Kan man se när man tog ut en medicin senast?
6 inlägg
• Sida 1 av 1
Kollade på apotekets Mina sidor och kollade på slutexp. Denna medicin tog jag alltså ut det sista på. Har inget minne när. Tänkte jag skulle spara asken för där står det datum men jag råkade slänga den. På hemsidan står det bara att jag tagit ut det sista, inte när. Kan de på apoteket veta?
Det gäller en behovsmedicin för sömn, jag har egentligen inga restriktioner vad som räknas som behov vilket är lite förvirrande, men har tagit lite oftare än jag brukat. Därför vill jag inte be om nytt recept för nära inpå. Egentligen är det ingen fara om jag skulle råka begära för tidigt, men jag känner min superparanoid gentemot min psykklinik just nu pga alla är nya för mig, sköterska, läkare osv. Jag vet inte var jag har dem. De gamla jag kände litade jag på. Så jag vill hellre visa mig duktig och inte be om nytt recept fortare än jag brukar.
Känner mig superdum för att jag inte sparade kvitton eller kartongen. Jag handlar allt möjligt på apoteket så det är nästan omöjligt att se på banken när jag var dit för just detta.
AAAHHHH!!!!
Det gäller en behovsmedicin för sömn, jag har egentligen inga restriktioner vad som räknas som behov vilket är lite förvirrande, men har tagit lite oftare än jag brukat. Därför vill jag inte be om nytt recept för nära inpå. Egentligen är det ingen fara om jag skulle råka begära för tidigt, men jag känner min superparanoid gentemot min psykklinik just nu pga alla är nya för mig, sköterska, läkare osv. Jag vet inte var jag har dem. De gamla jag kände litade jag på. Så jag vill hellre visa mig duktig och inte be om nytt recept fortare än jag brukar.
Känner mig superdum för att jag inte sparade kvitton eller kartongen. Jag handlar allt möjligt på apoteket så det är nästan omöjligt att se på banken när jag var dit för just detta.
AAAHHHH!!!!
Jo, de kan de. Men du får nog legitimera dig. Nu har jag ett konto på minavårdkontakter, där man kan se allt själv. Innan ringde jag nåtts apoteks "hotline" o de var väldigt restriktiva med vilken information de lämnar ut.
Jag kan t.ex inte bara ringa o säga typ; -Hej! Mitt personnummer är 8005XX-XXXX, kan du kolla vilka mediciner jag har? Nä, de frågar vilken medicin det gäller o vilken doktor som skrivit ut det.
Är iof. rätt, annars kan jag ju ringa o uppge t.ex Göran Perssons personnummer o fråga vilka mediciner han har. Personnummer är ju ganska lätt att komma över numera.
Jag kan t.ex inte bara ringa o säga typ; -Hej! Mitt personnummer är 8005XX-XXXX, kan du kolla vilka mediciner jag har? Nä, de frågar vilken medicin det gäller o vilken doktor som skrivit ut det.
Är iof. rätt, annars kan jag ju ringa o uppge t.ex Göran Perssons personnummer o fråga vilka mediciner han har. Personnummer är ju ganska lätt att komma över numera.
Jag har Göran Perssons personnummer av någon anledning.
Men jag kan gå dit rent fysiskt och ta med leg.
Men jag kan gå dit rent fysiskt och ta med leg.
Jo, du kan hitta den infon.
På Apotekets "mina sidor", klicka
"Mina mediciner" och sen "utgångna och slutexpedierade recept".
Där hittar du gamla recept inkl utskriftsdatum och datum för senaste uttag. (dock inte datum för övriga uttag på samma recept)
Fler datum kanske du kan kolla via listan som kommer upp när du klickar på "högkostnadssaldo", och sen fliken "visa inköp på recept under perioden"
På Apotekets "mina sidor", klicka
"Mina mediciner" och sen "utgångna och slutexpedierade recept".
Där hittar du gamla recept inkl utskriftsdatum och datum för senaste uttag. (dock inte datum för övriga uttag på samma recept)
Fler datum kanske du kan kolla via listan som kommer upp när du klickar på "högkostnadssaldo", och sen fliken "visa inköp på recept under perioden"
kiddie skrev:Egentligen är det ingen fara om jag skulle råka begära för tidigt, men jag känner min superparanoid gentemot min psykklinik just nu pga alla är nya för mig, sköterska, läkare osv. Jag vet inte var jag har dem. De gamla jag kände litade jag på. Så jag vill hellre visa mig duktig och inte be om nytt recept fortare än jag brukar.
AAAHHHH!!!!
Jag vet att det är lätt att känna sig paranoid, men jag tycker nog att du till och med kan vända dig till sköterskan eller läkaren för att kolla. Har de minsta koll på hur vi funkar, så ska det inte vara någon fara och de är troligen vana vid att vi ibland (eller ofta) tappar kollen
Själv har jag nollkoll på det mesta, men det har läkaren vant sig vid, haha
- BenFrylmark
- Anslöt: 2014-05-04
Jamen..... man KAN ju se det under fliken slutexp!!! Tack för hjälpen. Det var bara det att den webbläsaren jag körde inte klarade av att det fanns en knapp för mer info. Den kom fram när jag använde en annan webbläsare. (Min vanliga webbläsare kan av ngn anledning inte dra igång bankID.)
Vad bra. Min medicin skulle räckt till den 25e maj. Med vanligt intervall. Så jag väntar nog lite med att be om mer.
Vad bra. Min medicin skulle räckt till den 25e maj. Med vanligt intervall. Så jag väntar nog lite med att be om mer.
Återgå till Aspergare och vården