Hur var du...

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

Moderatorer: Alien, atoms

Hur var du...

Inläggav laladada » 2010-11-28 11:16:01

...inför du började i gymnasiet? Jag har redan fått panik och är så rädd för att allt ska gå dåligt och jag slutar gå till skolan. Jag vill bara känna att den skolan jag väljer blir en bra skola och jag går dit.

Och plus..jag har svårt att äta bland andra, alltså inte dom jag känner men jag har alltid känt mig tjock för det började i fyran ungefär när man fått massor av hull på kroppen och någon kille gick fram och sa: ska du verkligen äta sådär mycket? Sen dess har jag alltid skämts. Jag är inte tjock, jag har väldigt snygg kropp men jag vill bara att matsalen ska finnas i den nya skolan så man slipper gå ut och äta. Och är det en asperger sak det där som jag tänker eller är det bara för det sårade mig när han sa så?

vill inte känna såhär i nio månader till liksom! Jag vill bara höra någon säga: det löser sig, allt blir bra och du kommer gå till skolan. För det är det jag vill.(Min mamma och pappa säger inte så mycket när jag säger att jag är rädd för hur det ska bli, dom säger inte ens att det kommer gå bra så...därför är jag också rädd)
laladada

Anslöt: 2010-08-18

Inläggav NoteToSelf » 2010-11-28 13:10:11

Det kommer gå bra! Gå till öppet hus hos gymnasier som verkar intressant för dig, se hur det känns. Prata med lärarna, kolla matsalen.
Började själv gymnasiet för typ.. tre månader sen. Lyckligtvis tränade jag bort min sociala fobi på sommarlovet, så jag kunde gå dit utan att vara rädd.

Men ärligt talat har jag varit rädd för att börja gymnasiet sen 8:an, om inte längre. Har alltid varit rädd för främmande människor i stora grupper (tex i föreningar, idrottssammanhang eller just klasser). Så jag var livrädd tills några månader innan gymnasiet, då jag började blir optimistisk.

Och ja, efter första veckan var jag bara gråtfärdig, ville inte gå till skolan eftersom jag inte trivdes alls. Klasskompisarna var snälla och så, men jag fick ingen kontakt med någon (går i vanlig klass). Nu känns det mycket bättre, har fått kompisar som jag kan umgås med.

Tror att sålänge du väljer skola och program som känns rätt kommer det fixa sig, även om det är ett helvete i början. I värsta fall får du byta skola och/eller program. Men det fixar sig, även om du är orolig nu.
NoteToSelf

Anslöt: 2010-09-22

Inläggav laladada » 2010-12-01 16:59:06

tack så mycket! känns bättre nu!
laladada

Anslöt: 2010-08-18

Inläggav MsTibbs » 2010-12-01 17:46:59

Jag var rädd att gå vilse, för skolan har en C-form, så det är svårt att få översikt riktigt vilket håll som är vilket. Ett annat gymnasie jag gick i var ännu värre, det var fyra våningar, vilka var exakt likadana! Jag kom aldrig ihåg vilken våning respektive ämne var i så gick inklampades i fel klassrum på annan våning flera gånger...
MsTibbs

Anslöt: 2007-07-30

Återgå till Övriga Aspergerfrågor

Logga in