Hur flirtar man med någon av samma kön?
92 inlägg
• Sida 3 av 4 • 1, 2, 3, 4
Milyc skrev:Mystiqa skrev:Jag tycker heterosexualitet är rätt så äckligt, allt heteronormen
Hur kan du tycka att heterosexualitet är äckligt när du själv har uppgivit att du tänder även på personer av motsatt kön? Då torde du väl tycka att du själv är äcklig när du tänder på en kille.
Här i"dejtingtråden uppgav du att du både var intresserad av tjejer och killar:
dejtingtrad ... html#74272
Hon har väl fått för sig att det är trendigare att vara lesbisk...
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 14:12:58, redigerad totalt 1 gång.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
KrigarSjäl skrev:Mystiqa skrev:Alltså alla tänder ju på olika saker.
Men du tycker ändå det är OK att skriva att heterosexualitet är äckligt?
Den heterosexuella normen är äcklig. Det kan jag tycka fast jag nog är mest hetero själv.
Senast redigerad av Bjäbbmonstret 2011-05-04 14:12:58, redigerad totalt 1 gång.
- Bjäbbmonstret
- Anslöt: 2007-11-15
Bjäbbmonstret skrev:KrigarSjäl skrev:Mystiqa skrev:Alltså alla tänder ju på olika saker.
Men du tycker ändå det är OK att skriva att heterosexualitet är äckligt?
Den heterosexuella normen är äcklig. Det kan jag tycka fast jag nog är mest hetero själv.
Hon skrev bokstavligen att heterosexualitet är äckligt.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
Pontus skrev:Skulle kunna vara för att man har lite lättare att förstå vad lesbiska tjejer känner sig attraherade av.
Jag förstår mig inte på vad det är bögar tänder på. Jag menar, vem tänder på något så groteskt som en kille?
Jag tänder på söta pojkar. Gärna feminina sådana.
- Bjäbbmonstret
KrigarSjäl skrev:Hon skrev bokstavligen att heterosexualitet är äckligt.
Ja men hon refererade särskilt till heteronormen.
- Bjäbbmonstret
Bjäbbmonstret skrev:Pontus skrev:Skulle kunna vara för att man har lite lättare att förstå vad lesbiska tjejer känner sig attraherade av.
Jag förstår mig inte på vad det är bögar tänder på. Jag menar, vem tänder på något så groteskt som en kille?
Jag tänder på söta pojkar. Gärna feminina sådana.
Vad läskigt!
Senast redigerad av Pontus 2011-05-04 14:12:58, redigerad totalt 1 gång.
Pontus skrev:Bjäbbmonstret skrev:Jag tänder på söta pojkar. Gärna feminina sådana.
Vad läskigt!
Tycker du? Blir du lugnare om jag säger att jag kan tända på feta gubbar med skägg också?
Senast redigerad av Bjäbbmonstret 2011-05-04 14:12:58, redigerad totalt 2 gånger.
- Bjäbbmonstret
Bjäbbmonstret skrev:KrigarSjäl skrev:Hon skrev bokstavligen att heterosexualitet är äckligt.
Det missade jag i så fall. Lätt hänt när hon skriver som en kratta; "allt heteronormen".
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
Bjäbbmonstret skrev:Pontus skrev:Bjäbbmonstret skrev:Jag tänder på söta pojkar. Gärna feminina sådana.
Vad läskigt!
Tycker du? Blir du lugnare om jag säger att jag kan tända på feta gubbar med skägg också?
Jag vet inte riktigt, jag är varken feminin eller fet gubbe med skägg. Jag förstår bara inte vad man möjligtvis kan tycka är vackert eller något på en manskropp.
Senast redigerad av Pontus 2011-05-04 14:12:58, redigerad totalt 1 gång.
Bjäbbmonstret skrev:KrigarSjäl skrev:Hon skrev bokstavligen att heterosexualitet är äckligt.
Men sätter man likhetstecken mellan heterosexualitet och "heteronormen" är då inte något som skulle kunna kallas "heterofob"?
Vill man ha tollerans eller acceptans för sin läggning bör man även visa det för andras.
Senast redigerad av Milyc 2011-05-04 14:12:58, redigerad totalt 1 gång.
Milyc skrev:Men sätter man likhetstecken mellan heterosexualitet och "heteronormen" är då inte något som skulle kunna kallas "heterofob"?
Vill man ha tollerans eller acceptans för sin läggning bör man även visa det för andras.
Det finns en mycket väsentlig aspekt här och det är att heteronormen är den rådande och alla andra intriktningar måste definiera sig i förhållande till den. Det är äckligt därför att det innebär bland annat att unga människor pressas till att pröva på en typ av sex eller relationer som de finner är frånstötande. Motsvarande tryck finns inte på heterosexuella individer att pröva på homosexuella relationer. Det äckliga i sammanhanget är också det att heterosexuliteten är sammanvävd med ett system som bygger på mäns överordning och kvinnors underordning. Och det är äckligt. Homosexualiteten är oppositionell och handlar därför inte bara om att välja en annan smak på tandkrämen typ utan om att ta ställning till alla sina relationer och behov och hur man vill leva ut dem.
Och det är inte lika äckligt även om man beroende på tycke och smak kan tycka att många homosexuellas sexuella handlingar är äckliga. Men det kan man som Mixpippi mycket riktigt påpekade tycka om många heterosexuella sexuella handlingar också.
- Bjäbbmonstret
Pontus skrev: Jag förstår bara inte vad man möjligtvis kan tycka är vackert eller något på en manskropp.
Jag hoppas att det inte innebär att du inte tycker att din egen kropp är vacker! För är det så är det ledsamt.
Att kvinnor inte tycker att de har en vacker kropp är oerhört vanligt. Det är säkert vanligt bland män också men jag tror det är relativt sett vanligare bland killar och män att de faktiskt ÄR nöjda med sin kropp?
Senast redigerad av Bjäbbmonstret 2011-05-04 14:13:01, redigerad totalt 1 gång.
- Bjäbbmonstret
Pontus skrev:Jag förstår bara inte vad man möjligtvis kan tycka är vackert eller något på en manskropp.
Oooooh... axlar! Killar har så ofta fina rejäla axlar! *mums* Och underarmar.... yummie!
Nyckelben är också fint, fina välvda små kullar precis där halsen slutar.... vilket för övrigt också är ett väldigt fint ställe! Precis där halsen slutar vara hals och blir kropp, där är det jättefint!
Ojojojojoj, Pontus, där har du något att bita i!
Senast redigerad av weasley 2011-05-04 14:13:01, redigerad totalt 1 gång.
Bjäbbmonstret skrev:Milyc skrev:Men sätter man likhetstecken mellan heterosexualitet och "heteronormen" är då inte något som skulle kunna kallas "heterofob"?
Det finns en mycket väsentlig aspekt här och det är att heteronormen är den rådande och alla andra intriktningar måste definiera sig i förhållande till den. Det är äckligt därför att det innebär bland annat att unga människor pressas till att pröva på en typ av sex eller relationer som de finner är frånstötande. Motsvarande tryck finns inte på heterosexuella individer att pröva på homosexuella relationer. Det äckliga i sammanhanget är också det att heterosexuliteten är sammanvävd med ett system som bygger på mäns överordning och kvinnors underordning. Och det är äckligt. Homosexualiteten är oppositionell och handlar därför inte bara om att välja en annan smak på tandkrämen typ utan om att ta ställning till alla sina relationer och behov och hur man vill leva ut dem.
Och det är inte lika äckligt även om man beroende på tycke och smak kan tycka att många homosexuellas sexuella handlingar är äckliga. Men det kan man som Mixpippi mycket riktigt påpekade tycka om många heterosexuella sexuella handlingar också.
Vad man än tycker om samhällets normer vad gäller sex, relationer eller vad som helst tycker jag inte man skall säga saker om andra grupper som motsvarar sådant som skulle uppfattas som "fördomsfullt", "trångsynt" och "kränkande" osv om det riktades mot ens egen grupp.
Heterosexualitet och heteronorm är fortfarande två olika saker.
Men hon kanske tycker det är okej om jag säger att jag tycker hennes läggning är äcklig i fall jag skulle tycka det. Då tycker jag också att det är helt okej att hon tycker min är äcklig, men inte särskilt logiskt då hon som uttalat bisexuell sagt sig vilja praktisera både homo- och heterosexualitet.
Senast redigerad av Milyc 2011-05-04 14:13:01, redigerad totalt 1 gång.
Milyc skrev:
Vad man än tycker om samhällets normer vad gäller sex, relationer eller vad som helst tycker jag inte man skall säga saker om andra grupper som motsvarar sådant som skulle uppfattas som "fördomsfullt", "trångsynt" och "kränkande" osv om det riktades mot ens egen grupp.
Håller med
Milyc skrev:Heterosexualitet och heteronorm är fortfarande två olika saker.
Är du säker på det?
- Bjäbbmonstret
KrigarSjäl skrev:Bjäbbmonstret skrev:KrigarSjäl skrev:Hon skrev bokstavligen att heterosexualitet är äckligt.
Det missade jag i så fall. Lätt hänt när hon skriver som en kratta; "allt heteronormen".
Vad i består det äckliga?
Senast redigerad av Kristofer 2011-05-04 14:13:01, redigerad totalt 1 gång.
Bjäbbmonstret skrev:Milyc skrev:Heterosexualitet och heteronorm är fortfarande två olika saker.
Är du säker på det?
Nästan aldrig två olika saker, enligt min erfarenhet.
Nu låter det väl som om jag kommer och kommer här. Men jag tog det där med lika könsvärde och var människa, spela inte roll på allvar när jag växte upp. Det var så dumt av mig som bara en aspie kan vara. Kvinnor vill i praktiken inte ha en sådan man, vad de än påstår eller själva tror, och bland män känner jag mig som av ett tredje kön, som det bara finns jag av. Uttryckt i hoprört medeltal förstås. Och om yngre, på den tiden jag kunde vara bland folk.
Sedan har förstås mina erotiska misslyckanden berott på mer än bara det. Men inte inte på det för det.
(Varför jag nu skriver det här. För det blir ett jätteämne, om man ska komma någon vart med det...)
[edit: ett par förtydliganden]
Senast redigerad av Zombie 2011-05-04 14:13:01, redigerad totalt 2 gånger.
Bjäbbmonstret skrev:Milyc skrev:Heterosexualitet och heteronorm är fortfarande två olika saker.
Är du säker på det?
Ja, Heterosexualitet är den enskildes sexuella preferens eller läggning. Heteronormen är väl de sociala förväntningar och krav som finns på att alla skall ha den preferensen. Jag som enskild måste ju kunna ha en sexuell preferens utan att növändigtvis ha förväntningar och krav på att andra ska ha likadana precis som att jag som enskild kan ha en viss smak vad det gäller maträtter utan att növändigtvis ha förväntningar och krav på att andra ska ha likadana.
Senast redigerad av Milyc 2011-05-04 14:13:01, redigerad totalt 1 gång.
Milyc skrev:Bjäbbmonstret skrev:Milyc skrev:Heterosexualitet och heteronorm är fortfarande två olika saker.
Är du säker på det?
Ja, Heterosexualitet är den enskildes sexuella preferens eller läggning. Heteronormen är väl de sociala förväntningar och krav som finns på att alla skall ha den preferensen..
Njaej. Inte bara det utan också föreställningarna om preferensen i sig, vad som är en sexuell relation och hur den förhåller sig till föreställningar om parrelationer och äktenskap. Det är klart att heterosexualitet och heteronormen är olika saker men det går inte att frikoppla dem eftersom heteronormen definierar sexualiteten.
- Bjäbbmonstret
Bjäbbmonstret skrev:heteronormen definierar sexualiteten.
Är väl inte så konstigt egentligen, trots allt är det ju så att heterosexualitet är det normala då sexualiteten är för att vi ska föröka oss.
Senast redigerad av Moggy 2011-05-04 14:13:01, redigerad totalt 1 gång.
Moggy skrev:Bjäbbmonstret skrev:heteronormen definierar sexualiteten.
Är väl inte så konstigt egentligen, trots allt är det ju så att heterosexualitet är det normala då sexualiteten är för att vi ska föröka oss.
Som sagt så menar jag inte det. Sexualiteten är också till för att förstärka relationer mellan människor. Dessa relationer måste inte leda till barnavlande och om så vore skulle människor inte hålla på med sex under de perioder de inte är fertila.
- Bjäbbmonstret
Kristofer skrev:KrigarSjäl skrev:Bjäbbmonstret skrev:[quote="KrigarSjäl"]
Hon skrev bokstavligen att heterosexualitet är äckligt.
Vad i består det äckliga?[/quote]
Fråga henne.
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 14:13:01, redigerad totalt 1 gång.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
Återgå till Att leva som Aspergare