Känner alla varandra här eller är jag extremt osocial
31 inlägg
• Sida 1 av 2 • 1, 2
Känner alla varandra här eller är jag extremt osocial
Är det okej att skriva här fast man inte känner någon här? Kan undra detta, ni verkar vara bekanta här och vara så mycket sociala. Bara undrar.
Känner alla varandra här eller är jag extremt osocial.
Jag känner inte alla här. Ja självklart får man skriva här fast man inte känner någon. Jag har varit medlem sedan 2011 och då blir man bekant med vissa. Dock är det få jag träffat irl.
Känner ingen här om menas med att träffat nån härifrån, men man lär sig lite nytt om olika medlemmar hela tiden, chatten är nog ett hyfsat bra ställe om du är en chattandes person, finns en hel del trevliga/roliga människor där
Nej jag känner ingen.
- Jeopardy Lane
- Inaktiv
- Anslöt: 2014-02-23
Självklart får alla skriva här, det här är inget slutet forum el community.Men när man har varit med några år så tycker man sig känna en del medlemmar (el iaf deras internetpersona).
Om folk verkar sociala här, kan det bero just på att de inte är så sociala annars.
Om folk verkar sociala här, kan det bero just på att de inte är så sociala annars.
Jag känner ingen, och jag är enormt osocial...men internet hjälper massor. Det är ju så mycket lättare att skriva än att prata...
Charlie72 skrev:Känner ingen här om menas med att träffat nån härifrån, men man lär sig lite nytt om olika medlemmar hela tiden, chatten är nog ett hyfsat bra ställe om du är en chattandes person, finns en hel del trevliga/roliga människor där
Där kan jag bara till att instämma. En del människor från chatten har man börjat snacka med även över Skype och på Facebook också, alla är liksom välkomna
Ja, fast många verkar så socialt spontana och nästan gulliga mot varandra här, på ett sätt jag inte är, trots att jag inte tror att det märks att jag har asperger i 'verkligheten'. Det får mig bara att undra om alla är kompisar här ungefär.
Augusti skrev:Är det okej att skriva här fast man inte känner någon här? Kan undra detta, ni verkar vara bekanta här och vara så mycket sociala. Bara undrar.
Det går alldeles utmärkt. Forumet är till för alla och du är precis lika välkommen att skriva här som de som varit medlemmar i ett knappt decennium. Du kan exempelvis finna mitt första inlägg här som postades tor 27 dec 2012, 03:45, så jag har inte heller varit medlem här speciellt länge.
Ändå har jag hunnit lära känna forumet och även träffat många medlemmar i verkligheten. Det kan till en början upplevas svårt att komma in i en grupp där deltagarna redan känner varandra men betänk att det varje dag tillkommer kanske ett knappt tiotal nya medlemmar så du behöver inte känna dig ensam om att inte "redan känna alla".
Ett förslag är att du letar runt lite bland trådarna tills du finner ämnen som intresserar dig; sedan kan du skriva ett eget inlägg i tråden. Det kommer, enligt min erfarenhet, att läsas och behandlas med samma respekt som övriga medlemmars inlägg. Du kan även starta en alldeles egen tråd om ett ämne som du brinner för speciellt mycket, men använd då först sökfunktionen uppe i vänstra hörnet för att söka efter liknande trådar så att inte två skapas om samma sak.
Augusti skrev:Ja, fast många verkar så socialt spontana och nästan gulliga mot varandra här, på ett sätt jag inte är, trots att jag inte tror att det märks att jag har asperger i 'verkligheten'. Det får mig bara att undra om alla är kompisar här ungefär.
Alla är inte kompisar här
Varmt välkommen till forumet!
- Gripandekylig
- Anslöt: 2012-12-27
Skype och på Facebook? Inget jag använder mig av.
De som skriver ofta får man ju en viss känsla för..
Skype skickar en kopia av ditt ansikte till NSA och facebook skickar allt du skriver och gör till samma ställe. Ingen förlust mao.
Skype skickar en kopia av ditt ansikte till NSA och facebook skickar allt du skriver och gör till samma ställe. Ingen förlust mao.
- plåtmonster
- Anslöt: 2010-03-23
Augusti skrev:Ja, fast många verkar så socialt spontana och nästan gulliga mot varandra här, på ett sätt jag inte är, trots att jag inte tror att det märks att jag har asperger i 'verkligheten'. Det får mig bara att undra om alla är kompisar här ungefär.
Jag har också förundrat mig över hur sociala en del medlemmar på forumet ändå är eller verkar vara och sättet som en del formulerar sig på precis som du också skriver.
Använder inte heller varken Skype eller facebook, har testat Skype men facebook har jag aldrig använt eftersom jag aldrig varit intresserad eller sett någon nytta med att registrera mig där.
Jag känner knappt en människa varken här eller IRL. Sen är väl inte jag den mest aktiva medlemmen heller.
Är nog mera framåt och charmigare i verkliga livet men är inte så social, här är jag nog tvärtom, mera social än framåt och charmig, beror nog på att jag är så dålig på att stava och formulera mig när jag skriver
Augusti skrev:Är det okej att skriva här fast man inte känner någon här? Kan undra detta, ni verkar vara bekanta här och vara så mycket sociala. Bara undrar.
Skriv hur mycket du vill, tror de flesta här inne helt enkelt bara är mer sociala än de skulle vara i det verkliga livet. Var inte rädd och våga skriv så kommer du nog snabbt in i kretsarna
Jeg kjenner ingen her, og det akter jeg med guds hjelp å fortsette med.
Alla här känner varandra, till och med de som är nya på forumet, och alla är bästa vänner. Det är bara du som inte känner någon, Augusti.
Gripandekylig
Tänk på att inte uttrycka dig på ett sätt som kan uppfattas som sårande; även om ditt ironiska inlägg kan vara tydligt för somliga är det kanske inte det för alla - och denna tråd behandlar ett seriöst ämne. Se forumreglerna:
Detta är ett påpekande.
------------
Nyttig läsning: Forumregler | Netikett
Tänk på att inte uttrycka dig på ett sätt som kan uppfattas som sårande; även om ditt ironiska inlägg kan vara tydligt för somliga är det kanske inte det för alla - och denna tråd behandlar ett seriöst ämne. Se forumreglerna:
Speciella regler för AspergerForum skrev:• skriv på ett sådant sätt att du inte medvetet sårar andra.
• ta hänsyn till att andra kan uppfatta saker annorlunda än du själv.
Detta är ett påpekande.
------------
Nyttig läsning: Forumregler | Netikett
- Hallonsaft
- Anslöt: 2014-12-05
Hallonsaft skrev:Alla här känner varandra, till och med de som är nya på forumet, och alla är bästa vänner. Det är bara du som inte känner någon, Augusti.
Ehm, det där stämmer inte.
Dandelo skrev:Hallonsaft skrev:Alla här känner varandra, till och med de som är nya på forumet, och alla är bästa vänner. Det är bara du som inte känner någon, Augusti.
Inte?
Är ganska svår och osocial, umgås nästan aldrig med någon, bara släktingar och knappt det, men på olika forum är man en som en annan person och det känns befriande, så du kommer nog in här du med, välkommen föresten!!
Batman skrev:Dandelo skrev:Hallonsaft skrev:Alla här känner varandra, till och med de som är nya på forumet, och alla är bästa vänner. Det är bara du som inte känner någon, Augusti.
Inte?
Eftersom trådstartaren verkade vara seriös i sin fråga tyckte jag det var onödigt med ironi.
Sä jag väljer att svara aspigt
Wb, batman.
Hehe, går bra att skriva trots man stör sig på alla och inte känner någon.
- LordNelson
- Förhandsgranskad
- Anslöt: 2010-06-25
plåtmonster skrev:
Skype skickar en kopia av ditt ansikte till NSA
Inte mitt ansikte.
Hallonsaft skrev:Alla här känner varandra, till och med de som är nya på forumet, och alla är bästa vänner. Det är bara du som inte känner någon, Augusti.
Riktigt så dramatisk behöver du inte bli. Jag var inte superseriös.
Återgå till Regler, nyheter och synpunkter