Hur många här röker (nikotin)?
Hur många här röker?
Jag har tjuvrökt när jag var väldigt ung, och fick då tag på en av morsans cigarettfimpar. Det slutade med att jag blev jättedålig i flera dagar. Däremot så har jag tagit upp snusning nu under året. Jag blev en dag helt enkelt nyfiken på hur det smakade; Köpte en kronans snus och tyckte att smaken var helt OK. Sedan fortsattes det med Göteborgs Rapé
Alla ska få ha en själv-vald last i livet tycker jag
Alla ska få ha en själv-vald last i livet tycker jag
Hur många här röker?
artifex skrev:Alla ska få ha en själv-vald last i livet tycker jag
Bra sagt.
Om man har en passion för nåt är det ju dumt att avstå helt.
Vad det handlar om är måttlighet.
Om jag röker pipa är det ca ett stopp i veckan och jag drar inte halsbloss. Piptobaken är mustig och aromatisk i jämförelse med den torra anonyma cigarettobaken.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
Hur många här röker?
Jag röker inte och har aldrig testat.
Jag var faktiskt klassens representant för tobaksfri duo i 7:an-9:an så jag fick tex åka till München på konferans.
Jag var faktiskt klassens representant för tobaksfri duo i 7:an-9:an så jag fick tex åka till München på konferans.
Hur många här röker?
Jag röker ibland, som på fest eller så. All annan tid så snusar jag, funkar mycket bättre och jag slipper gå ut.
Hur många här röker?
sofly skrev:Jag röker för att lugna ner mig. Vissa dagar 0 cigg, andra 1 eller fler. Jag har dagar då jag ej går ut och då blir det ju inget
ungefär som jag då.
- ullstrumpan
- Anslöt: 2011-11-27
Hur många här röker?
Röker ej
När jag bodde i norra Sverige kände jag ingen som rökte och såg sällan rökare på stan. När jag flyttade söderut såg jag plötsligt folk i alla åldrar som rökte, på torget, busshållplatsen, utanför mataffären, everywhere.
När jag gick 9an vet jag ingen i klassen som rökte.
Jag har provat att röka som tonåring. Tycker varken det var speciellt gott lr äckligt, ville bara testa.
Har även testat snus och det var enormt vidrigt.
När jag bodde i norra Sverige kände jag ingen som rökte och såg sällan rökare på stan. När jag flyttade söderut såg jag plötsligt folk i alla åldrar som rökte, på torget, busshållplatsen, utanför mataffären, everywhere.
När jag gick 9an vet jag ingen i klassen som rökte.
Jag har provat att röka som tonåring. Tycker varken det var speciellt gott lr äckligt, ville bara testa.
Har även testat snus och det var enormt vidrigt.
Hur många här röker?
Har feströkt som ung, men nu var det många år sedan och jag lär nog aldrig röka igen.
Hur många här röker?
Röker inte. Skitäckligt ju. Tjuvrökte av mammas cigg en gång när jag var i tonåren och då domnade läpparna bort. Bläh!
Hur många här röker?
Röker ett paket om dagen och har inga tankar alls på att sluta.
Får enbart tanken på att sluta när jag ligger pyrt till ekonomiskt och har nästan inte råd, men ändå så har jag råd så det blir till att man fortsätter röka ändå.
Får enbart tanken på att sluta när jag ligger pyrt till ekonomiskt och har nästan inte råd, men ändå så har jag råd så det blir till att man fortsätter röka ändå.
Hur många här röker?
Efter att ha börjat snusa i 14-15 års åldern för att sedan gå över till att bara röka och ibland både röka och snusa från 18-års åldern och framåt, så lade jag av helt och hållet i början av juni.
Så nu har jag snart varit helt nikotinfri i ett halvår. Jag har dock en deal med mig själv att jag kommer att få röka cigarr då och då, men det blir max 5-10 per år vilket antagligen är för lite för att påverka hälsan nämnvärt. Det är riktigt skönt att ha lämnat den där skiten bakom sig.
Så nu har jag snart varit helt nikotinfri i ett halvår. Jag har dock en deal med mig själv att jag kommer att få röka cigarr då och då, men det blir max 5-10 per år vilket antagligen är för lite för att påverka hälsan nämnvärt. Det är riktigt skönt att ha lämnat den där skiten bakom sig.
- storskojaren
- Anslöt: 2008-03-09
Hur många här röker?
Bytte till att vapa den 3:e mars iår efter att ha sugit på giftpinnar i 25 år. Idag skulle jag aldrig ta i en cigarett igen - fan vad det stinker om dem! Lite skamsen idag över hur man gått omkring och luktat illa halva livet utan att själv ens vara medveten om det.
- Juggernawt
- Anslöt: 2011-04-14
Hur många här röker?
Jag har aldrig rökt men jag har provat en gång, hela min värld började snurra.
Provade snus en gång och hamnade på vårdcentralen, det var så jag fick veta att jag är nikotin överkänslig.
Provade snus en gång och hamnade på vårdcentralen, det var så jag fick veta att jag är nikotin överkänslig.
- MitterNacht
- Ny medlem
- Anslöt: 2013-11-25
Hur många här röker?
Det är verkligen inte meningen att jag ska röka, men ibland när jag blir redigt förbannad så köper jag mig ett paket och njuter rejält och orkar ej bry mig.
- Vaniljflickan
- Anslöt: 2011-02-01
Hur många här röker?
Vaniljflickan skrev:Det är verkligen inte meningen att jag ska röka, men ibland när jag blir redigt förbannad så köper jag mig ett paket och njuter rejält och orkar ej bry mig.
Är väll bättre att du gör så än att slå ner någon oskyldig på stan.
Hur många här röker?
slackern skrev:Vaniljflickan skrev:Det är verkligen inte meningen att jag ska röka, men ibland när jag blir redigt förbannad så köper jag mig ett paket och njuter rejält och orkar ej bry mig.
Indirekt så förpestar jag världen med min tobakskonsumtion
- Vaniljflickan
- Anslöt: 2011-02-01
Hur många här röker?
Vaniljflickan skrev:slackern skrev:Vaniljflickan skrev:Det är verkligen inte meningen att jag ska röka, men ibland när jag blir redigt förbannad så köper jag mig ett paket och njuter rejält och orkar ej bry mig.
Indirekt så förpestar jag världen med min tobakskonsumtion
Allt man gör påverkar omvärlden på ett eller annat sätt. Men jag antar att du gör det för att lugna ner dig?
Hur många här röker?
Jag förstår inte cigarrettrökning. Cigarretter är ju inte tobak, det är ju en äcklig ihopblandad sörja. När jag var yngre brukade jag unna mig en cigarill ibland men då skulle det vara redig tobak som luktade och såg ut som tobak. Men jag gör inte sånt längre inte efter att flera jag vet fått cancer.
Hur många här röker?
Vaniljflickan skrev:Det är verkligen inte meningen att jag ska röka, men ibland när jag blir redigt förbannad så köper jag mig ett paket och njuter rejält och orkar ej bry mig.
åhh gulligt. Fast tråkigt att du blir förbannad såklart fast det kan vara kul att vara förbannad också hehe
Moderator atoms - tog bort en överflödig citatruta.
- Klaus-Heidi
- Anslöt: 2013-10-19
Återgå till Att leva som Aspergare