Hur ska Pemer få en tjej? ;-D

Tipsa om nyheter, böcker, filmer, hemsidor o.s.v. här.

 Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav sugrövmanövern » 2007-12-28 1:00:11

Tja, allting är väl sociala konstruktioner kanske.
Moggy skrev:
sugrövmanövern skrev:
Om det inte är förutbestämt att man ska hamna i säng alls så ligger/sitter man kanske inte och myser tillsammans hemma hos någon. Och är det förutbestämt så kan man lika gärna ligga i en säng? För allvarligt talat, är det någon som sitter i en soffa om man istället har möjlighet att ligga? Tanken på att sitta upp under en hel film för tankarna till mormors stela bäddsoffa, virkade dukar. Äh, svammel.



Tycker inte att man nödvändigtvis behöver hamna i säng. Det är jättetrevligt att se en sjysst film och sitta och hålla om en tjej. Det gör jag gärna utan att ha några förväntingar på att hamna i säng med henne.
Typ, jag gillar faktiskt Robert De Niro, han gör rollen fantastiskt bra här, ta bort handen från mitt pungpaket nu :) .
Jo, men är det en bra film så vill man ju se den så klart. Jag har dock fått uppfattningen att se på film gärna ska åtföljas av sex, och gärna också avbrytas.

Min oförmåga att begripa det har skapat viss frustration hos män. Så då har jag fått höra det dolda agendat bakom filmen, colan och det faktum att han tog sig tid att ens se på film med mig. Typ du, jag har faktiskt kådisar i jackfickan. Jaha, varför det, ska vi göra vattenballonger? Nä, inte så efterblivet kanske, men typ att jag trott att jag haft killkompisar och trott fel. Sedan finns det ju variationer på det där, vissa vill faktiskt se film på riktigt. Jag bla.
Senast redigerad av sugrövmanövern 2011-05-04 10:49:05, redigerad totalt 1 gång.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Inläggav nallen » 2007-12-28 1:05:40

Moggy skrev:Tycker inte att man nödvändigtvis behöver hamna i säng. Det är jättetrevligt att se en sjysst film och sitta och hålla om en tjej. Det gör jag gärna utan att ha några förväntingar på att hamna i säng med henne.


Jobbigt. För jobbigt om man inte får nåt för det.
Senast redigerad av nallen 2011-05-04 10:49:05, redigerad totalt 1 gång.
nallen
 
Inlägg: 19550
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Inläggav Moggy » 2007-12-28 2:01:29

sugrövmanövern skrev:Typ, jag gillar faktiskt Robert De Niro, han gör rollen fantastiskt bra här, ta bort handen från mitt pungpaket nu :) .
Jo, men är det en bra film så vill man ju se den så klart. Jag har dock fått uppfattningen att se på film gärna ska åtföljas av sex, och gärna också avbrytas.



Nu hör det ju till saken att jag är en stor film- och TV-serieentusiast och jag tittar mycket på film och är intresserad av det.

För en del är ju en film bara tidsfördriv i brist på annat.

Fick jag välja mellan att ha sex med en tjej eller se ett par riktigt bra filmer med henne så skulle jag kunna välja filmerna.
Senast redigerad av Moggy 2011-05-04 10:49:05, redigerad totalt 1 gång.
Moggy
 
Inlägg: 12720
Anslöt: 2007-01-25

Inläggav Pemer » 2007-12-28 15:07:16

Håller definitivt med Moggy, filmmys i soffan är ju en fin variant i sig i vilket fall som helst. Det är en bra fortsättning efter den första middagen tillsammans.

Och hamnar jag väl i soffan med damsällskap brukar det vara direkta undantag om det inte väcks känslor för att fortsätta i sängen sedan. ;)

Jag har ju så att säga sinne och smak för det som kallas förspel. Mysa, gosa, eller hångla som så många kallar det med ett mycket otrevligare ord i mitt tycke - det låter ju inget mysigt alls?! - det är ju i soffan man börjar... :)

Men sedan är det ju nu som sagt en massa helt andra signalsystem man ska behärska från kontaktmomentet och framåt till att ens få bjuda hem någon på en god middag och kanske kunna hamna i soffan sedan... :roll:

Matlagningskunskaper och förmåga att göra det jäkligt skönt vare sig i soff- eller sängmiljö är oerhört obsoleta informationer innan man har... ja, vad det nu är man ska göra... vara cool och ball, och kanske lite snyggare - eller fulare - än vad jag är. Jag brukar ju inte få höra att jag har utseendet emot mig heller... :roll:

Pja... ett ballt jobb och en spännande personlighet, var dig själv... ja, och jag borde kunna förväntas låta som någon med ett ganska spännande "arbete" när jag berättar om det jag ägnar mig åt, bara jag håller tyst tillräckligt länge om att allt staterande, skådespelande och webdesignande bara är extraknäck. En mix som minst lika gärna borde kunna vara exakt rätt verkar snarare hela tiden slå bakut och bli helt fel i stället. Det är rätt lustigt, jag borde kunna ha så himla goda förutsättningar... :?:

Men men, fortsätt förfina det, och kanske testa mer dans... :D
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 10:49:05, redigerad totalt 1 gång.
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Inläggav Moggy » 2007-12-28 16:32:57

Pemer skrev: Jag brukar ju inte få höra att jag har utseendet emot mig heller... :roll:

Det är rätt lustigt, jag borde kunna ha så himla goda förutsättningar... :?:



Du liksom jag är ju rätt runda om magen. Det är ju ingen fördel direkt.
Senast redigerad av Moggy 2011-05-04 10:49:05, redigerad totalt 1 gång.
Moggy
 
Inlägg: 12720
Anslöt: 2007-01-25

Inläggav Bjäbbmonstret » 2007-12-30 15:00:39

Moggy skrev:
Pemer skrev: Jag brukar ju inte få höra att jag har utseendet emot mig heller... :roll:

Det är rätt lustigt, jag borde kunna ha så himla goda förutsättningar... :?:



Du liksom jag är ju rätt runda om magen. Det är ju ingen fördel direkt.


Har en kompis som väger över 130 kg och tjejerna raggar upp honom på krogen! :-)
Senast redigerad av Bjäbbmonstret 2011-05-04 10:49:05, redigerad totalt 1 gång.
Bjäbbmonstret
 
Inlägg: 10578
Anslöt: 2007-11-15
Ort: Mälardalen

Inläggav Pemer » 2009-03-02 15:51:57

Thunderchild skrev:En sak som jag tror Pemer borde tänka på är att när man träffar och börjar umgås med en trevlig tjej så har man en viss tidsrymd på sig att visa att man vill vara mer än vän.

Det är en risksatsning som kan göra att du förlorar henne som vän, men när fönstret väl har stängts så har du inget val.. Du är definierad som vän för all framtid och då är det så dags att gnälla över hur orättvist allt är.

Snubblade över detta citat när jag skulle leta upp och återanvända min ironiska skämtkontaktannons som fanns i den här tråden.

Den aspekt som TC tog upp i det inlägget fick några följdkommentarer, men det skulle vara intressant att höra lite mer om teorierna kring detta. Hur lång tidsrymd det anses handla om, t ex.
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 10:49:05, redigerad totalt 1 gång.
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Inläggav Bjäbbmonstret » 2009-03-02 21:57:24

Det där tror jag inte på. Jag tror det är en myt.
För även om tjejen kanske inte uppfattar en person som intressant just nu så kan det ju inträffa något i hennes liv som gör att hon uppfattar denne som intressant senare.
Senast redigerad av Bjäbbmonstret 2011-05-04 10:49:05, redigerad totalt 1 gång.
Bjäbbmonstret
 
Inlägg: 10578
Anslöt: 2007-11-15
Ort: Mälardalen

Inläggav Pemer » 2009-03-03 0:24:54

Kanske det åtminstone finns ett "öppet fönster" en viss begränsad tid först och sedan lär behöva ta mycket lång tid innan en vänskap som helt klart är på väg att "ta eld" kan vara mogen att få göra det även i tjejens tycke.

Jag har ju helt klart märkt att man brukar känna sig helrökt som något mer än en vän hos många tjejkompisar när man väl har börjat umgås som vänner, i varje fall.

Alla kan rimligen lära sig känna igen och ge efter för nya starkare känslor för någon man redan ser som en vän, men det är förståeligt om det är svårare och kräver mer av de tjejer som placerat killar på antingen en "relationsstege" eller en "vänskapsstege", som jag har för mig det var Alien som kallade det i någon tråd någon gång härom året.

Men men... det är säkert höggradigt individuellt från person till person hur lång tid man har på sig att visa att man vill bli mer än en vän.
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 10:49:05, redigerad totalt 1 gång.
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Inläggav zeidon » 2009-03-03 2:24:10

Savanten Svante skrev:Sanning med modifikation.

Man ska leta, annars hittar man inget.

Men att visa sig DESPERAT, det skrämmer bort alla tänkbara partners.

Vad som är desperat är olika för män och kvinnor.


Den som söker den finner.
:-)196

Om jag hittat nån jag varit intresserad av har jag gjort så här:

CHARMA ARSLET AV DOM. BOMBARDERA DOM MED GULLIGHETER!
GÖR EN TORNADO AV MAGISK KÄRLEK OCH SVEP DEN IN ÖVER DOM!

Så vet dom vad man vill (jag är i och för sig svårt störd i huvudet)

Går det åt helvete har man i alla fall haft härligt skön sex.
Senast redigerad av zeidon 2011-05-04 10:49:05, redigerad totalt 1 gång.
zeidon
 
Inlägg: 513
Anslöt: 2008-12-05

Inläggav marroba » 2009-03-03 16:28:57

zeidon skrev:
Savanten Svante skrev:Sanning med modifikation.

Man ska leta, annars hittar man inget.

Men att visa sig DESPERAT, det skrämmer bort alla tänkbara partners.

Vad som är desperat är olika för män och kvinnor.


Den som söker den finner.
:-)196
Den som söker, han letar. :twisted:
Senast redigerad av marroba 2011-05-04 10:49:05, redigerad totalt 1 gång.
marroba
 
Inlägg: 219
Anslöt: 2008-12-26
Ort: Stockholm

Inläggav Pemer » 2009-03-03 16:31:06

:)
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 10:49:05, redigerad totalt 1 gång.
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Inläggav Milyc » 2009-03-03 16:46:23

Pemer skrev:Jag har ju helt klart märkt att man brukar känna sig helrökt som något mer än en vän hos många tjejkompisar när man väl har börjat umgås som vänner, i varje fall.


Hur ska man då umgås? Jag tycker gränsen mellan att "umgås som vänner" och "dejta" tenderar vara rätt flytande så vida det inte föreligger omständigheter som gör att en parrelation inte kan bli aktuell.
Senast redigerad av Milyc 2011-05-04 10:49:05, redigerad totalt 1 gång.
Milyc
Inaktiv
 
Inlägg: 2078
Anslöt: 2007-02-22

Inläggav Pemer » 2009-03-03 17:38:05

Ja, det är ju just det... det är ju alltid svårt som sjutton att veta om man ska tänka på något särskilt för att accentuera huruvida man är ute efter enbart vänskap eller mer, eller som i mitt fall mer av att *man får väl se vilket*...
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 10:49:05, redigerad totalt 1 gång.
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Inläggav zeidon » 2009-03-03 17:44:52

Milyc skrev:
Pemer skrev:Jag har ju helt klart märkt att man brukar känna sig helrökt som något mer än en vän hos många tjejkompisar när man väl har börjat umgås som vänner, i varje fall.


Hur ska man då umgås? Jag tycker gränsen mellan att "umgås som vänner" och "dejta" tenderar vara rätt flytande så vida det inte föreligger omständigheter som gör att en parrelation inte kan bli aktuell.


Allt är tillåtet i kärlek... (inte gubben igen)
:-)196

Man kan ju vara "cool" när det gäller CHARMEN i början. Sen skruvar man upp den sakta. Tills den där ENORMA KÄRLEKSTORNADON uppkommer.
SEN ROCKAR MAN LOSS OCH VISAR VILKEN FANTASTISK MAN, MAN ÄR

Man behöver inte köra med KÄRLEKENS SPRÄNG-GRANATER direkt...

Man verkar totalt OSKYLDIG i början istället. Sen smyger man upp bakifrån liksom. Men varje situation är unik...
Senast redigerad av zeidon 2011-05-04 10:49:05, redigerad totalt 1 gång.
zeidon
 
Inlägg: 513
Anslöt: 2008-12-05

Inläggav marroba » 2009-03-03 23:11:59

Först måste jag varna alla som läser det här att sidan jag tog det ifrån inte verkade så jättetrevlig, och köp inget från dem! Men jag citerar ändå sidan för att de hade några bra formuleringar (jag gillar engelska, det kanske märks)

Varning också för att allt det hela förutsätter att man inte lider av social fobi. Det är ju det största hindret! Men KBT kan hjälpa mot social fobi, kan jag säga som en parentes.

Nog för att dessa tips är menade för amerikaner som dessutom är NT, men de låter inte så dumma. Det kanske också bara fungerar på kvinnor som är precis som tjejen som har den där hemsidan, och hon verkade ju inte så trevlig... Men förhoppningsvis får du ut nåt av nåt av tipsen, Pemer!

http://www.winggirlmethod.com/ skrev:
Here are 9 great tips every man should know before approaching a woman:

1. Do not linger and stare - Women are always aware of the “lurkers”. We can see you and feel you. The longer you stare the lower your chances are of having a successful approach.

2. Do not be afraid of rejection - What is rejection really when approaching a woman? It is a woman who you have never met before and know nothing about telling you she may not be into you based on two seconds of conversation. The less afraid you are of rejection the more attention you will get from women.

3. Always go after what you want - I always say the only way to get what you want is by asking for it. If you never take a chance and go after the things you want, you will never get anything EXCEPT a big case of depression. Any woman that you are interested in approach, find out more about, and then decide if she is really what you want.

4. 25% / 75% - As the man you should be talking 25% and guiding the conversation not dominating it. The more a woman is talking the better.

5. Know what you want to say - I hate it when men come up to me and expect me to start and carry the conversation. An opinion opener is always a good way to start a conversation if you are stuck. Just make sure that you are actually interested in the question you have asked.

6. Pay attention to her body language - To avoid wasting your time, energy and money take notice of a womans body language. This will tell you what she is really saying. She is not interested or engaged if: She is not making eye contact, she nods her head to answer your questions, she gives one word answers, her body is turned away from you, she is looking over your shoulder for someone to save her.

7. You can leave at any time - Remember that reason you are approaching a woman is because you want to see if you she is interesting and worth your time. If this is not the case you have full power and permission to excuse yourself and leave.

8. Everyone has approach anxiety - Approaching a complete stranger is a nerve racking task for everyone. But the more that you do the less scary it seems and the more natural it becomes.

9. Approach every woman - Practice, practice, practice.


1. Figure out what you want, not what women want and be that guy
2. Join groups that you enjoy
3. Go to singles clubs and bars to socialize with other people who are looking for what you are looking for
4. Try online dating
5. Engage 5 people a day and say anything you want to them. Get them talking.
6. Go up to a women and tell her she looks pretty when she smiles
7. Approach a woman and read her palm. Doesn’t matter what you say but tell her you see something that no one else can see about her.
8. Take a dance class
9. Take a Yoga class
10. Take an acting class
11. Be direct with your intentions
12. Tell a women her nose crinkles when she talks
13. Ask a woman an opinion opener. Make sure it is an opinion you really want to hear
14. Figure out your boundaries
15. If you do online dating put a subject header that says “user might be interested in you”
16. Think about what you will accept from women and what you won’t
17. Make a list of what you want and how you want to get it
18. Write down all the things you want to do and try to do at least one a month
19. Learn about proper hygiene
20. Think about what YOU like
21. Ask a woman about what she really wants in life
22. Tell a woman you are looking for someone special
23. Don’t ask for a woman’s number unless you are really interested in her
24. When engaging a woman think in your head “Do I even like this women”
25. Remember that when approaching a women it can be your decision to walk away from the
conversation
26. When you are being intimate with a woman tease her and caress her back right between the
shoulder blades
27. Be in control of what you want
28. Do not over compliment women you do not know
29. When online dating, do not write a women an email over 1 paragraph. Even that is too much
30. Don’t use someone else’s material
31. Be you not some other guy you saw using a great line. Women can smell bullshit
32. Own your pick up style not someone else’s
33. Dress to impress at all times. Develop your own style and own it
34. Do not use canned pick up lines. They make you seem like you are 50
35. Bring fun = approach with a reason even if that reason is because she is attractive. When
people are out they want entertainment and fun. Be fun.
36. Be interesting meaning don’t be dull. Have something to add
37. Look her in the eyes
38. Know that you have other options
39. Guide the conversation do not dominate it. You should be talking 25% of the time
40. Man up and approach. You will never have 1 on 1 fun if you don’t ever approach.
Senast redigerad av marroba 2011-05-04 10:49:05, redigerad totalt 1 gång.
marroba
 
Inlägg: 219
Anslöt: 2008-12-26
Ort: Stockholm

Inläggav Bjäbbmonstret » 2009-03-03 23:38:32

Amerikanskt värdelöst dravel!
Senast redigerad av Bjäbbmonstret 2011-05-04 10:49:05, redigerad totalt 1 gång.
Bjäbbmonstret
 
Inlägg: 10578
Anslöt: 2007-11-15
Ort: Mälardalen

Inläggav mnordgren » 2009-03-04 0:38:34

Hur ska någon kunna komma ihåg alla de där 40 punkterna när de går på krogen? Det klarar ju bara hyperbegåvade autister för bövelen, och hur stor chans har de?
Senast redigerad av mnordgren 2011-05-04 10:49:05, redigerad totalt 1 gång.
mnordgren
 
Inlägg: 9546
Anslöt: 2007-09-16
Ort: Vaffövillduvetadedå?

Inläggav Alien » 2009-03-04 3:30:49

Med tanke på att aspergare brukar ha svårt att tolka el ens uppfatta kroppsspråk, så tycker jag alla borde plugga in det här stycket:

Pay attention to her body language - To avoid wasting your time, energy and money take notice of a womans body language. This will tell you what she is really saying. She is not interested or engaged if: She is not making eye contact, she nods her head to answer your questions, she gives one word answers, her body is turned away from you, she is looking over your shoulder for someone to save her.


För min del brukar jag vara upptagen med att antingen lyssna el prata själv när jag konverserar någon, så något kroppsspråk hinner jag aldrig uppfatta.
Senast redigerad av Alien 2011-05-04 10:49:05, redigerad totalt 1 gång.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46613
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Inläggav snyggsmartosexig » 2009-03-04 12:56:21

Ska finnas hela communitys, svenska såväl som utländska, som är inriktade på hur man raggar tjejer. Kan inte addresserna, men för de som är intresserade så kan ni ju söka på det. Läste en bok, som jag tidigare nämnt tror jag; "The Game". Sök på den eller "pick-up artist" så hittar ni kanske nåt.
Senast redigerad av snyggsmartosexig 2011-05-04 10:49:05, redigerad totalt 1 gång.
snyggsmartosexig
 
Inlägg: 281
Anslöt: 2007-09-28
Ort: Stockholm

Inläggav Jossan » 2009-03-04 21:21:04

snyggsmartosexig skrev:Ska finnas hela communitys, svenska såväl som utländska, som är inriktade på hur man raggar tjejer. Kan inte adresserna, men för de som är intresserade så kan ni ju söka på det. Läste en bok, som jag tidigare nämnt tror jag; "The Game". Sök på den eller "pick-up artist" så hittar ni kanske nåt.


Tänk att du har koll på sånt, trodde inte att du nånsin behövt bekymra dig om att få tjej "with your looks",
Senast redigerad av Jossan 2011-05-04 10:49:05, redigerad totalt 1 gång.
Jossan
Inaktiv
 
Inlägg: 1423
Anslöt: 2006-12-08
Ort: Storstockholm

Inläggav clivia » 2009-03-05 11:37:16

Käre Permer!
Hur går det...egentligen?
Senast redigerad av clivia 2011-05-04 10:49:05, redigerad totalt 1 gång.
clivia
 
Inlägg: 1406
Anslöt: 2009-03-05
Ort: Lite här och där...

Inläggav Pemer » 2009-03-05 11:44:38

Undrar vem?

...och vad är Permer för något? :?
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 10:49:05, redigerad totalt 1 gång.
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Inläggav clivia » 2009-03-05 11:55:50

Förlåt. Pemer menade jag :P
Undrade en spekulant i fråga. (Eftersom jag inte hittade tråden som första meddelandet syftade på) :oops:
Senast redigerad av clivia 2011-05-04 10:49:05, redigerad totalt 1 gång.
clivia
 
Inlägg: 1406
Anslöt: 2009-03-05
Ort: Lite här och där...

Återgå till Tipsa medlemmarna



Logga in