Jag kan inte läsa kvinnor -- dubbelhilfe
nallen skrev:MsTibbs skrev:Haha, jag blir överfallen på festivaler
Ja, du är ju tjej. Q.E.D
Det är tjejjer i lika hög grad som killar som raggat, så ditt antagande håller inte.
nallen skrev:MsTibbs skrev:Om inte annat ha skylt om halsen "jag vill sexa. vill du med mig?" på festivaler funkar sånt
ja just ja, tjena. Och hur skall jag förhindra att nån jag känner ser den skylten?
Va spelar det för roll? Det är ju syftet! Du får skämta om det då. Vad tusan om inte dom är med på noterna får du skaffa nytt umgänge.
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-04 11:12:22, redigerad totalt 1 gång.
caroline78 skrev:Hursomhelst kommer sällan någonting till en. Livet är hårt många ggr. Det positiva är att man får erfarenheter o. förhoppningsvis nya o. bra kontakter. jag tycker själv relationsbiten är skitjobbig, men kämpa är det enda som brukar hjälpa! Så sant som "min" förra kurator sa; "det är ingen som kommer hem & ringer på din dörr o. frågar: vill du ha en pojkvän?" Då var jag helt utan kompisar - ensam & isolerad. Idag 2 år senare har jag gått på kurser, varit på Msn, hittat hit, (eftersom jag fick min AS.diagnos), hittat 3 NT.kompisar o. har en As.kompis på G. o. har 2 brevvänner. Båda könen! Både bra o dåliga saker har hänt. Vissa saker borde aldrig hänt, men jag har lärt mig.
Blod, svett o.tårar, typ men jag fortsätter kämpa.
Visst jag har inte mkt AS., men det är så att man bör kämpa oavsett graden. Vissa har mkt. problem, men det gör sig inte själv ändå.Tyvärr kan kanske tyckas, men hur mkt. lär man sigom man får det serverat på silverfat?
Träning o. åter träning behövs. Kognitivt är bra för många med eller utan AS. Sedan finns det få saker som inte går att träna; nya situationer uppstår hela tiden. Dock gör erfarenheter + träning att det går bättre o. bättre o. det vet jag av egen erfarenhet. Blir man motarbetad är det helt klart knivigare, men man måste ändå försöka resa sig igen. Jag har oxå haft motgångar.
Klokt skrivet. Samma sak med mig, jag har alltid haft svårt med sociala kontakter och har sällan haft kompisar (nutid inkluderat); det är fortsatt kamp som gäller. Funkar inte en sak måste man testa något annat. Men lär sig med tiden. Blod, svett och tårar.
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-04 11:12:22, redigerad totalt 1 gång.
Som ett litet plåster på såren till trådstartaren kan jag bara säga att han helt omöjligt kan vara sämre än mig på att läsa kvinnor, och jag är kvinna själv!!
Jag fattar inte ett jota av hur sjutton fruntimmer fungerar. Fördelen för mig är ju då att jag inte vill ha med dem att göra ändå
Jag fattar inte ett jota av hur sjutton fruntimmer fungerar. Fördelen för mig är ju då att jag inte vill ha med dem att göra ändå
Senast redigerad av tahlia 2011-05-04 11:12:22, redigerad totalt 1 gång.
Många av alla andras kommentarer och svar är helt lysande, inte minst MsTibbs många exempel på var man borde kunna hoppas möta folk, och att det skulle kunna leda till något i förlängningen.
Å andra sidan...
...otroligt väl funna ord! Det är detta jag saknat fullkomligt hos antagligen något i stil med 667 av de 694 senaste tjejer jag har mött i olika typer av sociala sammanhang de senaste ca sju-åtta åren (varav sisådär 648 på dejtingsajter på nätet).
De flesta är tvärtom låsta vid egna fobier/magkänslor och "vet" efter långt mindre än några tio minuter att det måste finnas många andra de hellre vill bygga ett förhållande med, långt innan de ens har brytt sig för fem öre att verkligen sakligt och det allra minsta nyfiket vilja ta reda på mer om mig. Ungefär som fallet uppenbarligen är med de som möter Nallen också...
Så jävla sorgligt. Är det någonting jag får magkänslor av när det gäller tjejer så är det som allra oftast - "hon här verkar mysig och go, och henne skulle jag nog vilja veta mer om... jag kan tänka mig att jag skulle kunna gilla henne..."
Ungefär så. Jag vill kalla det för att jag är öppensinnad, nyfiken på dem jag möter, bejakande och positivt inställd till kärleken som idé och koncept och vill tänka mig att släppa in densamma i mitt liv...
Fast det är klart... jag är ju mer kritiskt sinnad till rökning, hundinnehav, stora avstånd och ointresse av att skaffa barn, så jag ska inte kasta sten i glashus...
Å andra sidan...
nallen skrev:Det jag efterlyser är någon som efter 10 minuter kan säga "det här verkar intressant, jag vill jobba vidare på oss och se om vi inte kan bygga ett förhållande" och som sen verkligen jobbar vidare med det och lägger allt annat åt sidan. Det är ju så jag funkar själv.
...otroligt väl funna ord! Det är detta jag saknat fullkomligt hos antagligen något i stil med 667 av de 694 senaste tjejer jag har mött i olika typer av sociala sammanhang de senaste ca sju-åtta åren (varav sisådär 648 på dejtingsajter på nätet).
De flesta är tvärtom låsta vid egna fobier/magkänslor och "vet" efter långt mindre än några tio minuter att det måste finnas många andra de hellre vill bygga ett förhållande med, långt innan de ens har brytt sig för fem öre att verkligen sakligt och det allra minsta nyfiket vilja ta reda på mer om mig. Ungefär som fallet uppenbarligen är med de som möter Nallen också...
Så jävla sorgligt. Är det någonting jag får magkänslor av när det gäller tjejer så är det som allra oftast - "hon här verkar mysig och go, och henne skulle jag nog vilja veta mer om... jag kan tänka mig att jag skulle kunna gilla henne..."
Ungefär så. Jag vill kalla det för att jag är öppensinnad, nyfiken på dem jag möter, bejakande och positivt inställd till kärleken som idé och koncept och vill tänka mig att släppa in densamma i mitt liv...
Fast det är klart... jag är ju mer kritiskt sinnad till rökning, hundinnehav, stora avstånd och ointresse av att skaffa barn, så jag ska inte kasta sten i glashus...
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 11:12:23, redigerad totalt 1 gång.
MsTibbs skrev:Va spelar det för roll? Det är ju syftet! Du får skämta om det då. Vad tusan om inte dom är med på noterna får du skaffa nytt umgänge.
Nej, jag kan inte tänka mig att visa såna sidor av mig för folk jag känner, iaf inte så länge jag misslyckas.
Senast redigerad av nallen 2011-05-04 11:12:23, redigerad totalt 1 gång.
nallen skrev:MsTibbs skrev:Va spelar det för roll? Det är ju syftet! Du får skämta om det då. Vad tusan om inte dom är med på noterna får du skaffa nytt umgänge.
Nej, jag kan inte tänka mig att visa såna sidor av mig för folk jag känner, iaf inte så länge jag misslyckas.
Du menar att du klarar inte av att du inte klarar av att visa för dina kompisar att du är intresserad av tjejer? Är det inte bra om dom vet att du letar då?
Senast redigerad av Bjäbbmonstret 2011-05-04 11:12:23, redigerad totalt 1 gång.
- Bjäbbmonstret
- Anslöt: 2007-11-15
Då har du problem. Stora problem.nallen skrev:MsTibbs skrev:Va spelar det för roll? Det är ju syftet! Du får skämta om det då. Vad tusan om inte dom är med på noterna får du skaffa nytt umgänge.
Jag tror inte du kommer att lyckas skaffa någon tjej alls så länge du känner sådär. Och hur ändrar man sina inre system? Inte blir det lättare att ändra på det när man är låst med NPF.
Det här handlar inte om ditt egna leverne så det är bara att skärpa till sig och acceptera spelet eller leva ensam.
Jag vill inte vara elak det är inte min mening, men du har två sidor som inte är kompatibla. Tror du behöver inaktivera en av dom.
Senast redigerad av ufo 2011-05-04 11:12:23, redigerad totalt 1 gång.
nallen skrev:Nej, jag kan inte tänka mig att visa såna sidor av mig för folk jag känner, iaf inte så länge jag misslyckas.
If you fail try again. And if you fail again try again. Färr eller senare funkar det.
Senast redigerad av Ganesh 2011-05-04 11:12:23, redigerad totalt 1 gång.
Ganesh skrev:nallen skrev:Nej, jag kan inte tänka mig att visa såna sidor av mig för folk jag känner, iaf inte så länge jag misslyckas.
If you fail try again. And if you fail again try again. Färr eller senare funkar det.
Exakt
Senast redigerad av Anonymous 2011-05-04 11:12:23, redigerad totalt 1 gång.
- Anonymous
Fast det är jobbigt när man har kommit upp i 40-årsåldern och har försökt och försökt till och från ända sedan tonåren, dvs mer än halva livet. Det kan nå en punkt förr eller senare där det inte är lika lätt längre att tro på att det faktiskt kommer att funka på försök nummer 912 någon gång när man är 56...
Fast jag ska inte tala för någon annan än mig själv. Och för egen del tror jag att en del tips och råd jag tagit till mig av kommer att göra susen inom det närmaste året.
Fast jag ska inte tala för någon annan än mig själv. Och för egen del tror jag att en del tips och råd jag tagit till mig av kommer att göra susen inom det närmaste året.
Pemer skrev:Fast det är jobbigt när man har kommit upp i 40-årsåldern och har försökt och försökt till och från ända sedan tonåren, dvs mer än halva livet. Det kan nå en punkt förr eller senare där det inte är lika lätt längre att tro på att det faktiskt kommer att funka på försök nummer 912 någon gång när man är 56...
Jag vet inte hur jag skall säga det här... Jag vill inte vara dum eller elak, så jag ber om ursäkt på förhand.
Varför fungerar det inte?
1) Du är totalt aspigt nördig, något som förvärras av dina aspiga intressen. Ingen normal människa skulle orka med "Tullinge träff" eller Huddingens nästa match annat än andra nördar och AS människor eller rent gnerellt människor som står utanför.
2) Du är fysiskt oattraktiv, lets face it.
3) Du är desperat. Kvinnor hatar desperata män.
4) Du har en historia på internet som för alltid är noterad
Jag har ett tips att ge dig:
Flytta till Thailand så du får med 100% sannolikhet en kvinna där, jag tror att ni kan hitta riktig kärlek och även barn.
Återigen. Förlåt om jag sårade dig. Det var inte alls min mening. Jag ville (vill) seriöst ge dig ärlig feedback.
Senast redigerad av lost 2011-05-04 11:12:23, redigerad totalt 1 gång.
lost skrev:Pemer skrev:Fast det är jobbigt när man har kommit upp i 40-årsåldern och har försökt och försökt till och från ända sedan tonåren, dvs mer än halva livet. Det kan nå en punkt förr eller senare där det inte är lika lätt längre att tro på att det faktiskt kommer att funka på försök nummer 912 någon gång när man är 56...
Jag vet inte hur jag skall säga det här... Jag vill inte vara dum eller elak, så jag ber om ursäkt på förhand.
Varför fungerar det inte?
1) Du är totalt aspigt nördig, något som förvärras av dina aspiga intressen. Ingen normal människa skulle orka med "Tullinge träff" eller Huddingens nästa match annat än andra nördar och AS människor eller rent gnerellt människor som står utanför.
2) Du är fysiskt oattraktiv, lets face it.
3) Du är desperat. Kvinnor hatar desperata män.
4) Du har en historia på internet som för alltid är noterad
Jag har ett tips att ge dig:
Flytta till Thailand så du får med 100% sannolikhet en kvinna där, jag tror att ni kan hitta riktig kärlek och även barn.
Återigen. Förlåt om jag sårade dig. Det var inte alls min mening. Jag ville (vill) seriöst ge dig ärlig feedback.
Du är säkert ärlig men vad du säger speglar nog framför allt ditt förakt för dig själv. Vad man ser är nämligen också en fråga om vad man väljer att se.
Vad som finns av historia på internet är inte av så stor vikt om det inte kommer högt upp på träfflistan på Google. Jag tycker inte att Pemer ser så fasligt illa ut.
Kvinnor hatar inte desperata män. Vi tycker synd om dem och kan känna ömhet för dem och blir visserligen sällan ihop med dem, det är sant.
Men av de kanske något överdrivet längtansfulla män jag kommit i kontakt med i mitt liv så är inte Pemer en av de värsta. Han är en person med humor.
Och vad det är för fel på vad karln intresserar sig för det är mer än vad jag begriper.
- Bjäbbmonstret
Ok, jag ville vara snäll och för en gångs skull komma med ett vettigt förslag (flytta till Thailand) Jag borde väl räknat med att få skit för det....
Tack för din insikt Jag har ett bra utseende och har ett stabilt förhållande, så på den fronten vinner du inga poäng. Hur du ser ut är däremot anyones guess, så kom inte här och prata skit.
BINGO!
Som sagt. Jag hade uppriktigt ärliga motiv. Om jag inte haft min respektive och om jag trots försök inte hittat någon så hade jag personligen flyttad till Thailand eller kanske Afrika - var helst där jag kunde få någon som kunde förbise mit handikapp - och kanske älskade mig eller lärde sig att älska mig.
Du är säkert ärlig men vad du säger speglar nog framför allt ditt förakt för dig själv.
Tack för din insikt Jag har ett bra utseende och har ett stabilt förhållande, så på den fronten vinner du inga poäng. Hur du ser ut är däremot anyones guess, så kom inte här och prata skit.
.Kvinnor hatar inte desperata män. Vi tycker synd om dem och kan känna ömhet för dem och blir visserligen sällan ihop med dem, det är sant
BINGO!
Som sagt. Jag hade uppriktigt ärliga motiv. Om jag inte haft min respektive och om jag trots försök inte hittat någon så hade jag personligen flyttad till Thailand eller kanske Afrika - var helst där jag kunde få någon som kunde förbise mit handikapp - och kanske älskade mig eller lärde sig att älska mig.
lost skrev:Ok, jag ville vara snäll och för en gångs skull komma med ett vettigt förslag (flytta till Thailand) Jag borde väl räknat med att få skit för det....Du är säkert ärlig men vad du säger speglar nog framför allt ditt förakt för dig själv.
Jag är inte ute efter dig. Men jag delar inte din svartmålade uppfattning av Pemer. Vad beträffar ditt förakt för dig själv så har du själv sagt att du lagt ner en massa tid på att framstå. Det är tröttande det vet jag. Hur du ser ut hör inte dit.
- Bjäbbmonstret
Jag har skitsvårt att ens fatta vad ni menar med att läsa av någon. Hur i hela friden utvecklas detta sätt att ge signaler på och vad i helsike är de för några? Om det skulle vara så att folk kan tolka signaler, var fasen finns det dokumenterat? Det måste kunna läras ut om det nu är så konkret som NT:are antyder. Jag blir tokig, det är så >> otroligt flummigt. << Det är nästan så att man blir aggressiv.
Senast redigerad av vetej 2011-05-04 11:12:23, redigerad totalt 1 gång.
Hm... lysande tajming, när man skulle försöka bli klar att komma i säng fick man en sådan här drapa som blev omöjlig att gå och lägga sig utan att kommentera. Dessutom känns det nästan lite som "goddag - yxskaft", faktiskt:
1) Kan inte se att jag har särskilt "aspigt nördiga" intressen. När jag går som mest in i dem gör jag väl det förstås på ett aspigt sätt, men egentligen alla mina intressen är ganska traditionella NT-intressen. Sport brukar räknas som direkt "o-aspigt", bland släktforskare jag mött via släktforskningen har faktiskt två visat sig ha AS medan hundratals andra varit klart NT, och jag har inte här i AS-världen mött någon annan som varit intresserad av släktforskning. Eller, jo en som alltid hade varit nyfiken på släkten och som jag har hjälpt börja med släktforskning. Men ingen som också redan var aktiv släktforskare.
Tror du sedan på allvar att min signatur här på Aspergerforum om mina ASPERGERTRÄFFAR och HUDDINGES MATCHER har någon relevans för mitt kontaktsökande med tjejer??? Nej, det kan du väl inte mena att du trodde?
2) Ligger det väl något i, vad gäller övervikten då. Men egentligen bara den. Jag har aldrig hört minsta antydan till att utseendet som sådant skulle vara fult/oattraktivt, utan är tvärtom van att få höra att det är extra konstigt att jag har svårt att möta någon, "när jag ser såpass bra ut". Och det inte bara från NT:s som ska linda in allt och som inte skulle säga att jag var ful för att inte såra mig, utan även från många av de AS-tjejer jag lärt känna här på forumet och som är beredda att vara ärliga även om sanningen kan göra ont...
Fler än jag själv har även dryftat den teorin att jag i vissas tycke skulle ha en utstrålning av att vara lyckligt stadgad och i hamn (men då inte tillräckligt spännande för att vilja fås att hoppa över skaklarna). "Äh, han kan ju inte vara ledig, lycklig den som har fångat honom". Jag tror definitivt det är väldigt plausibelt.
3) Jo, det brukar kallas så. Män som inte verkar särskilt romantiska, kärleksfulla och passionerade är en spännande utmaning att själv försöka locka/trolla fram sådana sidor hos, men möter man en man som redan är romantisk, kärleksfull och passionerad och bara väntar på att få ge utlopp för de sidorna - då har det i stället uppfunnits en bak- och framvänd omtolkning som kallas att man är "desperat" och tvärtom är något negativt och oattraktivt. Mest bara för att där inte finns något att hitta, utan att allt redan finns där. Störtlöjligt!
Det var däremot inte jag som sade att "kvinnor" hatar sådana män... jag tror verkligen inte att det gäller alla kvinnor, eller förmodligen ens en majoritet av dem... själv har jag mött tjejer som verkligen gillar romantiska och kramiga killar, men de verkar vara undantagen i vår tid.
4) Där talar vi om mindre än det senaste året. Och under det året har jag själv lagt klart mindre energi på något sökande efter kärleken än förr om åren, utan mest varit aktiv på Aspergerforum - utom den perioden Gogge fick mig tillbaka till Flashback igen, förstås...
Summa summarum... jovars, en hel del antydan till substans på varje punkt, men det känns som att det mesta sköt lite... bredvid målet, så att säga.
Och första delen av mitt inlägg, den som du citerade och kommenterade, var ju nu skriven för att vara lite mer allmänt hållen och kunna representera fler än bara mig själv. Varpå jag sedan lade till mer personligt för egen del:
Och det sista vidhåller jag... en hel sommars konstruktiv diskussion här på forumet har gett mig många bra nya infallsvinklar, och lärt mig en del som jag ska tänka på. Framför allt att jag ska jobba en hel del med mig själv det kommande året.
Fast jag är inte särskilt hugad att försöka hitta en NT-tjej där ute längre, jag tror inte de kan förstå mig lika bra som en mer likasinnad tjej skulle kunna tänkas göra. Alla egna erfarenheter genom åren, parat med den input man raskt fick om skillnader mellan AS och NT när man hittade hit till forumet, ger mig verkligen den känslan...
1) Kan inte se att jag har särskilt "aspigt nördiga" intressen. När jag går som mest in i dem gör jag väl det förstås på ett aspigt sätt, men egentligen alla mina intressen är ganska traditionella NT-intressen. Sport brukar räknas som direkt "o-aspigt", bland släktforskare jag mött via släktforskningen har faktiskt två visat sig ha AS medan hundratals andra varit klart NT, och jag har inte här i AS-världen mött någon annan som varit intresserad av släktforskning. Eller, jo en som alltid hade varit nyfiken på släkten och som jag har hjälpt börja med släktforskning. Men ingen som också redan var aktiv släktforskare.
Tror du sedan på allvar att min signatur här på Aspergerforum om mina ASPERGERTRÄFFAR och HUDDINGES MATCHER har någon relevans för mitt kontaktsökande med tjejer??? Nej, det kan du väl inte mena att du trodde?
2) Ligger det väl något i, vad gäller övervikten då. Men egentligen bara den. Jag har aldrig hört minsta antydan till att utseendet som sådant skulle vara fult/oattraktivt, utan är tvärtom van att få höra att det är extra konstigt att jag har svårt att möta någon, "när jag ser såpass bra ut". Och det inte bara från NT:s som ska linda in allt och som inte skulle säga att jag var ful för att inte såra mig, utan även från många av de AS-tjejer jag lärt känna här på forumet och som är beredda att vara ärliga även om sanningen kan göra ont...
Fler än jag själv har även dryftat den teorin att jag i vissas tycke skulle ha en utstrålning av att vara lyckligt stadgad och i hamn (men då inte tillräckligt spännande för att vilja fås att hoppa över skaklarna). "Äh, han kan ju inte vara ledig, lycklig den som har fångat honom". Jag tror definitivt det är väldigt plausibelt.
3) Jo, det brukar kallas så. Män som inte verkar särskilt romantiska, kärleksfulla och passionerade är en spännande utmaning att själv försöka locka/trolla fram sådana sidor hos, men möter man en man som redan är romantisk, kärleksfull och passionerad och bara väntar på att få ge utlopp för de sidorna - då har det i stället uppfunnits en bak- och framvänd omtolkning som kallas att man är "desperat" och tvärtom är något negativt och oattraktivt. Mest bara för att där inte finns något att hitta, utan att allt redan finns där. Störtlöjligt!
Det var däremot inte jag som sade att "kvinnor" hatar sådana män... jag tror verkligen inte att det gäller alla kvinnor, eller förmodligen ens en majoritet av dem... själv har jag mött tjejer som verkligen gillar romantiska och kramiga killar, men de verkar vara undantagen i vår tid.
4) Där talar vi om mindre än det senaste året. Och under det året har jag själv lagt klart mindre energi på något sökande efter kärleken än förr om åren, utan mest varit aktiv på Aspergerforum - utom den perioden Gogge fick mig tillbaka till Flashback igen, förstås...
Summa summarum... jovars, en hel del antydan till substans på varje punkt, men det känns som att det mesta sköt lite... bredvid målet, så att säga.
Och första delen av mitt inlägg, den som du citerade och kommenterade, var ju nu skriven för att vara lite mer allmänt hållen och kunna representera fler än bara mig själv. Varpå jag sedan lade till mer personligt för egen del:
Pemer skrev:Fast jag ska inte tala för någon annan än mig själv. Och för egen del tror jag att en del tips och råd jag tagit till mig av kommer att göra susen inom det närmaste året.
Och det sista vidhåller jag... en hel sommars konstruktiv diskussion här på forumet har gett mig många bra nya infallsvinklar, och lärt mig en del som jag ska tänka på. Framför allt att jag ska jobba en hel del med mig själv det kommande året.
Fast jag är inte särskilt hugad att försöka hitta en NT-tjej där ute längre, jag tror inte de kan förstå mig lika bra som en mer likasinnad tjej skulle kunna tänkas göra. Alla egna erfarenheter genom åren, parat med den input man raskt fick om skillnader mellan AS och NT när man hittade hit till forumet, ger mig verkligen den känslan...
vetej skrev:Jag har skitsvårt att ens fatta vad ni menar med att läsa av någon. Hur i hela friden utvecklas detta sätt att ge signaler på och vad i helsike är de för några? Om det skulle vara så att folk kan tolka signaler, var fasen finns det dokumenterat? Det måste kunna läras ut om det nu är så konkret som NT:are antyder. Jag blir tokig, det är så >> otroligt flummigt. << Det är nästan så att man blir aggressiv.
Jag håller fullkomligt med dig, jag har aldrig tyckt det verkar klokt heller. Men det verkar helt klart vara en av de stora avgörande skillnaden mellan de "vanliga och normala" och "oss".
"De" kan tala en massa fikonspråk som går ut på att inte riktigt säga det man menar, och de förstår varandra för de kan läsa mellan raderna. Sedan har vi svårt att förstå dem för att vi tolkar orden bokstavligt, och det där andra mellan raderna uppfattar inte vi. Och de har svårt att förstå oss, för de lyssnar inte fullt så mycket på orden vi säger, utan är mer koncentrerade på med att tro att de hittar massor mellan raderna som vi aldrig har varken sagt eller menat.
Och lik förbannat verkar det absolut inte vara något de kan lära ut hur det skulle gå till... Eller? Någon som vet bättre? Finns det kurser i det???
Moggy och någon mer talade iofs om någon kurs på typ 63 CD-skivor för tusentals dollar, det var väl något i den här stilen...
Ja, jag vet inte... och nu är det ju jag som sitter här och övergeneraliserar förstås...
Bjäbbmonstret skrev:Du menar att du klarar inte av att du inte klarar av att visa för dina kompisar att du är intresserad av tjejer?
Ungefär. Framför allt vägrar jag att misslyckas inför dem, vill inte visa känslor heller , inte vara sårbar.
Bjäbbmonstret skrev:Är det inte bra om dom vet att du letar då?
Hur skulle det vara bra? Det är ju inte direkt så att jag skulle få (tillräckligt med) hjälp att fixa nåt.
Ganesh skrev:If you fail try again. And if you fail again try again. Färr eller senare funkar det.
Eh... nej! Är jag inte fullständigt säker på att det skall lyckas kan jag inte göra någonting annat än att gå omkring och vara olycklig. Och om jag gör nåt så visar det sig ju ändå att jag hade fel och då blir jag ju bara ännu olyckligare.
nallen skrev:Bjäbbmonstret skrev:Är det inte bra om dom vet att du letar då?
Hur skulle det vara bra? Det är ju inte direkt så att jag skulle få (tillräckligt med) hjälp att fixa nåt.
Detta håller jag med Nallen om. Ofta känner jag kompisars hjälp i dessa sammanhang mer som ett prestationskrav och/eller en utmaning än just hjälp.
Senast redigerad av Kristofer 2011-05-04 11:12:23, redigerad totalt 1 gång.
nallen skrev:Bjäbbmonstret skrev:Du menar att du klarar inte av att du inte klarar av att visa för dina kompisar att du är intresserad av tjejer?
Ungefär. Framför allt vägrar jag att misslyckas inför dem, vill inte visa känslor heller , inte vara sårbar.
Nallen och Kristoffer! Min första pojkvän hade precis det problemet. Han klarade inte av att erkänna för sina polare att han hade en tjej som var intresserad av honom, som han faktiskt tolererade att umgås med och som han blev mer och mer intresserad av. Jag förstår honom faktiskt inte än idag men flertalet av hans vänner hade inte heller någon tjej så det hade väl något med gemenskapen att göra.
Förutsatt att dina vänner också är intresserade av tjejer, och är dom inte det så är det väl ändå mindre relevant, så tror jag att man måste svälja sin stolthet på den här punkten. Annars försämrar man sina möjligheter att hitta någon. Man får ta lite grann....jag menar är det ingen av dem som har visat sig löjliga eller svaga inför andra. Det verkar som PINSAMHETER ofta är otroligt förlamande för aspies....?
Jag menar..klarar man inte att erkänna det inför sina kompisar klarar man då av att erkänna det för tjejen om hon nu skulle dyka up?
Bjäbbmonstret skrev:Är det inte bra om dom vet att du letar då?
Hur skulle det vara bra? Det är ju inte direkt så att jag skulle få (tillräckligt med) hjälp att fixa nåt.[/quote]
Inte direkt men sånt kan ge indirekta effekter...om man snackar om dig i olika sammanhang.
Senast redigerad av Bjäbbmonstret 2011-05-04 11:12:23, redigerad totalt 2 gånger.
- Bjäbbmonstret
Pemer skrev:Hm... lysande tajming, när man skulle försöka bli klar att komma i säng fick man en sådan här drapa som blev omöjlig att gå och lägga sig utan att kommentera.
Här däremot har du ditt problem. Det var det som visade sig på ett antal sidor i historien med Gogge. Du MÅSTE inte kommentera. Framför allt måste du inte kommentera LÅNGT OCH MÅNGORDIGT och du måste inte kommentera JUST DÅ.
Den där impulsen till evighetslånga kommentarer STJÄL TID av dig, SABBAR STRUKTUR, FÖRSTÖR DYGNSRYTM.
Ursäkta att jag skriker vännen...men detta är vad jag kan förstå ett konkret problem. Jag vet för jag kastar delvis sten i glashus för jag svarade ju själv på det men i mitt fall är det lindrigare......Hade ett ex som var likadant...som kunde sitta uppe på nätterna och älta oförätter som han fått på e-post trots att han också var NT och allt det där. Jag menar, släpp det!
Livet är för kort för att man ska orka bemöta allt dravel som folk slänger ur sig. Hade du lyckats sova på saken så hade du kanske inte tyckt att det var värt så mycket energi.
- Bjäbbmonstret
@Pemer
Det är OK. Ville bara ge feedback eftersom du så tydligt efterlyste det, my mistake. Fundera dock seriöst över det där med att flytta utomlands. Du får ju ta med din sjukersättning dit.
Det finns dessutom rätt stora svenskkolonier ex. i Thailand, så du kan ändå få något av en trygghet och gemenskap med knäckebröd och Kalles Kaviar om du så vill.
Äh, jag lägger ned denna diskusion med detta. Jag vet vad du varit med om på flashback. Jag är tyvärr brutalt ärlig, men ser och förstår att det jag säger i detta kontext inte landar i god jord. Gott så.
-----
En helt annan sak... Klickar ni på "Citera" när ni svarar och sedan raderar det som är oväsentligt och försöker se till att BB koden blir rätt?
Jag gör tvärtom. Jag tar texten jag vill citera, klistrar in den, klickar på Quote och skriver @<nick> ovanför
Den första metoden är ju skitjobbig och mindre effektiv i de flesta fall.
Anyway. Gott Nytt År till alla.
Det är OK. Ville bara ge feedback eftersom du så tydligt efterlyste det, my mistake. Fundera dock seriöst över det där med att flytta utomlands. Du får ju ta med din sjukersättning dit.
Det finns dessutom rätt stora svenskkolonier ex. i Thailand, så du kan ändå få något av en trygghet och gemenskap med knäckebröd och Kalles Kaviar om du så vill.
Äh, jag lägger ned denna diskusion med detta. Jag vet vad du varit med om på flashback. Jag är tyvärr brutalt ärlig, men ser och förstår att det jag säger i detta kontext inte landar i god jord. Gott så.
-----
En helt annan sak... Klickar ni på "Citera" när ni svarar och sedan raderar det som är oväsentligt och försöker se till att BB koden blir rätt?
Jag gör tvärtom. Jag tar texten jag vill citera, klistrar in den, klickar på Quote och skriver @<nick> ovanför
Den första metoden är ju skitjobbig och mindre effektiv i de flesta fall.
Anyway. Gott Nytt År till alla.
vetej skrev:Jag har skitsvårt att ens fatta vad ni menar med att läsa av någon. Hur i hela friden utvecklas detta sätt att ge signaler på och vad i helsike är de för några? Om det skulle vara så att folk kan tolka signaler, var fasen finns det dokumenterat? Det måste kunna läras ut om det nu är så konkret som NT:are antyder. Jag blir tokig, det är så >> otroligt flummigt. << Det är nästan så att man blir aggressiv.
Läs böcker om kroppspråk. Läs böcker om förhörteknik. Sen är det piece of cake (ta inte saker bokstavligt dock, det finns tex olika skäl till att folk sitter med armarna i kors)...
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-04 11:12:25, redigerad totalt 1 gång.
Återgå till Att leva som Aspergare