Idéer på lämplig aktivitet?

Diskussioner kring allt som rör arbete och studier.

Moderatorer: Alien, atoms

ideer på lämplig aktivitet?

Inläggav Flinta » 2013-09-16 21:59:23

Hjälpa till m socialt arbete i din församling, på gudstjänster och/eller på barntimmar, konfirmationsundervisning, kyrkkaffe..

..eller öppna en egen loppis på gården..

..om huset e stort kanske ni kan öppna ett bed and breakfast..

Dessa alternativ finns antagligen inte för dig eftersom du verkar bra på att spåna själv - men det är vad jag kommit på.
Flinta

Anslöt: 2007-07-21

Inläggav rapchic » 2013-09-17 9:18:54

Flinta skrev:Hjälpa till m socialt arbete i din församling, på gudstjänster och/eller på barntimmar, konfirmationsundervisning, kyrkkaffe..

..eller öppna en egen loppis på gården..

..om huset e stort kanske ni kan öppna ett bed and breakfast..

Dessa alternativ finns antagligen inte för dig eftersom du verkar bra på att spåna själv - men det är vad jag kommit på.

problemet blir att komma på nått som funkar just nu och särskilt till vintern :( ska jag iväg på nått och vara social så kan jag göra så extremt lite, dels för att resan in till stan tar på (45 min enkel väg med bil, med buss ca 1 h 45 min fast det går inte längre) och dels för att jag ska vara social ovanpå det.

2 ggr/vecka som dom satte som krav i våras var aldeles för högt och då är ju en körlektion "bara" 40 minuter och det är få saker man kan göra som är så sällan.

skulle jag kunna arbeta på min affrside däremot så skulle jag kunna göra mycket mer då det mesta kommer att göras hemma så jag slipper vara social med nån annan än min älskade man och jag slipper resan (framför allt!)
rapchic

Anslöt: 2008-02-22

Inläggav Flinta » 2013-09-20 21:21:03

rapchic skrev:Imorgon har jag den där träffen och behöver fortfarande ideer

Hur har det gått, rapchic?
Flinta

Inläggav rapchic » 2013-09-22 9:22:26

Flinta skrev:
rapchic skrev:Imorgon har jag den där träffen och behöver fortfarande ideer

Hur har det gått, rapchic?

Dom var betydligt mildare än vad jag hade trott och mildare än vad dom var förra gången. antagligen för att min man var med den här gången men inte förra gången.

Så det blev inget krav på aktivitet och dom ska till och med se om det finns insatser som kan hjälpa mig :shock:
rapchic

Inläggav Miche » 2013-09-22 18:55:55

Grattis (men det är fan att man ska behöva ta med sig någon för att det ska bli rätt, du är inte den enda som har den erfarenheten).
Miche

Anslöt: 2009-01-08

Inläggav Flinta » 2013-09-22 18:59:01

Miche skrev:Grattis (men det är fan att man ska behöva ta med sig någon för att det ska bli rätt, du är inte den enda som har den erfarenheten).

+1

Hur känns det nu såhär efterråt? Kan du putsa ut lite?
Flinta

Inläggav rapchic » 2013-09-22 21:41:44

Flinta skrev:
Miche skrev:Grattis (men det är fan att man ska behöva ta med sig någon för att det ska bli rätt, du är inte den enda som har den erfarenheten).

+1

Hur känns det nu såhär efterråt? Kan du putsa ut lite?

lite, den känns som om jag har möjlighet att lägga energi på att starta eget (sinom tid) istället för att lägga energi på att göra onödiga saker.

men jag fattar inte varför dom ska behöva omyndighetsförklara en så att amn måste ha med sin man på möten :-)051

och ändå vill dom inte ge han lön för det han gör (han gör arbete som min personliga assistent, min sjukgymnast, min arbetsterapeut etc etc dvs jobben som dom inte gör)
rapchic

Inläggav plåtmonster » 2013-09-22 23:05:10

Du får se detta tanttrams som dina fiender som skall oskadliggöras efter bästa förmåga. Gör precis vad du behöver för att få $$.

rapchic skrev:ändå vill dom inte ge han lön för det han gör (han gör arbete som min personliga assistent, min sjukgymnast, min arbetsterapeut etc

Sök assistansbidrag för det?
plåtmonster

Anslöt: 2010-03-23

Återgå till Studier och arbetsliv

Logga in