Kan ej surfa med bredband, måste ringa upp modemet.
3 inlägg
• Sida 1 av 1
Kan ej surfa med bredband, måste ringa upp modemet.
Hej. Är det någon här som vet hur jag kan koppla upp mig och surfa via bredband till 100%, utan att ha modemet på 56 k i. Har ringt supporten , men de tycker jag ska testa annan dator, vill gärna slippa det om det går.
På skrivbordet har jag en genväg till ikonen för bredbands-anslutning och under "STATUS" står bara modem-hastigheten, testar jag utan modem aktiverat ringer det upp utan svar..
Mvh
Christer
På skrivbordet har jag en genväg till ikonen för bredbands-anslutning och under "STATUS" står bara modem-hastigheten, testar jag utan modem aktiverat ringer det upp utan svar..
Mvh
Christer
Senast redigerad av Chrilleb 2011-05-04 16:37:13, redigerad totalt 1 gång.
Hmmm.
Kan vara att du har en uppringd som standardanslutning. Gå in på Fjärranslutning i kontrollpanel och kolla vilken anslutning som står som standard.
Var ett tag sen jag höll på med det här men den ska stå på nåt i stil med "Ring aldrig upp anslutning".
Kan vara att du har en uppringd som standardanslutning. Gå in på Fjärranslutning i kontrollpanel och kolla vilken anslutning som står som standard.
Var ett tag sen jag höll på med det här men den ska stå på nåt i stil med "Ring aldrig upp anslutning".
Senast redigerad av Moggy 2011-05-04 16:37:13, redigerad totalt 1 gång.
Svar till Moggy
Moggy, testade det du sa men samma sak ändå, har även provat att radera fjärranslutningen men inget resultat. Det jag kom att tänka på var när Supporten sa att IP-adressen bör vara annat än 0, i "STATUS" står det ""felaktig", ska tydligen ha att göra med bredbandet att göra, kom jag på.
Christer
Christer