Hur simmar du helst?
31 inlägg
• Sida 1 av 2 • 1, 2
Hur simmar du helst?
Jag är lite nyfiken på detta. Som vanligt garanterar jag inte vad resultatet kan komma att användas till (Forummedlem behöver inte fråga om det).
Jag har blivit en fena på ryggsim nu när jag har tränat tillsammans med barnen när vi badat på semestrarna. Ryggsim är nog det jag tar mig fram snabbast med, men då blir jag oxå trött fort. Hundsim är mest avslappnande, det kan jag hålla på med nästan hur länge som helst, men det går inte så fort.
Så när jag ska vinna över sonen som är en tävlingsmänniska av stora format, så börjar jag med ryggsim, för då simmar jag ifrån honom när han simmar bröstsim, och så tappar han sugen. Sedan kör jag hundsim ett tag tills han börjar ta in på mig.
Så när jag ska vinna över sonen som är en tävlingsmänniska av stora format, så börjar jag med ryggsim, för då simmar jag ifrån honom när han simmar bröstsim, och så tappar han sugen. Sedan kör jag hundsim ett tag tills han börjar ta in på mig.
Gillar bröst, crawl och rygg med en övervikt för rygg. Men jag har mina egna sätt att simma crawl och rygg. I crawl fixar jag inte bentagen utan använder samma som i ryggsim. I ryggsim har jag svårt att fixa armtagen så jag rör de åt sidorna i stället. Men rygg är min favorit. Hundsim blir jag rastlös av.
- barracuber
- Anslöt: 2007-02-11
Bröstsim, det är det enda jag kan någorlunda. Nu i sommar lyckades jag faktiskt komma några meter med ryggsim, men skulle inte klara en hel längd i en bassäng precis!
- pointblank
- Anslöt: 2006-11-12
Får bli "Annat", eftersom jag inte badar överhuvudtaget längre och det är tufft att erkänna både för er andra och för mig själv.
Jag vet inte riktigt vad det handlar om, men det är säkert flera olika faktorer som spelar in och som gör detta med att bada (ja, även i badkar) så svårt att klara av.
Kanske t.ex. (skydds-)kläder av, "nakenhet", mer medvetenhet om fysisk kropp ... men vet egentligen inte riktigt, utan känner bara liksom gahblääfyystresspanikneeeej (mycket bra beskrivet Bali ) när jag försöker att ens tänka tanken på att bada och ändå vill jag ju samtidigt kunna det!
Ännu en av livet jä... paradoxer antagligen.
Att bada/simma (ja, bröstsim hade det då blivit, för att bidra med något vettigt här) ute hade ju inte suttit helt fel denna sommar, men nu är läget som det är.
Nu har jag erkänt ännu en av mina "skamliga konstigheter", men skit samma (jepp, nu är hon kaxig, men imorgon står herr Ågren helt säkert vid hennes sida ), för jag är ju trots allt "konstig" i mycket.
Jag vet inte riktigt vad det handlar om, men det är säkert flera olika faktorer som spelar in och som gör detta med att bada (ja, även i badkar) så svårt att klara av.
Kanske t.ex. (skydds-)kläder av, "nakenhet", mer medvetenhet om fysisk kropp ... men vet egentligen inte riktigt, utan känner bara liksom gahblääfyystresspanikneeeej (mycket bra beskrivet Bali ) när jag försöker att ens tänka tanken på att bada och ändå vill jag ju samtidigt kunna det!
Ännu en av livet jä... paradoxer antagligen.
Att bada/simma (ja, bröstsim hade det då blivit, för att bidra med något vettigt här) ute hade ju inte suttit helt fel denna sommar, men nu är läget som det är.
Nu har jag erkänt ännu en av mina "skamliga konstigheter", men skit samma (jepp, nu är hon kaxig, men imorgon står herr Ågren helt säkert vid hennes sida ), för jag är ju trots allt "konstig" i mycket.
I havet och helst bröstsim. Ryggsim har jag aldrig fått till, gör bara bröstsimtag, fast åt fel håll. Och jag kan crawla med armarna, men får inte benen att sparka upp och ned så där som de skall. Fjärilsim är det inte en chans att jag skulle kunna lära mig.
Hundsim, hur gör man då, egentligen?
Jag brukar simma några längder med bara bentag, eftersom jag har inbillat mig att det är bra för magmusklerna. Fast det är skitjobbigt och jag får hela tiden vatten i öronen.
Lille Pelle har fått följa med sin pappa på en simtävling.
"Och nu följer 100 meter bröstsim för damer", säger kommentatorn.
Pelle blir bestört:
"Men pappa, får tanterna inte använda armarna!?"
Hundsim, hur gör man då, egentligen?
Jag brukar simma några längder med bara bentag, eftersom jag har inbillat mig att det är bra för magmusklerna. Fast det är skitjobbigt och jag får hela tiden vatten i öronen.
Lille Pelle har fått följa med sin pappa på en simtävling.
"Och nu följer 100 meter bröstsim för damer", säger kommentatorn.
Pelle blir bestört:
"Men pappa, får tanterna inte använda armarna!?"
Jag svarade bröstsim trots att jag är lite osäker vad som är vad.
Innebär bröstsim att man sparkar med benen eller att man gör "grodsimsrörelser" som är synkroniserade med armrörelserna?
För min del gäller oftast det senare vilket jag varvar med ryggsim, flyt, sjöjungfrusnurr och stå på händer mm.
Egentligen är jag en badkruka, det tar evigheter att doppa allt ovan höfterna.
Innebär bröstsim att man sparkar med benen eller att man gör "grodsimsrörelser" som är synkroniserade med armrörelserna?
För min del gäller oftast det senare vilket jag varvar med ryggsim, flyt, sjöjungfrusnurr och stå på händer mm.
Egentligen är jag en badkruka, det tar evigheter att doppa allt ovan höfterna.
Återgå till Att leva som Aspergare