Hur ser ditt skrivbord ut?
Re: Hur ser ditt skrivbord ut?
ca: Tack! Det ska jag säga till henne så blir hon glad
- hysteriskt
- Anslöt: 2008-04-04
Jag är för dum för att kunna ladda upp mitt skrivbord. Men jag har en riktig snygging.
kullan skrev:Jag är för dum för att kunna ladda upp mitt skrivbord. Men jag har en riktig snygging.
Nu blir man ju nyfiken...
Vad är problemet? Så nån kan hjälpa dig, så vi får se "snyggingen"...
Poblemet är att jag är analfabet på datorer. och dessutom har jag inte rätt programvara för att förminska bilden till rätt MB. Kan avslöja att det är den senaste Idolvinnaren jag norpat en bild på. Jay Smith.
kullan skrev:Poblemet är att jag är analfabet på datorer. och dessutom har jag inte rätt programvara för att förminska bilden till rätt MB. Kan avslöja att det är den senaste Idolvinnaren jag norpat en bild på. Jay Smith.
Jag antar att du kör Windows?
Jag provade lite i Paint, men lyckades inte.
Annars finns ju GIMP även för Windows, gratis, ett kanonbra bildprogram.
Kimmelie skrev:Annars finns ju GIMP även för Windows, gratis, ett kanonbra bildprogram.
Japp, jag vet. Men jag har inte fått tummen ur för att ladda hem denna programvaran.
En liten uppdatering...
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Så här ser det ut nu.
Wallpaper: Eget taget foto!
- Hundralappen
- Anslöt: 2009-01-16
Ett bra sätt att lägga upp bilder är att ladda upp bilden på imgur.com där man enkelt kan förminska bilden (sätt bredden till max 600 pixlar). I vänsterkanten kommer det dessutom en länk som du kan klistra in direkt här så att bilden visas.
Miche skrev:Ett bra sätt att lägga upp bilder är att ladda upp bilden på imgur.com där man enkelt kan förminska bilden (sätt bredden till max 600 pixlar). I vänsterkanten kommer det dessutom en länk som du kan klistra in direkt här så att bilden visas.
Enligt det nedan citerade kan bilden vara större än 600 pixlar. Gäller inte det även om man laddar upp genom imgur.com?
Liebert skrev:Kimmelie skrev:Jag hade tänkt posta en bild av hur mitt skrivbord ser ut, men fick då felmeddelandet att bilden fick vara max 600x600 bildpunkter.
Sorry, det var inte korrekt. Nu är det emellertid möjligt att bifoga bilder upp till 2560x1600 pixlar bara de inte överstiger 1 megabyte.
Kimmelie skrev:Miche skrev:Ett bra sätt att lägga upp bilder är att ladda upp bilden på imgur.com där man enkelt kan förminska bilden (sätt bredden till max 600 pixlar). I vänsterkanten kommer det dessutom en länk som du kan klistra in direkt här så att bilden visas.
Enligt det nedan citerade kan bilden vara större än 600 pixlar. Gäller inte det även om man laddar upp genom imgur.com?
Bilder man länkar till och bilder man laddar upp här fungerar lite olika!
En gång i tiden fanns det en funktion på forumet som visade länkade bilder i max tillåtna bildstorlek, de bilder man länkar till nu får vara max 600 pixlar i bredd (eller kanske lite till, vet inte exakt).
Däremot bilder man laddar upp till forumet hanteras annorlunda.
Kör 1920x1080 upplösning på en 23-tum widescreen.
- earlydayminer
- Anslöt: 2008-03-11
Miche skrev:Kimmelie skrev:Miche skrev:Ett bra sätt att lägga upp bilder är att ladda upp bilden på imgur.com där man enkelt kan förminska bilden (sätt bredden till max 600 pixlar). I vänsterkanten kommer det dessutom en länk som du kan klistra in direkt här så att bilden visas.
Bilder man länkar till och bilder man laddar upp här fungerar lite olika!
En gång i tiden fanns det en funktion på forumet som visade länkade bilder i max tillåtna bildstorlek, de bilder man länkar till nu får vara max 600 pixlar i bredd (eller kanske lite till, vet inte exakt).
Däremot bilder man laddar upp till forumet hanteras annorlunda.
Vad är poängen med det?
Så här ser mitt skrivbord ut nu, då jag inte längre gillar den vägen som ubuntu är inne på, menar då Unity, så kör jag nu med linux mint 11, dockan som syns är awn-trunk.
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Fingal12, samma fina bakgrund som jag valt.
Håller dessutom med ang. Unity.
Håller dessutom med ang. Unity.
Tack ca, bilden ger en trolsk stämning, och det med unity, tja vad ska man säga, resurskrävande bl a och så omständigt, fler klick för att t ex starta program, nej, och gnome 3 är inte mycket bättre det heller.KDE ska vi bara tala tyst om, är liksom unity resurshungrig.
Jag fick igång Crunchbang till sist!
Har inte ändrat utseendet ännu, så det här är som det ser ut "out of the box"...
Har inte ändrat utseendet ännu, så det här är som det ser ut "out of the box"...
Kimmelie skrev:Jag fick igång Crunchbang till sist!
Nice. Jag gillar högerklicksmenyn i Crunchbang, och funderar därför på att byta till Openbox (från Metacity) på mina Gnome-desktops, men jag tror inte det funkar 100% på det viset.
Det här är mitt just nu
http://imageshack.us/photo/my-images/21 ... op013.png/
http://imageshack.us/photo/my-images/21 ... op013.png/