känner ni er normala online?

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav ling0n » 2008-11-09 1:26:32

weasley skrev:ling0n och a-mamma:

Wow! Ni skriver ju om mej!

;-D


Eller om oss själva? :P
Senast redigerad av ling0n 2011-05-04 16:34:09, redigerad totalt 1 gång.
ling0n
 
Inlägg: 478
Anslöt: 2007-07-02
Ort: Uppsala

Inläggav weasley » 2008-11-09 1:36:16

ling0n skrev:
weasley skrev:ling0n och a-mamma:

Wow! Ni skriver ju om mej!

;-D


Eller om oss själva? :P


Nejdå. Det kan jag inte tänka mej!

;-D
Senast redigerad av weasley 2011-05-04 16:34:09, redigerad totalt 1 gång.
weasley
 
Inlägg: 9949
Anslöt: 2007-04-18
Ort: eth0

Inläggav Aspkvinna » 2008-11-09 9:45:42

alfapetsmamma skrev:Jag sa att jag till viss del hänför det till min förmåga att skärma av. Intressant tanke sa hon.

Jag upplever mig så mycket sundare och friskare psykiskt än många andra, särskilt med tanke på allt skit som hänt mig, som sagt (mobbning, flytt mellan olika länder, våld, död, sjukdom och annat). Bland annat har det med mycket introspektion och självarbete att göra, och där hjälper ju aspigheten, jag har inget emot att vara själv och vända och vrida på saker...


Du kanske har fått som jag upplever mig själv, specialintresset vägra må dåligt vill förstå varför-intresse :wink:
Senast redigerad av Aspkvinna 2011-05-04 16:34:09, redigerad totalt 1 gång.
Aspkvinna
 
Inlägg: 3512
Anslöt: 2008-04-24
Ort: Stockholm

Inläggav VargaVinter » 2008-11-09 12:35:30

Jag skulle inte säga att jag känner mig "normal" utan upplever mig inte att vara annorlunda, troligen genom att det krävs ingen större social kunskap för att ingå i en gemenskap på internet. Spenderade mycket tid för nått år sedan med online spel där man enkelt kunde ingå i en grupp dock så byggde jag inte upp de sociala kontakterna som troligen andra gör i spelet, gissar att det har något att göra med mentaliseringen.
Senast redigerad av VargaVinter 2011-05-04 16:34:09, redigerad totalt 1 gång.
VargaVinter
 
Inlägg: 124
Anslöt: 2008-09-25

Inläggav Bror Duktig » 2008-11-09 13:18:37

VargaVinter skrev:Jag skulle inte säga att jag känner mig "normal" utan upplever mig inte att vara annorlunda, troligen genom att det krävs ingen större social kunskap för att ingå i en gemenskap på internet. Spenderade mycket tid för nått år sedan med online spel där man enkelt kunde ingå i en grupp dock så byggde jag inte upp de sociala kontakterna som troligen andra gör i spelet, gissar att det har något att göra med mentaliseringen.

När jag spelade ett onlinespel och ingick i en allians (i spelet) så fungerade det väldigt bra med kommunikationen.
Jag var förvånad.
Men på mer allmänna communities eller forum för intressen som är mer allmänspridda eller NT:aktiga, så uppstår problem.
Senast redigerad av Bror Duktig 2011-05-04 16:34:09, redigerad totalt 1 gång.
Bror Duktig
 
Inlägg: 14352
Anslöt: 2008-07-18

Inläggav alfapetsmamma » 2008-11-09 14:36:28

Bror Duktig skrev:Men på mer allmänna communities eller forum för intressen som är mer allmänspridda eller NT:aktiga, så uppstår problem.


Av ren nyfikenhet, har du haft bekymmer med kommunikationen på det ställe där jag hittade dig?? Berätta, jag vill gärna på vilket sätt. Kanske jag lär mig nåt av det.
Senast redigerad av alfapetsmamma 2011-05-04 16:34:09, redigerad totalt 1 gång.
alfapetsmamma
 
Inlägg: 7383
Anslöt: 2008-05-03

Inläggav apkonstapel » 2008-11-09 15:26:28

Päh, normal. Men jo, IRL kan jag känna mig normal i en särskilt liten vänkrets. Ett par--tre rätt udda snubbar jag umgåtts med sedan gymnasiet, men sällan träffar eftersom vi geografiskt spridits ut över bokstavligt talat halva Sverige. Bland andra än dem däremot, icke. Att jag nu plötsligt skriver mängder här är egentligen inte alls typiskt mig; trots att jag spenderat löjligt många månader på nätet, är det extremt ovanligt att jag faktiskt interagerar med andra. Det här forumet är ett sällsamt undantag. Kanske är ni mitt uns av normalitet online.
Senast redigerad av apkonstapel 2011-05-04 16:34:09, redigerad totalt 1 gång.
apkonstapel
 
Inlägg: 274
Anslöt: 2008-10-21

Inläggav Bror Duktig » 2008-11-09 15:41:56

alfapetsmamma skrev:
Bror Duktig skrev:Men på mer allmänna communities eller forum för intressen som är mer allmänspridda eller NT:aktiga, så uppstår problem.


Av ren nyfikenhet, har du haft bekymmer med kommunikationen på det ställe där jag hittade dig?? Berätta, jag vill gärna på vilket sätt. Kanske jag lär mig nåt av det.

Menar du på det svenska hårforumet?
I så fall, där är rätt ok, inte så mycket NT-jargong. Ett av de bättre ställena (fast forumet för ett onlinespel jag spelade, var ännu bättre).
Men jag märker ju att jag måste anstränga mig och att det sociala inte flyter på så som det gör för de andra.
Det är något slags feedback som jag missar kanske. När jag lär mig vissa vanliga feedbacks, så känns det väldigt ytligt och teater att säga/skriva dem, så det blir fel i alla fall.

Ju mer inriktat på ett smalt intresse ett forum är, desto mer vettig kommunikation tycker jag. - även när man tar upp andra ämnen än huvudämnet. (Utom vissa ämnen som lockar en viss typ av ofta jobbig människa).
Senast redigerad av Bror Duktig 2011-05-04 16:34:09, redigerad totalt 1 gång.
Bror Duktig
 
Inlägg: 14352
Anslöt: 2008-07-18

Inläggav Zombie » 2008-11-09 15:44:06

Har svårt att orientera mig i frågan. Jag vet inte hur "normal" skulle kännas. Normal i förhållande till er andra här, nej tyvärr - alldeles för trött, lättstressad, kontakträdd (vilket för mig är ett stort handikapp), präglingar och uppväxt för långt ut i svansen på normalfördelningskurvan. Fast det har blivit bättre. Och det här är det enda nätställe hittills där jag alls har lyckats hitta en nisch som det har känts realistiskt att klämma in mig i.
Senast redigerad av Zombie 2011-05-04 16:34:09, redigerad totalt 2 gånger.
Zombie
 
Inlägg: 18092
Anslöt: 2007-12-26

Inläggav Bror Duktig » 2008-11-09 15:45:40

<sk>Jag känner mig oftast normal. 96 % av tiden känner jag mig nämligen väldigt mycket som mig själv.</sk>
Senast redigerad av Bror Duktig 2011-05-04 16:34:09, redigerad totalt 1 gång.
Bror Duktig
 
Inlägg: 14352
Anslöt: 2008-07-18

Inläggav alfapetsmamma » 2008-11-09 17:32:06

Bror Duktig skrev:
alfapetsmamma skrev:
Bror Duktig skrev:Men på mer allmänna communities eller forum för intressen som är mer allmänspridda eller NT:aktiga, så uppstår problem.


Av ren nyfikenhet, har du haft bekymmer med kommunikationen på det ställe där jag hittade dig?? Berätta, jag vill gärna på vilket sätt. Kanske jag lär mig nåt av det.

Menar du på det svenska hårforumet?
I så fall, där är rätt ok, inte så mycket NT-jargong. Ett av de bättre ställena (fast forumet för ett onlinespel jag spelade, var ännu bättre).
Men jag märker ju att jag måste anstränga mig och att det sociala inte flyter på så som det gör för de andra.
Det är något slags feedback som jag missar kanske. När jag lär mig vissa vanliga feedbacks, så känns det väldigt ytligt och teater att säga/skriva dem, så det blir fel i alla fall.

Ju mer inriktat på ett smalt intresse ett forum är, desto mer vettig kommunikation tycker jag. - även när man tar upp andra ämnen än huvudämnet. (Utom vissa ämnen som lockar en viss typ av ofta jobbig människa).


Jag är väl för aspig för att ha noterat nåt där då... ;)

Upplever inte att jag sticker av eller är sedd som så konstig på nätet alls. Iaf har ingen sagt nåt. (De kanske tänker desto mer, men det vet jag ju inte.)

Jag vet att jag gärna är för på eller också för "av" så att jag glömmer att höra av mig och bara kolla läget. Jag kan alltså höra av mig om jag vill fråga nåt eller vill säga nåt särskilt men jag kan gärna glömma bort att höra av mig däremellan, utan att tänka särskilt på det eller ignorera nån med flit.

Det kan jag iofs gott tänka mig ses som extremt konstigt, men jag orkar inte ha schema och listor med Hör av dig till X, Y och Z innan det gått för lång tid, då blir det teater, som du säger.
Senast redigerad av alfapetsmamma 2011-05-04 16:34:09, redigerad totalt 1 gång.
alfapetsmamma
 
Inlägg: 7383
Anslöt: 2008-05-03

Inläggav Bror Duktig » 2008-11-09 17:39:10

Problemet har inte direkt varit att man sagt/skrivit något till mig, utan det handlar om att man märker att man inte får svar, inte får respons o.s.v. Naturligtvis kanske man måste forska lite för att ta reda på vad som är "normal" responsfrekvens, annars märker man det kanske inte lika mycket.

Det kan märkas när man diskuterar "vanliga saker" och att man avslöjar hur konstig man är. Då får man inget svar, tråden dör direkt eller liknande.
Man kanske inte tänker på det direkt, men om man funderar och analyserar, så märker man att det skiljer på hur jag blir bemätt och på hur andra blir bemötta.
Troligtvis beror på det på hur jag skriver, och en utomstående kanske skulle tycka att på det sätt som jag blir bemött, är helt relevant till hur jag skriver, och inget konstigt alls.

Jag fick hjälp att "se" lite sådana här tendenser när jag var ung vuxen, och jag har även varit lite fixerad vid att jag "väljs bort", stöts ut o.s.v. så jag kanske är mer för att analysera sådant nu.
Senast redigerad av Bror Duktig 2011-05-04 16:34:09, redigerad totalt 1 gång.
Bror Duktig
 
Inlägg: 14352
Anslöt: 2008-07-18

Inläggav alfapetsmamma » 2008-11-09 17:42:25

Bror Duktig skrev:Problemet har inte direkt varit att man sagt/skrivit något till mig, utan det handlar om att man märker att man inte får svar, inte får respons o.s.v. Naturligtvis kanske man måste forska lite för att ta reda på vad som är "normal" responsfrekvens, annars märker man det kanske inte lika mycket.

Det kan märkas när man diskuterar "vanliga saker" och att man avslöjar hur konstig man är. Då får man inget svar, tråden dör direkt eller liknande.
Man kanske inte tänker på det direkt, men om man funderar och analyserar, så märker man att det skiljer på hur jag blir bemätt och på hur andra blir bemötta.
Troligtvis beror på det på hur jag skriver, och en utomstående kanske skulle tycka att på det sätt som jag blir bemött, är helt relevant till hur jag skriver, och inget konstigt alls.

Jag fick hjälp att "se" lite sådana här tendenser när jag var ung vuxen, och jag har även varit lite fixerad vid att jag "väljs bort", stöts ut o.s.v. så jag kanske är mer för att analysera sådant nu.


Du får hemskt gärna berätta mer, det är jättespännande tycker jag. Mycket, om än inte alls bara, för att jag tycker mycket du skriver påminner så mycket om mig, och jag är alldeles nydiagnosticerad. Allt som är "äkta" och inte bok-AS är extra spännande. Sen är ämnet i sig intressant.
Senast redigerad av alfapetsmamma 2011-05-04 16:34:09, redigerad totalt 1 gång.
alfapetsmamma
 
Inlägg: 7383
Anslöt: 2008-05-03

Inläggav Bror Duktig » 2008-11-09 18:05:39

Jag har svårt att berätta i största allmänhet om det.
Sammantaget så blir det som att det "helt enkelt" är svårt att komma in i en grupp, svårt att skriva rätt saker och om rätt saker, på det subtila planet (för är det om ett intresse så är man ofta inte helt långt bort från huvudämnet).

Jag kan glömma att skriva små "artighetsknorrar", jag har svårt att ge komplimanger som inte är äkta från mig, och även svårt att när de är äkta, säga på "rätt sätt".
Ibland kan en komplimang från mig tas som en förolämpning.
Jag kan skriva för "rakt på" (tror det är avsaknaden av artighetsknorrarna, men jag vet inte).
Jag följer kanske inte den normala sociala strömmen som blir även på nätet (sociala grupperingar).

Om man på ett forum frågar om andra intressen eller "hur gör du ditten/datten" så kan mitt svar avslöja att jag är väldigt annorlunda med många saker.

Många aspergare kan resonera och tänka på ett sätt som utåt kanske verkar väldigt egocentrerat (referera till sig jsälv mycket för att försöka förstå, o.s.v.).

OBS, detta är teorier, de är svåra att bevisa, då en rak fråga till en NT oftast ger svaret "nejdå, inte är du ditten/datten". Det finns ju folk som säger till personer som väger 200 kg, att "nejdå, inte ser du tjock ut".

Angående din utredning, har du fått diagnos nu? Vad blev det?
Senast redigerad av Bror Duktig 2011-05-04 16:34:09, redigerad totalt 1 gång.
Bror Duktig
 
Inlägg: 14352
Anslöt: 2008-07-18

Inläggav Inger » 2008-11-09 18:22:11

Jag kanske inte räknas eftersom jag inte är "NT" men för mig framstår du ju som hur normal som helst, med så gott som uteslutande vettiga och välformulerade inlägg. Dessutom verkar du allmänt trevlig också, så jag har verkligen svårt att förstå att andra inte skulle uppskatta dina inlägg. Är du säker på att du inte inbillar dig?
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 16:34:09, redigerad totalt 1 gång.
Inger
Inaktiv
 
Inlägg: 17333
Anslöt: 2006-06-30

Inläggav Bror Duktig » 2008-11-09 18:33:25

Inger skrev:Jag kanske inte räknas eftersom jag inte är "NT" men för mig framstår du ju som hur normal som helst

Usch vad hemskt!

, med så gott som uteslutande vettiga och välformulerade inlägg. Dessutom verkar du allmänt trevlig också, så jag har verkligen svårt att förstå att andra inte skulle uppskatta dina inlägg. Är du säker på att du inte inbillar dig?

Ja. Och det är helt klart skillnad på forum med aspergare och på många andra forum (de flesta andra).
Jag märker att det är lättare för mig här.

Och, jag har tänkt "aspergerlik" om flera personer på andra forum, där det senare visat sig att personen har asperger eller drag (eller liknande), så det borde märkas.
Senast redigerad av Bror Duktig 2011-05-04 16:34:09, redigerad totalt 1 gång.
Bror Duktig
 
Inlägg: 14352
Anslöt: 2008-07-18

Inläggav alfapetsmamma » 2008-11-09 18:39:11

Bror Duktig skrev:Jag har svårt att berätta i största allmänhet om det.
Sammantaget så blir det som att det "helt enkelt" är svårt att komma in i en grupp, svårt att skriva rätt saker och om rätt saker, på det subtila planet (för är det om ett intresse så är man ofta inte helt långt bort från huvudämnet).

Jag kan glömma att skriva små "artighetsknorrar", jag har svårt att ge komplimanger som inte är äkta från mig, och även svårt att när de är äkta, säga på "rätt sätt".
Ibland kan en komplimang från mig tas som en förolämpning.
Jag kan skriva för "rakt på" (tror det är avsaknaden av artighetsknorrarna, men jag vet inte).
Jag följer kanske inte den normala sociala strömmen som blir även på nätet (sociala grupperingar).

Om man på ett forum frågar om andra intressen eller "hur gör du ditten/datten" så kan mitt svar avslöja att jag är väldigt annorlunda med många saker.

Många aspergare kan resonera och tänka på ett sätt som utåt kanske verkar väldigt egocentrerat (referera till sig jsälv mycket för att försöka förstå, o.s.v.).

OBS, detta är teorier, de är svåra att bevisa, då en rak fråga till en NT oftast ger svaret "nejdå, inte är du ditten/datten". Det finns ju folk som säger till personer som väger 200 kg, att "nejdå, inte ser du tjock ut".

Angående din utredning, har du fått diagnos nu? Vad blev det?


Känner igen mig väldigt i det där, även om jag samtidigt är en sån som strösslar med snällheter ganska ofta, vilket med lite god vilja kan tas för artighetsknorrar.

Jorå, AS och ADHD landade vi på.

Hon sa att de mest baserade det på anamnes (eller snarare allt det jag berättat om mig och mitt liv), samt hereditet (det faktum att jag har två barn med dubbeldiagnos), inte så mycket testresultat (eftersom det är svårt när man har både ADHD och AS-diagnos och alltså drag som är motstridiga) eller sitt intryck av mig (eftersom jag tokkompenserar på intellektuell väg, enligt vad de sa).

Det där med kompensationen är svårt att säga nåt om, för mig, jag vet ju inte om nåt annat sätt att vara på än mitt. Hur det skulle kunna vara att inte analysera, skärskåda och vända och vrida på allt jämt (som hon och andra tyckt att jag gör), det vet jag ju inte, för mig är det det som är det normala. Skulle gärna byta huvud med en NT nån dag, för att bara känna på hur det är.

Tyckte texten var så pass full av fel om mig att jag bad henne skriva om en del. Det var sånt som kändes skrivet mer utifrån en standardmall och fördomar om AS än på deras observationer av mig. Får se om det känns bättre sen. Sen var det så konstigt, för jag trodde vi skulle prata WAIS-resultat, inte alls att jag skulle få diagnos. Kanske jag inte lyssnade ordentligt när hon ringde, det är fullt möjligt.

Alltså blev jag helt paff när hon sa nåt om Asperger och ADHD innan jag ens hade satt mig ner i stolen. Har bett att också få träffa läkaren igen, det känns helt skevt att inte runda av med honom, som ändå är den som gjort merparten av utredningen, så vitt jag förstår. (Aspigt värre att det inte kan "bli fel" med sånt, men det skiter jag i.)
Senast redigerad av alfapetsmamma 2011-05-04 16:34:09, redigerad totalt 1 gång.
alfapetsmamma
 
Inlägg: 7383
Anslöt: 2008-05-03

Inläggav alfapetsmamma » 2008-11-09 18:41:50

Inger skrev:Jag kanske inte räknas eftersom jag inte är "NT" men för mig framstår du ju som hur normal som helst, med så gott som uteslutande vettiga och välformulerade inlägg. Dessutom verkar du allmänt trevlig också, så jag har verkligen svårt att förstå att andra inte skulle uppskatta dina inlägg.


Håller med, men tror nog att vi (Inger och även jag) är för lika dig för att se det som andra tycker är konstigt. Eller så slappnar vi av härinne bland bekanta nätisar med annan tolerans och acceptans, och beter oss då mer "normalt", även enligt NT-mått.
Senast redigerad av alfapetsmamma 2011-05-04 16:34:09, redigerad totalt 1 gång.
alfapetsmamma
 
Inlägg: 7383
Anslöt: 2008-05-03

Inläggav Aspkvinna » 2008-11-09 18:41:52

Normal, vad är normal? Har aldrig varit som andra utan alltid haft något som är lite annorlunda men jag har nog köpt det och inte fokuserat så mycket på att jag är olik.

Jag är nog mig ganska lik i dag både här och i real life men det kan i och för sig bara andra bedömma!

Lite konstigt var ju känslan först att rakt ut i luften skriva saker och se om någon svarade men efter att ha träffat en del av er så har jag en person i real life att koppla svaret till och det känns bra, ni är levande för mig även här!
Senast redigerad av Aspkvinna 2011-05-04 16:34:09, redigerad totalt 1 gång.
Aspkvinna
 
Inlägg: 3512
Anslöt: 2008-04-24
Ort: Stockholm

Inläggav Zombie » 2008-11-09 18:49:08

alfapetsmamma skrev:
Inger skrev:Jag kanske inte räknas eftersom jag inte är "NT" men för mig framstår du ju som hur normal som helst, med så gott som uteslutande vettiga och välformulerade inlägg. Dessutom verkar du allmänt trevlig också, så jag har verkligen svårt att förstå att andra inte skulle uppskatta dina inlägg.


Håller med, men tror nog att vi (Inger och även jag) är för lika dig för att se det som andra tycker är konstigt. Eller så slappnar vi av härinne bland bekanta nätisar med annan tolerans och acceptans, och beter oss då mer "normalt", även enligt NT-mått.

Ja, inte vet jag. Men även jag tycker Bror Duktig är urtrevlig. Dessutom med en skön humor.
Senast redigerad av Zombie 2011-05-04 16:34:09, redigerad totalt 1 gång.
Zombie
 
Inlägg: 18092
Anslöt: 2007-12-26

Inläggav Inger » 2008-11-09 18:50:55

Bror Duktig skrev:
Inger skrev:Jag kanske inte räknas eftersom jag inte är "NT" men för mig framstår du ju som hur normal som helst

Usch vad hemskt!

Haha, förlåt mig, det var inte min mening att förolämpa! :wink:
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 16:34:09, redigerad totalt 1 gång.
Inger
Inaktiv
 
Inlägg: 17333
Anslöt: 2006-06-30

Inläggav alfapetsmamma » 2008-11-09 18:52:20

Aspkvinna skrev:Normal, vad är normal? Har aldrig varit som andra utan alltid haft något som är lite annorlunda men jag har nog köpt det och inte fokuserat så mycket på att jag är olik.

Jag är nog mig ganska lik i dag både här och i real life men det kan i och för sig bara andra bedömma!

Lite konstigt var ju känslan först att rakt ut i luften skriva saker och se om någon svarade men efter att ha träffat en del av er så har jag en person i real life att koppla svaret till och det känns bra, ni är levande för mig även här!


Fast lajv får man ju se dig också, och du är så snygg, så det blir en extra poäng. Tycker inte du är ett dugg konstig då heller. (Shit vilka mystiska skalor man alltså måste ha och alltid haft, utan att veta om det...)

Alfapetsmamma - duckar för stekpannan KS kastade åt mitt håll..
Senast redigerad av alfapetsmamma 2011-05-04 16:34:09, redigerad totalt 1 gång.
alfapetsmamma
 
Inlägg: 7383
Anslöt: 2008-05-03

Inläggav Bror Duktig » 2008-11-09 19:04:16

Vad menar ni med "normal" och "inte konstig"?
Att folk verkar bra att umgås med, eller att de är NT:aktiga?
Normal kan betyda "vanligt" (enligt normalkurvor och statistik) men också "rätt/riktigt".

När jag tänker normal/"NT-aktig" (av urtyp), så tänker jag på en person som inte är särskilt rolig/trevlig och som är svår att förstå sig på och jobbig att umgås med.

Naturligtvis vet jag att alla NT:ar inte är jobbiga, precis som att alla aspergare inte är så trevliga och enkla, jag menade generellt.

Jag brukar inte få höra att jag är trevlig, så jag vet inte riktigt hur jag ska reagera. Lite :oops: kanske.

På ett diskussionsforum jag var på, tyckte många att jag var jobbig och tjafsig/ältande, att jag hakade upp mig på oväsentliga detaljer, och att jag hade ett argt sätt att skriva på. Detta skrev de rakt ut på det stället.
Många svarade mig förstås inte alls.
Kanske de inte var så intresserade av ämnet, eller inte så djupt insatta. Ju mer detaljerat och kunnigt någon skrev, desto färre verkade svara - med undantag för bråk som uppstod när någon samtidigt lade in förolämpningar i sina inlägg. Då blev det ett herrans tjafs om det.
Senast redigerad av Bror Duktig 2011-05-04 16:34:09, redigerad totalt 1 gång.
Bror Duktig
 
Inlägg: 14352
Anslöt: 2008-07-18

Inläggav Aspkvinna » 2008-11-09 19:06:37

alfapetsmamma skrev:
Aspkvinna skrev:Normal, vad är normal? Har aldrig varit som andra utan alltid haft något som är lite annorlunda men jag har nog köpt det och inte fokuserat så mycket på att jag är olik.

Jag är nog mig ganska lik i dag både här och i real life men det kan i och för sig bara andra bedömma!

Lite konstigt var ju känslan först att rakt ut i luften skriva saker och se om någon svarade men efter att ha träffat en del av er så har jag en person i real life att koppla svaret till och det känns bra, ni är levande för mig även här!


Fast lajv får man ju se dig också, och du är så snygg, så det blir en extra poäng. Tycker inte du är ett dugg konstig då heller. (Shit vilka mystiska skalor man alltså måste ha och alltid haft, utan att veta om det...)

Alfapetsmamma - duckar för stekpannan KS kastade åt mitt håll..


Du är rolig du! :?

Jag gillar dig det vet du och det sägs ju att vi är lika så då är du också snygg då! :wink:

KS - ja han får definiera sig lite med vilka aktiviteter han vill ha på träffarna så får vi se om vi kan matcha hans önskningar. 8) Jag har i och för sig klurat lite på vart han sitter och läser alla sina böcker för det kan ju inte vara i någon mysig hörna i alla fall :lol:
Senast redigerad av Aspkvinna 2011-05-04 16:34:13, redigerad totalt 1 gång.
Aspkvinna
 
Inlägg: 3512
Anslöt: 2008-04-24
Ort: Stockholm

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in