Igoogle

Allt om hård- och mjukvara samt övriga it-relaterade diskussioner.

Moderatorer: Alien, atoms

Igoogle

Inläggav kiddie » 2013-11-12 0:02:05

Jag missade att ladda ner mina grejer från Igoogle. Suuuuuck. Jag har dock hört att vissa saker går att hämta fortfarande, som vissa anteckningar. Men hur?

Jag tror inte jag förlorat någon supervärdefull information men jag är skitarg på mig själv att jag glömde spara all data före 1a november. Jag använde inte aktivt Igoogle som innan men hade ju varit bra om jag inte klantat mig....

:cry:
kiddie
Inaktiv

Anslöt: 2013-02-23

Igoogle

Inläggav barracuber » 2013-11-12 0:18:41

kiddie skrev:Jag missade att ladda ner mina grejer från Igoogle. Suuuuuck. Jag har dock hört att vissa saker går att hämta fortfarande, som vissa anteckningar. Men hur?

Jag tror inte jag förlorat någon supervärdefull information men jag är skitarg på mig själv att jag glömde spara all data före 1a november. Jag använde inte aktivt Igoogle som innan men hade ju varit bra om jag inte klantat mig....

:cry:

Jag hade också igoogle för några år sedan men använde den sällan och saknar den inte direkt. Som jag såg det var den bara en sorts portal där man kunde samla olika grejer, på den tiden när sociala medier började komma, visserligen smidigt men inte särskilt användarvänligt eller snyggt.

Men data? Hade man verkligen data i själva igoogle? Den enda jag kommer på hette Google Notes men det är flera år sedan den skrotades. Den gången hann jag spara undan mina grejer innan den stängdes.
barracuber

Anslöt: 2007-02-11

Igoogle

Inläggav plåtmonster » 2013-11-12 0:47:51

Molntjänster är opålitliga..
plåtmonster

Anslöt: 2010-03-23

Igoogle

Inläggav kiddie » 2013-11-12 1:20:09

Det fanns massa grejer. Olika lappsystem. Hade massa lappar. Det var nog inte Google notes jag hade, tror det var de som de sparar data från ett tag. Så det är nog kört. Mår lite illa eftersom jag inte vet vad som raderades. Eftersom jag kunde leva utan det i över ett år så var det säkert inget viktigt men känns läskigt att inte veta. :-)006

Som tur är sparar jag inte det allra viktigaste på nätet, det finns både på någon dator och på CD eller USB (helst båda).
kiddie
Inaktiv

Anslöt: 2013-02-23

Återgå till IT-forum

Logga in