Idé till picnic i Rålambshovsparken, Stockholm, den 2 juli
Re: Idé till picnic i Rålambshovsparken, Stockholm, den 2 ju
Miche skrev:citalol skrev:Hur länge var ni där :O?
Till strax efter halv nio...
7 och en halvtimme för de flesta, starkt! Blev förvånad över hur pass trygga folket var med varandra . Glömde ta min antidepressiva, så blev lite yr och var tvungen att gå hem där vid klockan 6.
De hade en karaokebil i Rålis och självklart sprang jag dit och ställde upp.
Karaoke är ju bäst
Blev Carola med Främling.
Karaoke är ju bäst
Zirre skrev:De hade en karaokebil i Rålis och självklart sprang jag dit och ställde upp.
Karaoke är ju bäst
Sjunger du lika bra som lilla gumman?
- Fighterbabe
- Anslöt: 2007-10-26
Fighterbabe skrev:Zirre skrev:De hade en karaokebil i Rålis och självklart sprang jag dit och ställde upp.
Karaoke är ju bäst
Vad menar du med det?
Zirre skrev:Fighterbabe skrev:Zirre skrev:De hade en karaokebil i Rålis och självklart sprang jag dit och ställde upp.
Karaoke är ju bäst
Vad menar du med det?
Precis som jag skrev, det var en konkret fråga.
- Fighterbabe
@Fighterbabe
Dra inte in lilla gumman i detta.
Hur j-a taskig kan man vara?
Zirre skrev:@Fighterbabe
Jag är inte taskig! Jag har hört henne sjunga och du sa att ni var släkt och därför undrade jag bara om du var lika bra på att sjunga som hon...
- Fighterbabe
Fighterbabe skrev:Zirre skrev:@Fighterbabe
Jag är inte taskig! Jag har hört henne sjunga och du sa att ni var släkt och därför undrade jag bara om du var lika bra på att sjunga som hon...
Nu räcker det!
FB, HÅLL KÄFTEN!
Du får en tillsägelse för detta inlägg, se post582619.html#p582619
------------
Nyttig läsning: Forumregler | Netikett
------------
Nyttig läsning: Forumregler | Netikett
Zirre sjunger riktigt bra faktiskt, jag blev glatt förvånad och vi var flera som sprang till karaoken när vi hörde att det var Zirre som sjöng.Fighterbabe skrev:Zirre skrev:De hade en karaokebil i Rålis och självklart sprang jag dit och ställde upp.
Karaoke är ju bäst
Det var tryck i hennes sång, klar och ren sång.
Zirre skrev:Fighterbabe skrev:Zirre skrev:@Fighterbabe
Nu räcker det!
FB, HÅLL KÄFTEN!
Well, jag ska aldrig mer försöka ge dig en komplimang...
- Fighterbabe
Fighterbabe skrev:Nej, och det finns inget fotoförbud på allmän plats. Mer än att de som arrangerar träffen kan sätta upp egna regler för deras sällskap.
Och vill man vara sams med andra i de kretsar man umgås i så gäller det generellt att visa de andra en grundläggande respekt för om de önskar att det fotograferas när de är med, även på allmän plats.
Fixar man inte att ha den respekten är det inte svårare än att man avstår från umgänge i samma kretsar, och slutar spamma ner forumet om att fotografering är tillåten på allmän plats, och lägga ut bilder från allmän plats där andra på forumet vistades vid tidpunkten. Jag trodde inte det var sant när jag såg den bilden...
Ingen säger emot dig, vi har alla noterat att fotografering - å ena sidan - är rent lagligt tillåtet på allmän plats. Du verkar dock inte för fem öre ha kunnat greppa att fotografering å andra sidan är generellt olämpligt i ett sällskap där det finns personer som inte gillar fotografering och inte vill bli fotograferade.
Jag är väl medveten om att fotografering är generellt tillåtet på allmän plats, och jag hade till alldeles nyligen alltid haft svårt att förstå noja/fobi kring just fotografering, men för min del innebar diskussionerna kring fotoregler vid norrköpingsträffen att jag diskuterade ämnet med fler och lärde mig mer, och sedan dess förstår mycket mer både att och varför många kan ha svårt för fotografering. Jag var kapabel att ta in och förstå sådant, och det är jag övertygad om att du är också, Fighterbabe, om du bara väljer att lyssna och begrunda.
Att det är aspig envetenhet att du är så låst i ditt synsätt förstår jag, och säkert de flesta andra också, men det har svällt ut till sådana dimensioner att det inte är någon ursäkt. Du MÅSTE stanna upp och börja ta in vad det är alla andra säger!
När jag var med i det där avsnittet av Outsiders skulle vi som hade varit på kursen filmas när vi gick ut från Karlsson & Co. Vid en av de tagningarna kom någon med på bild, som tydligen varit på stället med fel damsällskap och inte ville att deras exit från stället skulle synas på tv.
Han verkade tro att man har laglig rätt till "sin egen bild" och att han skulle kunna stämma någon ansvarig utgivare om inte killen med kameran raderade, och gav mig blickar som om jag var från en annan planet när jag ganska högljutt kommenterade att det ju inte alls finns någon sådan rätt - han verkade så säker på motsatsen att mina påpekanden av det riktiga förhållandet inte ens förtjänade ett svar, vilket ju var ganska synd och pinsamt för honom nu när det var faktiskt var han som hade fel.
Men det gäller trots allt att vara smidig, lyhörd och respektfull mot människor. Producenten och kamerakillen valde att VARA SCHYSSTA utan att ha någon laglig skyldighet till det, och raderade filmsekvensen med den där otrogna snubben, så att vi fick göra om ett par-tre tagningar en gång till efteråt.
Och det är den smidigheten, lyhördheten och respekten du verkar vara komplett oförmögen att uppbåda i det här med fotofrågan.
Det ÄR du som har ställt till det både vid Flottsbro och i Norrköping. Min inblandning vid Flottsbro-publiceringen var ett jäkla misstag, jag hade inte rätt vare sig i mitt feltänkta svar att jag kunde kontakta de som syntes i bakgrunden på bilden först (utan du borde fått svaret JA, ta bort den bilden igen, på en gång), eller ens i att svara dig, det var inte jag som borde ha svarat för jag var inte den som hade någon befogenhet att bestämma något.
Vad gäller Norrköping tror jag allt är sagt...