Hur vanligt är asperger och autism?
4 inlägg
• Sida 1 av 1
Hur vanligt är asperger och autism?
Hej! Hörde ett program i radio imorse ang. asperger m.m. och de nämnde hur vanligt det är bland barn idag att ha autismrelaterade svårigheter. Dock missade jag siffran. Så jag tänkte, ni borde ha koll på detta.
Re: Hur vanligt är asperger och autism?
fysiknörd skrev:Hej! Hörde ett program i radio imorse ang. asperger m.m. och de nämnde hur vanligt det är bland barn idag att ha autismrelaterade svårigheter. Dock missade jag siffran. Så jag tänkte, ni borde ha koll på detta.
Jag har tyvärr inget svar på din fråga men tycker att det vore intressant att höra detta program. Jag antar att det var SR som sände det? Alltså P1 eller P2 osv. Förhoppningsvis går det att lyssna på programmet igen på sr.se i så fall.
Re: Hur vanligt är asperger och autism?
prodge64 skrev:fysiknörd skrev:Hej! Hörde ett program i radio imorse ang. asperger m.m. och de nämnde hur vanligt det är bland barn idag att ha autismrelaterade svårigheter. Dock missade jag siffran. Så jag tänkte, ni borde ha koll på detta.
Jag har tyvärr inget svar på din fråga men tycker att det vore intressant att höra detta program. Jag antar att det var SR som sände det? Alltså P1 eller P2 osv. Förhoppningsvis går det att lyssna på programmet igen på sr.se i så fall.
P4. Här: http://sverigesradio.se/sida/artikel.as ... el=4262218
Kan inte lyssna på det, min dator är dålig.
Återgå till Aspergare och vården