"ibland", då?
5 inlägg
• Sida 1 av 1
"ibland", då?
Emellanåt hör jag att någon säger: "Ibland ska något hända".
Antalet är väl obestämt, men hur ofta kan man anta att det händer?
Antalet är väl obestämt, men hur ofta kan man anta att det händer?
Senast redigerad av Parvlon 2011-05-04 21:42:11, redigerad totalt 1 gång.
Kan vända det i samband med poker.
När man har flyt och får in en hand man inte riktigt trodde på, alternativt när man åker på stryk mot nån som går med på nåt han inte borde ha gått med på.
"Ibland får man in den" avser då en händelse som är rätt osannolik men inte väldigt osannolik.
Det ska vara mer osannolikt än att få in ett öppet stegdrag på turn eller river.
Det behöver inte vara ett fyrtal eller färgstege.
Snarare nåt i stil med att få in trissen på rivern och slå ett tvåpar.
Så för mig är "ibland" nåt som händer då och då och som överraskar när det händer, men inget som chockar en när det väl händer.
När man har flyt och får in en hand man inte riktigt trodde på, alternativt när man åker på stryk mot nån som går med på nåt han inte borde ha gått med på.
"Ibland får man in den" avser då en händelse som är rätt osannolik men inte väldigt osannolik.
Det ska vara mer osannolikt än att få in ett öppet stegdrag på turn eller river.
Så för mig är "ibland" nåt som händer då och då och som överraskar när det händer, men inget som chockar en när det väl händer.
Senast redigerad av Moggy 2011-05-04 21:42:11, redigerad totalt 1 gång.
Det var ett språk som jag förstår. På gott och ont, kan man säga.Moggy skrev:Kan vända det i samband med poker.
Det sägs ju ett svaghetstecken att inte gå på odds, implicita eller ej. (den nuvarande handen) Jag tycker det är tvärtom. De som spelar efter mallar, är enklast att spela mot imo.
Det finns folk som man aldrig ser får in en hålstege. Spelar gärna mot dem.
Har fått royal 3ggr. 2 av dem var i i turneringar. Högst 1 gång så var det en all-in. Jag tror inte att jag varit all-in mot någon annan som haft royal dock. Däremot så hittade jag en r-r a-hög flush pott som jag showade o torskade mot färgstegen en gång.
Stegar letar jag gärna i multiwaypotter. Men svårt att släppa även HU, oftast iaf mot de jag inte spelat mycket mot,och lämplig image obv. Mycket oftare jag får betalt av dem, än färger.
Men det är bäst att veta när man ska få in pengar med spekulativa händer, då monster inte kommer ofta.
När jag tänker poker så försöker jag få det i 100k händer/ motspelares spelstil. För att hålla känslorna utanför. Royal med två av korten utdelade, finns lixom inte då.
Senast redigerad av Parvlon 2011-05-04 21:42:11, redigerad totalt 1 gång.
Varför denna fascination vid obestämda uttryck? Panta rei!
Senast redigerad av Bjäbbmonstret 2011-05-04 21:42:11, redigerad totalt 1 gång.
- Bjäbbmonstret
- Anslöt: 2007-11-15