Jag vill inte ha samlag med en kvinna

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav nano » 2011-03-04 19:50:10

Vad människan tycker ska vara och vad som faktiskt är det tror jag ofta är olika saker, sorry om jag är omöjlig att övertyga i denna fråga.
Jag behöver kunna verifiera i ganska hög grad för att övertygas gällande sådant här
nano
 
Inlägg: 6161
Anslöt: 2008-06-20
Ort: /home/Jorden/Stockholm

Inläggav Miche » 2011-03-04 19:56:22

Det är bättre att utsätta kroppen (både in och utvändigt) för lite skit och bakterier då och då än inte göra det alls, det bygger upp immunförsvaret och ger ett ordentligt skydd den dag man råkar ut för något värre.

En stor anledning till att allergierna ökat så mycket på senare år är renhetsivern, man utsätts inte längre för många olika främmande ämnen och då det väl händer drabbas immunsystemet av panik och reagerar fel.

Till TS, reagerar du likadant när det gäller män?
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Inläggav Fenren » 2011-03-04 20:00:59

Miche skrev:En stor anledning till att allergierna ökat så mycket på senare år är renhetsivern, man utsätts inte längre för många olika främmande ämnen och då det väl händer drabbas immunsystemet av panik och reagerar fel.


fast det stämmer inte i alla fall, även om det som generalisering säkert gör det... jag var jämt sjuk, fick i mig mycket bakterier och annan skit men blev likt förbaskat allergisk mot både det ena och det andra... (penicillin, katter, hästar, pollen...)
Fenren
 
Inlägg: 7847
Anslöt: 2009-09-03
Ort: Min Mamma

Inläggav nano » 2011-03-04 20:20:02

Och jag har alltid aktat mig och under många år var jag typ aldrig sjuk.
Pappa berättade det för en läkare som han kände o han sade att ja, då klarar han sig längre än oss övriga vid en epedemi.
Faktum är att jag brukar kunna vistas hemma hos mina föräldrar och syskon när de blir sjuka men ändå klara mig.
Men så blir jag sjuk när ingen annan blir det.

Har en hel del märkliga medicinska fenomen
nano
 
Inlägg: 6161
Anslöt: 2008-06-20
Ort: /home/Jorden/Stockholm

Inläggav prodge64 » 2011-03-05 17:12:10

Lite OT nu eftersom jag inte syftar specifikt på topicen utan på bacillskräck generellt:

Lite skit mår man bara bra av. Förstås ska man inte skura golvet med tungan eller nåt sånt utan jag menar bara att jag inte tror att kroppen mår bra av att utsättas för en för liten mängd bakterier, då finns det ju inget immunsystem som behövs byggas upp menar jag. Faktiskt är jag helt övertygad om att vissa allergier för en del människor uppstår just av den anledningen. Själv är jag nästan aldrig sjuk och jag är inte alls vidare känslig över bakterier rent mentalt.
prodge64
 
Inlägg: 1246
Anslöt: 2008-10-31
Ort: Södermland

Inläggav nano » 2011-03-05 17:14:43

Kan ju hända att ens mentala inställning påverkar imunsystemets effektivitet på ett sätt vi inte ännu vet.
nano
 
Inlägg: 6161
Anslöt: 2008-06-20
Ort: /home/Jorden/Stockholm

Inläggav Selma » 2011-03-05 18:26:26

nano skrev:Personligen är jag inte så orolig för bakterier som stannar kvar på utsidan av kroppen, däremot sådant som kommer in i kroppen, via mat, blodprov, sex tex.

Vad är det som kan komma in i kroppen vid provtagning? Staphylokocker?

Förr använde man flergångskanyler (som slipades så att de skulle bli vassa igen) och det var lite si och så med steriliseringen. Ordet validering var inte ens "uppfunnet" då.
Var glad att du inte var med på den tiden. :wink:
Selma
 
Inlägg: 3633
Anslöt: 2009-05-04

Re: Jag vill inte ha samlag med en kvinna

Inläggav alfapetsmamma » 2011-03-06 0:56:52

aspbergerpojken1337 skrev:Varje gång jag rör en kvinna får jag panik och går in på närmsta toa... Jag vill inte att hon ska ta på mig, jag kan tänka mig bakterierna sprida över sig till mig. Har detta någonting med min asperger att göra? :?


Kan det inte vara så att du föredrar nåt annat än kvinnor/flickor? Ingen tycks ha tagit upp den möjligheten, men är det uteslutet? Obs, det är en rak och ärlig fråga, inte ett ifrågasättande eller skämt. Själv kan jag tänka mig att göra saker med en karl som jag inte skulle göra med en kvinna, menar jag. Det är kanske likadant för dig?
alfapetsmamma
 
Inlägg: 7383
Anslöt: 2008-05-03

Inläggav Alien » 2011-03-06 2:10:07

När jag såg rubriken trodde jag det var någon som inte var intresserad av kvinnor på det viset (antingen homosexuell el asexuell) men kände yttre press att vara som "alla andra".

Fast när jag läste inlägget verkar det mer handla om bacillskräck.

Men TS har inte skrivit något mera, så det är svårt att veta.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46550
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Inläggav Xzirie » 2011-03-06 2:34:46

Miche skrev:Det är bättre att utsätta kroppen (både in och utvändigt) för lite skit och bakterier då och då än inte göra det alls.


Hade man inte varit så jävla dum att man utsatte sig för heterosexuellt samlag en gång i tiden innan det fanns vaccin hade man inte behövt våndas över kallelser till gynekologiskt cellprov nu. Fan!
Xzirie
 
Inlägg: 760
Anslöt: 2010-04-12
Ort: Göteborg (no-go zone)

Inläggav Bjäbbmonstret » 2011-03-06 2:56:42

Tja...cellprov är i alla fall relativt smärtfria. Synd av ha avstått från sex bara för att slippa ta såna. :wink:
Bjäbbmonstret
 
Inlägg: 10578
Anslöt: 2007-11-15
Ort: Mälardalen

Inläggav Xzirie » 2011-03-06 3:27:53

Bjäbbmonstret skrev:Tja...cellprov är i alla fall relativt smärtfria. Synd av ha avstått från sex bara för att slippa ta såna. :wink:


Om de är "relativt smärtfria" för dig vill jag inte ens tänka på hur de skulle vara för mig... Fast jag har inte ens råd ändå så jag får sitta här och tänka på att jag säkert har cancer. Bara för att jag var så jävla dum!

Till TS och on topic: Lita på instinkten och skit i sex så slipper du ångest senare. Vill du inte så ge fan i det!
Xzirie
 
Inlägg: 760
Anslöt: 2010-04-12
Ort: Göteborg (no-go zone)

Inläggav Bjäbbmonstret » 2011-03-06 4:47:38

Det gör INTE ont att ta cellprov. Jag kan berätta närmare ifall du PM:ar mig.
Bjäbbmonstret
 
Inlägg: 10578
Anslöt: 2007-11-15
Ort: Mälardalen

Inläggav nano » 2011-03-06 4:58:07

Selma skrev:
nano skrev:Personligen är jag inte så orolig för bakterier som stannar kvar på utsidan av kroppen, däremot sådant som kommer in i kroppen, via mat, blodprov, sex tex.

Vad är det som kan komma in i kroppen vid provtagning? Staphylokocker?
Någon organism/bakterie/virus som finns på huden som sedan föröker sig.
Kan iofs komma via nålen med om den nuddar någon oren yta innan man sticker med den.
nano
 
Inlägg: 6161
Anslöt: 2008-06-20
Ort: /home/Jorden/Stockholm

Inläggav mondo beyondo » 2011-03-06 11:53:16

Off topic. Cellprovstagning är gratis, man blir kallad till regelbundna undersökningar. Men då kollar de inget annat, vill man ha en gynekologisk undersökning gjord för ngnting annat eller ta prover för ngn könssjukdom får man boka tid och betala för besöket. Möjligt att könssjukdomsundersökningar är gratis, är inte hundra där. Ungdomsmottagningar är kanske gratis oxå. Bara att kolla.

Fenren vad menar du med seriös med ost? Hörde igår ett skämt på tv, en kille frågade en präst att om han prästen inte tvättar sig där nere, blir det prästost då? :P
mondo beyondo
 
Inlägg: 2502
Anslöt: 2007-07-04
Ort: Stockholm Sverige

Inläggav Fenren » 2011-03-06 12:24:35

hahaha, ja den var bra!
Fenren
 
Inlägg: 7847
Anslöt: 2009-09-03
Ort: Min Mamma

Inläggav Bjäbbmonstret » 2011-03-06 12:42:59

Cellprov är inte gratis i mitt landsting. Jag tror clamydiatest är gratis däremot så man kan ju alltid ta ett sånt i stället! 8)
Bjäbbmonstret
 
Inlägg: 10578
Anslöt: 2007-11-15
Ort: Mälardalen

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in