Juldagen 2011, det brast för mig.
6 inlägg
• Sida 1 av 1
Juldagen 2011, det brast för mig.
Hej och God Fortsättning på er alla ! Firade först julafton hos min syster och systerson som vanligt, hade tyvärr känt mig krasslig i hjärtat, med svårigheter att andas till och från och bestämde efter långt och mycket tänkande på förmiddagen när jag vaknade på juldagen idag om jag skulle behöva åka in till KS-akuten för att höra vad som var fel. Det gjorde jag. Det var mycket lite folk i väntsalen, och snart var det min tur ( de prioriterar patienter med hjärt / lungproblem före visst ). Jag blev kopplat till ett EKG, de tog syrehalten i blodet, socker, blodvärde, samt lyssnade på lungorna. Innan dess gav de mig en skjorta i hörnet där jag låg på min brits, samt en filt så jag var inställd på att bli inlagd, efter ett tag när jag låg där kom en STARK känsla av tillgivenhet, jag blev ÄNTLIGEN ompysslad, och jag kunde då knappast bli sämre, tårar kom ner på min kind, jag berättade även det för en sjuksyster som tog proverna, det brast för mig, för lättnaden och tillgivenheten och glädjen att få svar på mina problem var aktuella, och det var en fantastisk känsla ! Fick svar en liten stund senare att proverna såg bra ut, och även EKG och lungor. Fick rådet att ta det lugnare, hade väl med stressen i mig att göra. Jo...berättade även om min rösthallucinos för dem.
Det känns skönt att ha kontrollerat detta nu, när jag hade sån stor oro.
Mvh
Christer
Moderator: Rättade årtalet i rubriken.
Det känns skönt att ha kontrollerat detta nu, när jag hade sån stor oro.
Mvh
Christer
Moderator: Rättade årtalet i rubriken.
Re: Juldagen 2011, det brast för mig.
God fortsättning på dig Chrilleb !
Klokt av dig att du tog din oro på allvar, fint oxå att läsa hur bra bemötande du fick, tänker mig att det är stressigt på akuterna såna här helger, bra med proverna som visade att det gick utesluta Hjärt/Lung problem,
Stress är ett otyg som ger besvärliga symtom, kan man utesluta annan ohälsa är mycket vunnet och man kan gå direkt på orsaken dvs ta till sig de lugnande besked som givits i samband med undersökning och tillåta sig avstå från aktiviteter som man vet med sig stressar, besvär i bröstet skall alltid tas på allvar, tyvärr har det visat sig att allt för många förnekar och nonchalerar sina symtom på att något inte är som det ska, det kan lätt bli en dålig vana och viktig info går förlorad inför att det plötsligt blev skarpt läge, medans akuthjälpen hade kunnat och skulle satts in tidigare.
Bra gjort att du tog ansvar för din oro, hoppas det känns bättre och att det går bra med stresshanteringen.
Mvh segdeg
Klokt av dig att du tog din oro på allvar, fint oxå att läsa hur bra bemötande du fick, tänker mig att det är stressigt på akuterna såna här helger, bra med proverna som visade att det gick utesluta Hjärt/Lung problem,
Stress är ett otyg som ger besvärliga symtom, kan man utesluta annan ohälsa är mycket vunnet och man kan gå direkt på orsaken dvs ta till sig de lugnande besked som givits i samband med undersökning och tillåta sig avstå från aktiviteter som man vet med sig stressar, besvär i bröstet skall alltid tas på allvar, tyvärr har det visat sig att allt för många förnekar och nonchalerar sina symtom på att något inte är som det ska, det kan lätt bli en dålig vana och viktig info går förlorad inför att det plötsligt blev skarpt läge, medans akuthjälpen hade kunnat och skulle satts in tidigare.
Bra gjort att du tog ansvar för din oro, hoppas det känns bättre och att det går bra med stresshanteringen.
Mvh segdeg
Denna post fick mig att le och frambringade en liten tår i mitt öga
Skönt att det löste sig.
Skönt att det löste sig.
Bra att du kollade upp det.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
Återgå till Aspergare och vården