Hurpass organiserade är ni?
28 inlägg
• Sida 2 av 2 • 1, 2
Re: Hurpass organiserade är ni?
organiserad?
Nej jag är totalt oorganiserad, överallt där jag känner mig hemma så blir det som ett bombnedslag.
Dammråttorna har fått liv, de går ut och vädrar sig själva nu.
Senast redigerad av Parvlon 2011-05-04 11:13:21, redigerad totalt 1 gång.
Bjäbbmonstret skrev:KrigarSjäl skrev:Enligt min erfarenhet brukar man alltid "fastna där". Jag försökte via arbetsförmedlingen skaffa lönebidragsanställning på verkstad. När jag frågade hur länge praktikperioden skulle fortgå fick jag ett svävande svar om att det kan ta upp emot sex månader. Sen dess ger jag fan i AF & tanterna som "jobbar" där. LSS-åtgärderna ska vi inte ens tala om, hela deras organisation är uppbyggd utifrån demenssjukas & utvecklingsstördas behov. Det vill man att aspergare ska anpassa sig efter.
Anställning med lönebidrag är ett av de bättre alternativen i åtgärdssvängen.
Den uppfatningen har jag oxå fått. Dock vill jag liksom troligtvis många andra med AS. få/hitta ett riktigt jobb. Fast lönebidragsanst. är bättre än inget - de liknar vanliga jobb i stor utsträckning. Risken är dock att man gör lika mkt. för mindre betalt o. blir utslängd efter 6 mån., så det gäller o. veta o. våga stå på sig för sin rätt liksom i många andra sammanahng.
Senast redigerad av Anonymous 2011-05-04 11:13:21, redigerad totalt 1 gång.
- Anonymous
rdos skrev:Skriv upp mig som medlem & kontaktperson i Skåne då. Jag tänkte ju trots allt starta en sådan här förening genom aspie-forum för rätt många år sedan på en träff i Stockholm, men alltihop havererade genom att ingen på träffen ville vara med.
Om ingen annan skåning redan anmält sitt intresse, för då avstår jag gärna att vara kontaktperson.
Kan du hålla isär OA och dina neanderthalsteorier? Med tanke på att de flesta i OA inte sympatiserar med dem så tycker jag att det vore förödande med tanke på föreningen och vad som är representativt för den.
Senast redigerad av Kristofer 2011-05-04 11:13:21, redigerad totalt 1 gång.
Vi förväntar oss att OA och nämnda teori hålls åtskilda, och välkomnar varmt rdos som medlem på de premisserna, och därmed faktiskt den andre i Skåne, så det finns en medlemskontingent att börja bygga på. Om Caroline skulle vilja vara "medlem i avvaktan" blir det tre i Skåne. Dessutom förefaller mig vår förste skånske medlem vara en av tvilling99:s nära bekanta i FA-träffverksamheten, så han kanske kan locka med fler vänner därifrån.
Det finns dessutom en bra början till OA Västra Götaland, vi har enskilda medlemmar i Borås, Trollhättan, Göteborg och Varberg.
Tre av de fyra nyaste medlemmarna i OA Stockholm är anmmälda i morgon, så det blir många nya ansikten. Kul!
Det finns dessutom en bra början till OA Västra Götaland, vi har enskilda medlemmar i Borås, Trollhättan, Göteborg och Varberg.
Tre av de fyra nyaste medlemmarna i OA Stockholm är anmmälda i morgon, så det blir många nya ansikten. Kul!
Återgå till Att leva som Aspergare