Hur byter man textfärg eller färg på aspergerforumsidan
8 inlägg
• Sida 1 av 1
Hur byter man textfärg eller färg på aspergerforumsidan
jag är trött på den blåa färgen på forumet kan jag ändra själv? Hur ändrar jag text färg när jag ska skriva nåt i en tråd etc?
Admin
Flyttade tråden.
Admin
Flyttade tråden.
Re: Hur byter man text färg eller färg på aspergerforumsidan
FF+greasemonkeymumsisen skrev:jag är trött på den blåa färgen på forumet kan jag ändra själv?
Menar du så här?mumsisen skrev:Hur ändrar jag text färg när jag ska skriva nåt i en tråd etc?
- Kod: Markera allt
[color=#00BF00]Menar du så här?[/color]
Moderator:
Ovanför skrivrutan finns en liten ruta där det står Textfärg. Klicka på den så dyker det upp en massa färger du kan använda.
En variant är att du markerar den text du vill sätta färg på, sen klickar på den färgen, då dyker koderna upp som kommer att ge texten den valda färgen.
En annan variant är att du först klicka på önskad färg, markören placeras mellan koderna, där du kan skriva texten i önskad färg.
Observera, det blir inte lättläst om du väljer många olika färger med olika kontrast så använd ditt omdöme och posta inte för färgglada texter för det blir svårläst.
Ovanför skrivrutan finns en liten ruta där det står Textfärg. Klicka på den så dyker det upp en massa färger du kan använda.
En variant är att du markerar den text du vill sätta färg på, sen klickar på den färgen, då dyker koderna upp som kommer att ge texten den valda färgen.
En annan variant är att du först klicka på önskad färg, markören placeras mellan koderna, där du kan skriva texten i önskad färg.
Observera, det blir inte lättläst om du väljer många olika färger med olika kontrast så använd ditt omdöme och posta inte för färgglada texter för det blir svårläst.
[/color[color=#FF40BF] klickar på färgen & skriver men...
Moderator:
Använd Förhandsgranskning så behöver du inte skriva en massa testinlägg.
blir:
Så här ska färgglad kod se ut! (Jag måste dock avråda från att skriva på det sättet, det är inte lättläst, eller hur!)
Du kanske har någon speciell browser som inte stödjer funktionerna...
Det här inlägget var på rätt väg (men du tappade bort en ]), men du skrev ingen text mellan färg-taggarna, hade du skrivit så här istället hade det funkat:
Det hade blivit så här:
klickar på färgen & skriver men...
Använd Förhandsgranskning så behöver du inte skriva en massa testinlägg.
[color=#0000BF]Så[/color] [color=#008000]här[/color] [color=#00FF00]ska[/color] [color=#FFFF00]färgglad[/color] [color=#FF40FF]kod[/color] [color=#FFBF00]se[/color] [color=#804000]ut[/color]!
blir:
Så här ska färgglad kod se ut! (Jag måste dock avråda från att skriva på det sättet, det är inte lättläst, eller hur!)
Du kanske har någon speciell browser som inte stödjer funktionerna...
mumsisen skrev:[/color[color=#FF40BF] klickar på färgen & skriver men...
Det här inlägget var på rätt väg (men du tappade bort en ]), men du skrev ingen text mellan färg-taggarna, hade du skrivit så här istället hade det funkat:
[color=#FF0000]klickar på färgen[/color] & [color=#FF40BF]skriver men...[/color]
Det hade blivit så här:
klickar på färgen & skriver men...
Återgå till Regler, nyheter och synpunkter