Hur lära sig matematik lättast?
6 inlägg
• Sida 1 av 1
Hur lära sig matematik lättast?
Jag är väldigt intresserad av fysik o kami, men jag kan inte matematiken. Jag har i skolan läst MaA - MaD, men jag har glömt allt om funktioner, derivata o integraler, m.m. Jag har kvar mina matteböcker o jag försöker lära mig från dem, sen är min pappa ganska duktig på matematik, så han hjälper mig en del också.
Nån som har fler tips på hur man kan lära sig?
Nån som har fler tips på hur man kan lära sig?
Matematik finns överallt. Välj något omkring dig som du tycker är intressant och studera matematiken bakom det.
Problemlösning är roligare och ett effektivare sätt att lära sig än att oändlig repetition och räknande på lätta och trista grejer så arbeta med problem parallellt med att du lär dig teori. På så sätt lär du dig också använda dina nya kunskaper.
Problemlösning är roligare och ett effektivare sätt att lära sig än att oändlig repetition och räknande på lätta och trista grejer så arbeta med problem parallellt med att du lär dig teori. På så sätt lär du dig också använda dina nya kunskaper.
Re: Hur lära sig matematik lättast?
Hur lära sig flervariabelanalys lättast?
- DefinitivtInteAnonym
- Anslöt: 2009-11-29
Re: Hur lära sig matematik lättast?
Som jag ser det så är det bara att "plugga på". Övning ger färdighet. Gör alla eller vissa
av uppgifterna i böckerna efter att du läst kapitlena.
Jag fick MVG, MVG, MVG, VG på min matte-tentor på Universitet genom att plugga som en galning.
av uppgifterna i böckerna efter att du läst kapitlena.
Jag fick MVG, MVG, MVG, VG på min matte-tentor på Universitet genom att plugga som en galning.
Återgå till Intressanta intressen