Hur kommer man in på/anmäler sig till chatten?
39 inlägg
• Sida 1 av 2 • 1, 2
Hur kommer man in på/anmäler sig till chatten?
Hej ! Hur börjar jag chatta, jag är inne i chatten men kan inte skriva.
Tacksam för svar.
Mvh
Christer
Tacksam för svar.
Mvh
Christer
Re: Kommer inte åt chatten
Chrilleb skrev:Hej ! Hur börjar jag chatta, jag är inne i chatten men kan inte skriva.
Tacksam för svar.
Mvh
Christer
Gå med i chatten : kontrollpanel - användargrupper
Re: Hur kommer man in på chatten
Du går in på kontrollpanelen och väljer användargrupper. Prickar för gruppen chattare och skicka. Sen ska du va igång. Välkommen
Jag kan inte anmäla mig till chatten
Jag kan inte anmäla mig till chatten. När jag försöker klicka på Om Forumchatten står det "javascript: void(0)" i statusfältet, men förutom det händer det ingenting alls när jag klickar på länken. Jag har ingen aning om vad jag kan ha för konstig inställning som gör att det inte funkar.
Moderator Alien: Slog ihop med tidigare tråd.
Re: Jag kan inte anmäla mig till chatten
Gå in på kontrollpanelen och välj användargrupper. Välj sedan gruppen chattare och klicka sedan på skicka. sedan ska det va klart.
Kommer inte in på chatten [delad]
Någon av er kanske kan svara på varför jag inte kommer in på chatten?
Co-Admin: från: zirre-far-inte-chatta-t28276.html
Co-Admin: från: zirre-far-inte-chatta-t28276.html
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
Re: Kommer inte in på chatten [delad]
Hur kommer det sig att tråden delades utan att någon skrev ett svar?
Admin
Du måste själv gå med i gruppen Chattare. Den hittar du i Kontrollpanelen överst på forumet. Jag tittade och såg att du inte var med där så nu har jag fixat det.
Genom att anmäla sig till gruppen Chattare får man automatiskt möjlighet att skriva i chatten. Alla inloggade medlemmar kan läsa den.
Det var inte jag som delade av den och jag såg inte frågan förrän nu. Det är inte alltid samma gör allt - delar av en tråd och svarar på en fråga i det här fallet.
KrigarSjäl skrev:Någon av er kanske kan svara på varför jag inte kommer in på chatten?
Du måste själv gå med i gruppen Chattare. Den hittar du i Kontrollpanelen överst på forumet. Jag tittade och såg att du inte var med där så nu har jag fixat det.
Genom att anmäla sig till gruppen Chattare får man automatiskt möjlighet att skriva i chatten. Alla inloggade medlemmar kan läsa den.
Meppe skrev:Hur kommer det sig att tråden delades utan att någon skrev ett svar?
Det var inte jag som delade av den och jag såg inte frågan förrän nu. Det är inte alltid samma gör allt - delar av en tråd och svarar på en fråga i det här fallet.
Krigarn har ju varit chattmoderator... Borde väl betyda att han är chattare? Eller har jag missat hur er teknik (inte) fungerar?
Tack för det, Titti!
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
Meppe skrev:Krigarn har ju varit chattmoderator...
Det finns troligen en grupp som heter chattmoderatorer, när han var med i den fick han chatta men han blev nog inte automatiskt medlem i gruppen chattare.
Miche skrev:Meppe skrev:Krigarn har ju varit chattmoderator...
Det finns troligen en grupp som heter chattmoderatorer, när han var med i den fick han chatta men han blev nog inte automatiskt medlem i gruppen chattare.
Kom på det senare igår, men när jag skrev det där var jag för upptagen av en annan sak samtidigt.
Grattis på födelsedagen - Flashback fyller 30 år
okej vet du hur man chattar?
Moderator Alien: Flyttat från denna tråd: grattis-pa-fodelsedagen-flashback-fyller-30-ar-t32040.html
Moderator Alien: Flyttat från denna tråd: grattis-pa-fodelsedagen-flashback-fyller-30-ar-t32040.html
emoheart skrev:okej vet du hur man chattar?
Du skriver 20 inlägg sedan går du till inställningarna och ber att få gå med i chattgruppen så kommer en moderator att låsa upp den funktionen för dej.
emoheart skrev:varför just 20
Det är väll så att folk som kanske trollar inte ska komma in på chatten direkt. Tror jag eller något i den stilen. Vet inte riktigt om jag ska vara ärlig.
Varför kan jag inte komma in på chatten?
Hej. Lite tråkigt att man va tvungen att skriva hela 20 inlägg för att få tillgång till chatten. Jag hade gärna varit med där annars.
Återgå till Regler, nyheter och synpunkter