Jobbig kompis
4 inlägg
• Sida 1 av 1
Jobbig kompis
Jag har en jobbig kompis. Hon vill aldrig göra nånting med mig ensam utan nån annan ska jämnt vara med. Rädd för en eller?
Re: Jobbig kompis
tror det är vanligt att man träffas fler. personligen föredrar jag också att träffa en person åt gången, och detta har jag faktiskt sagt till mina nära. även om det inte är praktiskt genomförbart att träffas ensamma varje gång (tidsbrist är vanligt förekommande), så lyckas vi nästan alltid nå en kompromiss.
det du beskriver är annorlunda, men jag försökte förklara varför jag tror att människor "passar på" att träffa ett par av sina vänner åt gången. det kan vara en nödlösning pga ett späckat schema, eller så tycker personen ifråga om att träffas i grupp. jag spekulerar hejdlöst, men en sak kan jag säga med säkerhet: din vän är INTE rädd för dig. man umgås inte med människor som skrämmer en. så är det.
lycka till!
det du beskriver är annorlunda, men jag försökte förklara varför jag tror att människor "passar på" att träffa ett par av sina vänner åt gången. det kan vara en nödlösning pga ett späckat schema, eller så tycker personen ifråga om att träffas i grupp. jag spekulerar hejdlöst, men en sak kan jag säga med säkerhet: din vän är INTE rädd för dig. man umgås inte med människor som skrämmer en. så är det.
lycka till!
Re: Jobbig kompis
Har själv tröttnat på kompisar, men jag är ju snart 64, så jag har ju haft många år av dåliga erfarenheter
- lasseivägen
- Anslöt: 2009-07-20
Återgå till Att leva som Aspergare