Idé till picnic i Rålambshovsparken, Stockholm, den 2 juli
Re: Idé till picnic i Rålambshovsparken, Stockholm, den 2 ju
Nu finns picnicen även i kalendern: http://www.aspergerforum.se/calendar.php?view=event&calEid=21
Nu har jag ordnat sovplats så om jag fortfarande är välkommen så kommer jag.
kullan skrev:Nu har jag ordnat sovplats så om jag fortfarande är välkommen så kommer jag.
Det vore helkul om du ville komma
Jag vill komma, om jag vågar , haha.. För det verkar som det är rätt många som kommer. Vilket är kul/bra. Men jag blir så nervös av sånt Men jag planerar att komma om jag vågar helt enkelt
- RandomTjej
- Anslöt: 2011-02-20
Re: Re: Idé till picnic i Rålambshovsparken, Stockholm, den
RandomTjej skrev:Jag vill komma, om jag vågar , haha.. För det verkar som det är rätt många som kommer. Vilket är kul/bra. Men jag blir så nervös av sånt Men jag planerar att komma om jag vågar helt enkelt
Kul att du vill komma
Nu får vi bara hoppas att det blir fint väder
En ide jag fick är om nån har ett kubbspel så hade det verit kul om denna någon tog med sig detta.
Hur ser det ur där vi ska va? Finns det bord och bänkar eller måste ta med sig nåt att sitta på?
Om en icke AS kompis men som inte är dömande och väldigt snäll och förstående skulle vilja hänga med, får han det?
- KaosPrinsessa
- Anslöt: 2010-10-10
Jag kan inte hitta en bestämd tid när jag letar bakåt i tråden... Jag ska iväg på en annan grej innan jag kommer till Rålis och kommer därför inte hinna vara på plats förrän vid kl13. Vilken tid är det som gäller?
buffel skrev:Jag kan inte hitta en bestämd tid när jag letar bakåt i tråden... Jag ska iväg på en annan grej innan jag kommer till Rålis och kommer därför inte hinna vara på plats förrän vid kl13. Vilken tid är det som gäller?
2 juli kl. 14
http://www.aspergerforum.se/calendar.php?view=event&calEid=21
Träffen har nu anmälningsplikt i PM till nano.
Ja det är riktigt jag tar hand om anmälningarna.
KaosPrinsessa skrev:Zirre skrev:Du kanske kan ha en stor solhatt?
1.) äger ingen stor solhatt. 2.) en solhatt hjälper inte resten av kroppen.
jag kan få rätt fula/elaka brännsår om jag har otur av svensk sommarsol.
Man kan ha ett vanligt paraply som parasoll. Kläder skyddar också, liksom div solskyddsprodukter (som det i o f s tar emot att rekommendera, själv använder jag bara ekologisk kokosolja). Om jag skulle komma - vilket jag i nuläget inte planerat - så skulle jag se till att hålla mig under ett av parkens många träd för jag tål inte heller sol så bra.
Äter du någon medicin eller har du någon sjukdom (typ lupus) som gör huden extra UV-känslig eller är du bara väldigt ljushyad? (Inte för att jag har med det att göra, är bara nyfiken; du behöver inte svara om du inte vill.)
Inger skrev:Man kan ha ett vanligt paraply som parasoll. Kläder skyddar också, liksom div solskyddsprodukter (som det i o f s tar emot att rekommendera, själv använder jag bara ekologisk kokosolja). Om jag skulle komma - vilket jag i nuläget inte planerat - så skulle jag se till att hålla mig under ett av parkens många träd för jag tål inte heller sol så bra.
Äter du någon medicin eller har du någon sjukdom (typ lupus) som gör huden extra UV-känslig eller är du bara väldigt ljushyad? (Inte för att jag har med det att göra, är bara nyfiken; du behöver inte svara om du inte vill.)
Jo skolskydd och heltäckande kläder är det som brukar gälla men bränner mig ändå ibland.
Det är en sjukdom men vet ej namnet på den men jag tillverkar inte pigment som jag ska iaf.
- KaosPrinsessa
Om en icke AS kompis men som inte är dömande och väldigt snäll och förstående skulle vilja hänga med, får han det?
Ställde den frågan längre upp och vill gärna ha svar.
- KaosPrinsessa
KaosPrinsessa skrev:Om en icke AS kompis men som inte är dömande och väldigt snäll och förstående skulle vilja hänga med, får han det?
Detta är först och främst för AS-personer. Om du ändå tycker att personen ska med är det okej så länge det inte gör osämja för övriga gruppen.
Jag tycker att det känns ok, lika mycket som att en del här på forumet inte har AS-diagnos men vi umgås ändå utan fördömanden.
Måste man pm:a även om man står anmäld i kalendern?
- Angelic Fruitcake
- Anslöt: 2010-05-21
Angelic Fruitcake skrev:Måste man pm:a även om man står anmäld i kalendern?
Det vore bra att pm:a iaf
Typiskt trollbeteende. Borde inte olaga hot, även om det bara är trollande, vara tillräckligt för att slänga ut vederbörande?
Moderator Alien: Har flyttat bort inlägget från tråden på TS begäran
Moderator Alien: Har flyttat bort inlägget från tråden på TS begäran
KaosPrinsessa skrev:Jo skolskydd och heltäckande kläder är det som brukar gälla men bränner mig ändå ibland.
Det är en sjukdom men vet ej namnet på den men jag tillverkar inte pigment som jag ska iaf.
Då förstår jag. Vad jobbigt! Men det finns som sagt en hel del träd och jag tvivlar på att alla vill sitta mitt i den (förhoppningsvis) gassande solen eftersom det finns fler som av olika skäl inte tål värme eller direkt solljus.