Inbjudan till Kvinnoträff 1? Stockholm (edit: 13 april)
53 inlägg
• Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
Inbjudan till Kvinnoträff 1? Stockholm (edit: 13 april)
Med hänvisning till den andra tråden med förfrågan om intresse för kvinnoträff skriver jag nu detta.
Jag föreslår att anmälan inte är bindande på något sätt men en viss hänsyn att framföra hur pass säker du tror att du kan komma är önskvärt.
Inbjudan är öppen för alla kvinnor (med AS)
Träff av samma typ på andra ort skulle jag kunna samordna men tyvärr inte före Maj. Ni som finns på annan ort och vill ha liknande träff lite tidigare får ordna detta själva. Ni är givetvis hjärtligt välkomna till Stockholm.
Jag kan hjälpa med sovplats för den som vågar och önskar komma men då vill jag gärna veta det en liten tid i förväg.
Förslag på träff
Datum: Annan dag påsk, det vill säga 13e April 2009
Plats: Återkommer senare med det beroende på hur många anmälningar.
Specifik plats kommer däremot att uppges senast början av vecka 15.
Har ni frågor, släng gärna ett PM. Djupare diskussioner om detta hänvisar jag till den redan befintliga diskussionstråden kring detta.
Jag föreslår att anmälan inte är bindande på något sätt men en viss hänsyn att framföra hur pass säker du tror att du kan komma är önskvärt.
Inbjudan är öppen för alla kvinnor (med AS)
Träff av samma typ på andra ort skulle jag kunna samordna men tyvärr inte före Maj. Ni som finns på annan ort och vill ha liknande träff lite tidigare får ordna detta själva. Ni är givetvis hjärtligt välkomna till Stockholm.
Jag kan hjälpa med sovplats för den som vågar och önskar komma men då vill jag gärna veta det en liten tid i förväg.
Förslag på träff
Datum: Annan dag påsk, det vill säga 13e April 2009
Plats: Återkommer senare med det beroende på hur många anmälningar.
Specifik plats kommer däremot att uppges senast början av vecka 15.
Har ni frågor, släng gärna ett PM. Djupare diskussioner om detta hänvisar jag till den redan befintliga diskussionstråden kring detta.
Senast redigerad av clivia 2011-05-04 18:39:31, redigerad totalt 1 gång.
För min del är det viktigt att veta datum,var i Sthlm, om träffen ska vara i offentlig miljö eller hemma hos någon och tid innan jag kan ta ställning om jag kan och har ork.
I påsk kan det iaf inte bli aktuellt för min del.
I påsk kan det iaf inte bli aktuellt för min del.
Senast redigerad av Sam 2011-05-04 18:39:31, redigerad totalt 1 gång.
Jag skulle jättegärna komma, men med tanke på hur det gick när jag skulle åka till Uppsala och weasleys träff, så kan jag inte säga nånting säkert...
Senast redigerad av Ensamflickan 2011-05-04 18:39:31, redigerad totalt 1 gång.
- Ensamflickan
- Inaktiv
- Anslöt: 2007-03-16
Så, sorry över sena svaret här kommer förslag på plats och datum:
Datum:Annandag påsk, den 13:e April, en måndag.
Tid:Kl 1430
Plats: Vi kan träffas vid Perrongen på gamla stan!
Orsaken är den att när jag kollade öppettider på olika ställen så var det ingen som kunde svara hur de skulle ha öppet på annan dag påsk.
Sen kan vi promenera tillsammans till Gamla stan, finns ett café där som heter Grå munken tror jag. har en källarvåning som brukar vara lagom mysig och oftast folktomt. Perfekt för oss kanske?
Tänkte att vi dras oss mot Gamla stan 1445.
PM mig ni som vet säkert att ni kommer så kan jag ge mitt mobilnr, samma för dem som är lite osäkra.
Tiden, dagen och platsen är givetvis flexibel. har någon bättre ide, är ni välkomna
Datum:Annandag påsk, den 13:e April, en måndag.
Tid:Kl 1430
Plats: Vi kan träffas vid Perrongen på gamla stan!
Orsaken är den att när jag kollade öppettider på olika ställen så var det ingen som kunde svara hur de skulle ha öppet på annan dag påsk.
Sen kan vi promenera tillsammans till Gamla stan, finns ett café där som heter Grå munken tror jag. har en källarvåning som brukar vara lagom mysig och oftast folktomt. Perfekt för oss kanske?
Tänkte att vi dras oss mot Gamla stan 1445.
PM mig ni som vet säkert att ni kommer så kan jag ge mitt mobilnr, samma för dem som är lite osäkra.
Tiden, dagen och platsen är givetvis flexibel. har någon bättre ide, är ni välkomna
Just ja finns ju 2 perronger
perrongen där trafiken går söderut, dvs, när man kliver av om man tar tågen från T-centralen.
Och ja Alien, det går att köpa engångs biljetter.
Finns en massa sätt till och med.
Genom sms-tjänst, genom Sl-kort (dygnskort), kuponger och remsa.
http://sl.se/templates/PriceList.aspx?id=4190
Åker man från T-cetralen, så räknas man att man är inom Zon1.
Biljetter kan köpas på pressbyrån, vissa 7Eleven och Sl-center. Går också att köpa på tunnelbana eller pendeltågsspärrarna. Går inte att köpa på buss.
Om du är studerande eller har sjukersättning, påpeka det: "jag är student/har pensionsförmån"
perrongen där trafiken går söderut, dvs, när man kliver av om man tar tågen från T-centralen.
Och ja Alien, det går att köpa engångs biljetter.
Finns en massa sätt till och med.
Genom sms-tjänst, genom Sl-kort (dygnskort), kuponger och remsa.
http://sl.se/templates/PriceList.aspx?id=4190
Åker man från T-cetralen, så räknas man att man är inom Zon1.
Biljetter kan köpas på pressbyrån, vissa 7Eleven och Sl-center. Går också att köpa på tunnelbana eller pendeltågsspärrarna. Går inte att köpa på buss.
Om du är studerande eller har sjukersättning, påpeka det: "jag är student/har pensionsförmån"
Jag kommer om jag fortfarande är kvar i Stockholm då.
Bara för att vara lite krånglig (alla kanske inte kommer med T-banan...) Är det inte bättre att träffas utanför spärrarna, vid Pressbyrån?
Bara för att vara lite krånglig (alla kanske inte kommer med T-banan...) Är det inte bättre att träffas utanför spärrarna, vid Pressbyrån?
Senast redigerad av Ensamflickan 2011-05-04 18:39:32, redigerad totalt 1 gång.
- Ensamflickan
- Inaktiv
Ensamflickan skrev:Jag kommer om jag fortfarande är kvar i Stockholm då.
Vi kommer ju att passera Pressbyrån...
Enda orsak jag valde tunnelbanan var att det är betydligt krångligare att ta buss, men det är klart, individuellt.
Senast redigerad av clivia 2011-05-04 18:39:32, redigerad totalt 1 gång.
Jag har SL-kort så för mig spelar det ingen roll, jag kan gå upp på perrongen även om jag inte kommer med T-banan. Men hur känner vi igen varann? Och vilken ände av perrongen? Jag pm:ar mitt mobilnr. Men jag kan ju tillägga att jag har rätt svårt att våga fråga även om jag ser en grupp jag tror är de jag ska möta...
Senast redigerad av Ensamflickan 2011-05-04 18:39:32, redigerad totalt 1 gång.
- Ensamflickan
- Inaktiv
ah det är det som är det fina, just på gamla stans perronger ser man lätt mo det står grupper sm bara står. Perrongen är inte speciel lång heller.
Jag får hålla upp en skylt eller nåt
Mig hittar man lätt, bruden i lång läderkappa med häftiga glasögon
troligast pillandes på mobil (mitt sätt att hanterar stress eller allmänt när jag är ute bland offentligheten)
Jag får hålla upp en skylt eller nåt
Mig hittar man lätt, bruden i lång läderkappa med häftiga glasögon
troligast pillandes på mobil (mitt sätt att hanterar stress eller allmänt när jag är ute bland offentligheten)
Ja, jag har några nojor också. Alla tåg söderut passerar väl Gamla stan, men jag tar fel och åker norrut och kommer därför för sent.
Det låter ju bra att man kan få rabatt om man har sjukersättning. Fast jag har förstås inget intyg från FK på mig, så jag får betala fullt pris. Kontant eller remsa, hmm, beslutsångest.
Det låter ju bra att man kan få rabatt om man har sjukersättning. Fast jag har förstås inget intyg från FK på mig, så jag får betala fullt pris. Kontant eller remsa, hmm, beslutsångest.
Senast redigerad av Alien 2011-05-04 18:39:32, redigerad totalt 1 gång.
Hm.. jag vet inte om jag kommer hinna hem från landet innan dess, men har jag det så kommer jag gärna!
Senast redigerad av Tomtenissa 2011-05-04 18:39:32, redigerad totalt 1 gång.
- Tomtenissa
- Anslöt: 2007-06-08
Alien skrev:Ja, jag har några nojor också. Alla tåg söderut passerar väl Gamla stan, men jag tar fel och åker norrut och kommer därför för sent.
rekommenderar remsa.
Det är ok, stressa inte, ta den tid du behöver.