Inspirerande citat
Inspirerande citat
Favoriten just nu är
Den är nog svår att uppskatta utan historien bakom däremot.
- Ajahn Brahm"Good, bad, who knows?"
Den är nog svår att uppskatta utan historien bakom däremot.
Inspirerande citat
"Jag hävdar att forskare ännu inte undersökt de gömda möjligheterna hos de otaliga fröerna, växterna och frukterna som kan ge människan den mest fullkomliga näringen"
/ Mahatma Gandhi
/ Mahatma Gandhi
Inspirerande citat
”jag ser ingen gud häruppe”
Jurij Gagarin
Lär den första människan i rymden ha sagt.
Inspirerande citat
" Den som ser universums perfektion och ändå förnekar Guds existens är en dåre "
/ A.Einstein
/ A.Einstein
Inspirerande citat
Men jag säger eder: Var och en som vredgas på sin broder, han är hemfallen åt Domstolens dom; men den som säger till sin broder: 'Du odåga', han är hemfallen åt Stora rådets dom; och den som säger: 'Du dåre', han är hemfallen åt det brinnande Gehenna. Matteus 5:22
Inspirerande citat
" Världen är en farlig plats att leva på, inte på grund av de onda människorna, utan på grund av de människor som inte gör någonting åt det "
/ A. Einstein
/ A. Einstein
Inspirerande citat
elle skrev:" Om du inte kan förklara det enkelt, så förstår du det inte tillräckligt bra " / A.Einstein
Ett utav mina favoritcitat .
Inspirerande citat
Att läsa är att tänka med en annans huvud i stället för sitt eget.
Arthur Schopenhauer
Inspirerande citat
listad här på "10 Things Einstein Probably Didn’t Say"elle skrev:" Världen är en farlig plats att leva på, inte på grund av de onda människorna, utan på grund av de människor som inte gör någonting åt det "
/ A. Einstein
https://drvee.wordpress.com/2012/11/26/ ... didnt-say/
Inspirerande citat
“The man who follows the crowd will usually get no further than the crowd. The man who walks alone is likely to find himself in places no one has ever been.”
― Alan Ashley-Pitt
― Alan Ashley-Pitt
Inspirerande citat
Kollade endel på sci-fi serien Andromeda när den gick på tvn. Svårt att inte gilla den söta och roliga Trance Gemeni. Denna var rätt bra om än ganska långt citat.
- Trance Gemini
- Kod: Markera allt
Life is chaos, chaos is life, control is an illusion
(...)
you can't quite control what is going to happen,
there are so many different paths,
but your intentions can help determine where you are going to end up,
so, if you start with good intentions,
you have a better chance of ending up with good.
- Trance Gemini
Visdomsord som du gillar
Läser man på nätet idag dyker dom upp lite varstans. Många sprids i bloggar, självhjälpsböcker, i dagstidningar och på T-shirts.
Har du någon favorit? Om inte kan du forumera ditt eget och delge oss nedan.
Dessa två fastnade hos mig nyligen:
"Livet är en sjukt jobbig film. Och i slutet visar det sig att det var DU som var den skyldiga" (av Nina Hemmingsson).
"Det fina i livet är att vi måste avbryta det vi håller på med för att äta" (plakat på ett matsälle i Tantolunden, Stockholm).
Har du någon favorit? Om inte kan du forumera ditt eget och delge oss nedan.
Dessa två fastnade hos mig nyligen:
"Livet är en sjukt jobbig film. Och i slutet visar det sig att det var DU som var den skyldiga" (av Nina Hemmingsson).
"Det fina i livet är att vi måste avbryta det vi håller på med för att äta" (plakat på ett matsälle i Tantolunden, Stockholm).
Inspirerande citat
If the United States of America or Britain is having elections, they don't ask for observers from Africa or from Asia. But when we have elections, they want observers.
Nelson Mandela.
Nelson Mandela.
Inspirerande citat
marxisten skrev:Bona valetudo melior est quam maximae divitiae – "God hälsa är mer värd än största rikedom"
Har du varit mycket rik och samtidigt sjuk? Det har inte jag.
Inspirerande citat
Julianus skrev:If the United States of America or Britain is having elections, they don't ask for observers from Africa or from Asia. But when we have elections, they want observers.
Nelson Mandela.
Det beror ju på att USA och Storbritannien är demokratier, dom flesta länderna i Afrika är rätt korrumperade och svaga demokratier, svårare än så är det inte.
Inspirerande citat
Selma skrev:Att läsa är att tänka med en annans huvud i stället för sitt eget.
Arthur Schopenhauer
-Schopenhauer minsann!
Citerar man honom är det pluspoäng i min bok.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
Inspirerande citat
" Varför lägger ni pengar på det som inte är bröd ?"
/ Jessaja 55,2
" Som inte är bröd " som jag tolkar det alltså fusk-mat . Något som inte är mat men som ger sken av att vara mat.
Väldigt inspirerande.
/ Jessaja 55,2
" Som inte är bröd " som jag tolkar det alltså fusk-mat . Något som inte är mat men som ger sken av att vara mat.
Väldigt inspirerande.
Inspirerande citat
"Att fylla dagar av just ditt liv med sådant som passar andra och inte dig är slöseri med tid".
"Ett mål ska GE energi, ej ta".
"Man ska välja de man väljer att jämföra sig med (om man nu måste..)".
"Läkeprocesser har ingen tidtabell".
"Allt har sin tid".
"Ett mål ska GE energi, ej ta".
"Man ska välja de man väljer att jämföra sig med (om man nu måste..)".
"Läkeprocesser har ingen tidtabell".
"Allt har sin tid".
Inspirerande citat
As you go through life's rich tapestry, you realize that most people you meet aren't fit to shine your shoes. It's a sad fact, but it's true. A good friend is someone who'd hide you if you were on the run for murder. How many of them do you know?
All you got in life is your honor, man, your own self-image, your own self-respect. If you lose that, or if you give it away or if you sell it, then you ain't got it no more.
If there is a God he hasn’t been paying attention. He should retire and hand over to a younger man, because he’s making a real bollocks of everything.
― Lemmy Kilmister
All you got in life is your honor, man, your own self-image, your own self-respect. If you lose that, or if you give it away or if you sell it, then you ain't got it no more.
If there is a God he hasn’t been paying attention. He should retire and hand over to a younger man, because he’s making a real bollocks of everything.
― Lemmy Kilmister
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
Inspirerande citat
Jag kan skriva egna sentenser.
Så varför bara ta efter andras?
Platoniska kramar är som att bli serverad arsenik av artig servitris.
Det är mycket lätt att föreställa sig Motörhead som ett skenande rostigt ånglok från Helvetet som skoningslöst kör över all rap hiphop pop MTV soul RnB.
Nils Ferlins rader om Klättergrodan avspeglar min inställning till samhällsposition, titlar, hierarkier och strebers med sällsynt exakthet.
Att gömma sig i en grupp är för pultroner och stimfisk.
Så varför bara ta efter andras?
Platoniska kramar är som att bli serverad arsenik av artig servitris.
Det är mycket lätt att föreställa sig Motörhead som ett skenande rostigt ånglok från Helvetet som skoningslöst kör över all rap hiphop pop MTV soul RnB.
Nils Ferlins rader om Klättergrodan avspeglar min inställning till samhällsposition, titlar, hierarkier och strebers med sällsynt exakthet.
Att gömma sig i en grupp är för pultroner och stimfisk.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
Inspirerande citat
There can only be one Truth and that is the Truth laid down by God from the beginning.
Your Jesus
https://fatherofloveandmercy.wordpress. ... oublesome/
(finns på svenska här; http://varningen-jesu-andra-ankomst.webnode.com
elle skrev:" Varför lägger ni pengar på det som inte är bröd ?"
/ Jessaja 55,2
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.