Jobbtips??
9 inlägg
• Sida 1 av 1
Jobbtips??
Efter min ledighet ska jag ge mig i kast med att söka jobb igen och nu har jag lite idétorka så jag undrar om någon har tips på något jobb som INTE kräver att man ska vara effektiv eller kunna göra flera saker samtidigt? Jag är pratglad och social så ett jobb som kräver god social kompetens är snarare ett plus än ett minus, men effektiv är jag inte (eftersom jag har motoriska svårigheter) och när jag försöker göra flera saker samtidigt så blir det pannkaka.
Jag har provat snabbmatsrestaurang, äldreboende och säljjobb och demensdagcenter. Det enda som funkade var dagcentret och jag försöker få ett nytt sådant jobb men tyvärr är det jättesvårt eftersom dessa ställen bara innefattar ca 4-5 personal så alla tjänster är oftast redan tillsatta...
Alla jobbtips tas tacksamt emot. Förhoppningsvis kan jag få lite nya idéer.
Jag hoppas att jag ska komma in på någon av mina drömutbildningar till nästa höst så det är fram tills dess jag måste ha ett jobb som funkar.
Jag har provat snabbmatsrestaurang, äldreboende och säljjobb och demensdagcenter. Det enda som funkade var dagcentret och jag försöker få ett nytt sådant jobb men tyvärr är det jättesvårt eftersom dessa ställen bara innefattar ca 4-5 personal så alla tjänster är oftast redan tillsatta...
Alla jobbtips tas tacksamt emot. Förhoppningsvis kan jag få lite nya idéer.
Jag hoppas att jag ska komma in på någon av mina drömutbildningar till nästa höst så det är fram tills dess jag måste ha ett jobb som funkar.
Senast redigerad av MissNervvrak 2011-05-04 21:19:12, redigerad totalt 1 gång.
- MissNervvrak
- Inaktiv
- Anslöt: 2009-06-28
Hej
Jag är bara självdiagnosticerad och remitterad till utredning...
Men jag har trivts ganska bra med kontorsjobb. Visserligen kan det vara många arbetsuppgifter, men beroende på ställe så kan man nog få organisera och lägga upp prioriteringen själv.
Speciellt kontorsjobb med telefonväxel kanske kan funka för dig då?
Själv har jag jobbat som (bl.a) telefonist och det funkar, trots att jag har problem med turtagning och de där medhållande ljuden man ska göra för att visa att man lyssnar... Men jag har kompenserat det genom att göra rätt på andra sätt istället, vara trevlig och korrekt och bry mig om att de som ringer får rätt hjälp.
Såna jobb letar jag själv efter. Speciellt såna där man får arkivera och föra diarier Och ha färgkodade mapp- och pärmsystem
Jag är bara självdiagnosticerad och remitterad till utredning...
Men jag har trivts ganska bra med kontorsjobb. Visserligen kan det vara många arbetsuppgifter, men beroende på ställe så kan man nog få organisera och lägga upp prioriteringen själv.
Speciellt kontorsjobb med telefonväxel kanske kan funka för dig då?
Själv har jag jobbat som (bl.a) telefonist och det funkar, trots att jag har problem med turtagning och de där medhållande ljuden man ska göra för att visa att man lyssnar... Men jag har kompenserat det genom att göra rätt på andra sätt istället, vara trevlig och korrekt och bry mig om att de som ringer får rätt hjälp.
Såna jobb letar jag själv efter. Speciellt såna där man får arkivera och föra diarier Och ha färgkodade mapp- och pärmsystem
Senast redigerad av IckyFlix 2011-05-04 21:19:12, redigerad totalt 1 gång.
Det där lät faktiskt inte alls dumt! Ska hålla utkik efter sådana jobb!
Bor du i Stockholm? Isåfall kanske du vet något bra ställe att tipsa om?
Bor du i Stockholm? Isåfall kanske du vet något bra ställe att tipsa om?
- MissNervvrak
- Inaktiv
Kolla <a href="http://www.aspergerforum.se/jobbtipsartraden-for-npf-are-t9331.html?highlight=jobbtipsartr%E5den">Jobbtipsartråden för npf:are</a>
Sätt ett bokmärke på den så blir det lättare komma ihåg att kolla den. Jobb tillsätts ju fort.
Där är flera arkivjobb som hade kunna passa IckyFlix.
Sätt ett bokmärke på den så blir det lättare komma ihåg att kolla den. Jobb tillsätts ju fort.
Där är flera arkivjobb som hade kunna passa IckyFlix.
Senast redigerad av barracuber 2011-05-04 21:19:12, redigerad totalt 3 gånger.
- barracuber
- Anslöt: 2007-02-11
Det ska jag göra! Hittills har jag mest kollat bland "jobb utan krav på erfarenhet" eftersom min arbetslivserfarenhet är minimal och jag har ingen utbildning förutom gymnasiekompetensen.
- MissNervvrak
- Inaktiv
Camilla skrev:Missnervvrak,
Jag tror du kan söka jobb som kontaktperson, vilket du funderade på i någon annan tråd. Det är ett socialt arbete. Jag tror inte det är så svårt att få heller.
Jag söker jättemånga sådana jobb och hoppas att jag får något. Tyvärr fick jag inte det jag sökte senast, men det kommer väl fler annonser. Dock är kontaktperson knappast något jag kan försörja mig på...
- MissNervvrak
- Inaktiv
Återgå till Studier och arbetsliv