar övning och tålamod. Pusha dig själv och inled samtal. Säg "hej". Börja prata. Var inte rädd för att du inte kommer ta hem varenda tjej. Jag kan garantera dig att om du går ut och pratar och ställer frågor och föreslår att hångla samt gå hem tillsammans så kommer du att lyckas till slut.
imagine

Anslöt: 2013-03-29

Återgå till Övriga Aspergerfrågor

Logga in