Hur bor du?

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

Moderatorer: Alien, atoms

Re: Hur bor du?

Inläggav Fighterbabe » 2012-02-20 1:49:49

biologic skrev:Det hade varit intressant att lägga till en omröstning i tråden.

Med vilken frågeställning? Typ av bostad? Om man trivs? Hur STORT man bor? Sambo eller dyl?
Fighterbabe

Anslöt: 2007-10-26

Inläggav biologic » 2012-02-20 1:53:52

Fighterbabe skrev:

Med vilken frågeställning? Typ av bostad? Om man trivs? Hur STORT man bor? Sambo eller dyl?

Tänkte mer typ av bostad, och sedan får man lägga till resten i tråden. Fast det är kanske bara jag som gillar listor och statistik... :)
biologic

Anslöt: 2010-10-09

Inläggav lettan » 2012-02-20 1:55:20

Finns det verkligen inga städer kvar i Sverige?
lettan

Anslöt: 2008-05-23

Inläggav Fighterbabe » 2012-02-20 1:56:10

biologic skrev:
Fighterbabe skrev:

Tänkte mer typ av bostad, och sedan får man lägga till resten i tråden. Fast det är kanske bara jag som gillar listor och statistik... :)

Nä, det kan väl vara intressant -men jag tänkte mest på att frågan "Hur bor du?" öppnar för så väldigt många olika svar. Precis som trådskaparen skrev i första inlägget. Flera olika frågor...
Fighterbabe

Inläggav Carla1 » 2012-02-20 1:59:42

plåtmonster skrev:Vad slags bransch?

Musikbranchen. Mycket smal nish. Säger jag mer röjer jag min identitet.
Carla1

Anslöt: 2011-12-20

Inläggav plåtmonster » 2012-02-20 2:02:12

Carla1, Det räcker för mig :-)Hug
plåtmonster

Anslöt: 2010-03-23

Inläggav Miche » 2012-02-20 2:07:17

lettan skrev:Finns det verkligen inga städer kvar i Sverige?

Av någon underlig anledning beslutades det 1971 att vi inte har några städer i Sverige, sen dess är det några kommuner som bestämt ändå att kalla centralorten för stad.

Källa
Miche

Anslöt: 2009-01-08

Inläggav plåtmonster » 2012-02-20 2:12:19

Stad är det när man ser olika människor varje gång man handlar mat.. :wink:

Dit nyutexaminerade flyttar, dit det satsas på infrastruktur osv..
plåtmonster

Inläggav biologic » 2012-02-20 2:14:37

Fighterbabe: Jo, jag vet att frågan är stor och öppen. Men jag tänkte bara att omröstningen kunde vara ett tillägg till befintlig tråd.
biologic

Anslöt: 2010-10-09

Inläggav Carla1 » 2012-02-20 2:23:19

plåtmonster skrev:Carla1, Det räcker för mig :-)Hug

:-)Hug
Carla1

Anslöt: 2011-12-20

Inläggav Fighterbabe » 2012-02-20 2:36:09

biologic skrev:Fighterbabe: Jo, jag vet att frågan är stor och öppen. Men jag tänkte bara att omröstningen kunde vara ett tillägg till befintlig tråd.

Hur som helst så tror jag inte att det går att skapa en omröstning i efterhand. Tror det måste göras samtidigt som trådstarten? Starta en ny tråd?
Fighterbabe

Inläggav Miche » 2012-02-20 3:07:30

Fighterbabe skrev:Hur som helst så tror jag inte att det går att skapa en omröstning i efterhand.

Moderator: Jodå, det går (för oss moderatorer) att skapa en omröstning i efterhand så kan det framkomma ett klokt förslag med max 18 alternativ så kan vi lägga in den. Alternativet med att man kan ändra sin röst kan jag även rekommendera i detta fall eftersom bostadsförhållanden kan ändras.
Miche

Inläggav plåtmonster » 2012-02-20 6:46:21

Omröstningsförslag:
Villa Äger
Villa Bostadsrätt
Villa Hyresrätt
Stuga i skogen Äger
Stuga i skogen Bostadsrätt
Stuga i skogen Hyresrätt
Radhus Äger
Radhus Bostadsrätt
Radhus Hyresrätt
Servicehus Äger
Servicehus Bostadsrätt
Servicehus Hyresrätt
Kollektivhus Äger
Kollektivhus Bostadsrätt
Kollektivhus Hyresrätt

Tar man med: Kvinna/Man, Sambo/Ensam, Trivs/Vantrivs så hamnar man på cirka 60 permutationer.. så då fungerar det ej ;)

Och vad är Gruppbostad !?

(Perl är underbart!)
plåtmonster

Inläggav mikael » 2012-02-20 7:07:32

plåtmonster skrev:Omröstningsförslag:
Villa Äger
Villa Bostadsrätt
Villa Hyresrätt
Stuga i skogen Äger
Stuga i skogen Bostadsrätt
Stuga i skogen Hyresrätt
Radhus Äger
Radhus Bostadsrätt
Radhus Hyresrätt
Servicehus Äger
Servicehus Bostadsrätt
Servicehus Hyresrätt
Kollektivhus Äger
Kollektivhus Bostadsrätt
Kollektivhus Hyresrätt

Tar man med: Kvinna/Man, Sambo/Ensam, Trivs/Vantrivs så hamnar man på cirka 60 permutationer.. så då fungerar det ej ;)

Och vad är Gruppbostad !?

(Perl är underbart!)

HaHa , Lägg gärna upp en bildråd
mikael

Anslöt: 2009-06-21

Inläggav mikael » 2012-02-20 7:09:06

Miche skrev:
Fighterbabe skrev:Hur som helst så tror jag inte att det går att skapa en omröstning i efterhand.

Moderator: Jodå, det går (för oss moderatorer) att skapa en omröstning i efterhand så kan det framkomma ett klokt förslag med max 18 alternativ så kan vi lägga in den. Alternativet med att man kan ändra sin röst kan jag även rekommendera i detta fall eftersom bostadsförhållanden kan ändras.

Vet inte hur man gör?
mikael

Inläggav mikael » 2012-02-20 7:12:04

Jag vill bo i Borkorta, inte Borlänge:

http://www.youtube.com/watch?v=gZ_kez7WVUU&ob=av2e
mikael

Inläggav mikael » 2012-02-20 7:13:43

Detta är inte en grältråd, det är en tråd om hur vi bor!!!!!!!!!!!!!!!
Var snälla mot varandra :? :evil: :-)Happy
Tråden har börjat sitt leva eget liv
mikael

Inläggav plåtmonster » 2012-02-20 7:56:49

Horror.. it's ALIVE! :D
plåtmonster

Inläggav Abbreviation » 2012-02-20 10:29:41

Fighterbabe skrev:Om du blev erbjuden den summan så skulle du knappast tacka NEJ till den! :roll:
Jag skulle absolut inte vilja vara lika kylig och nonchalant som du -jag vill alltså inte ha DIN personlighet, och inte din kropp heller. Och heller inte vara lika ful i munnen med så ovårdat språk som du har. Jag trivs så bra med mitt liv som det är nu.

Att säga att något är fult är ofta en vanlig ursäkt för något man är avundsjuk på. Men jag gillar mitt hus och färgen på min inredning.

Du vill inte bo i nåt fult hus, nej, men du vill gärna bo i ett hus du gillar och det är vad jag gör! Du skulle säkert inte ha något emot inredning i en färg du gillar -inte sant? Och jag har inredning i en färg jag gillar- Enkelt!

Om du tycker att mina inlägg är energikrävande -läs dem inte då! Strunta i dem, precis som jag gör med inlägg som tar energi från mig -alla är vi individer och har energi och ork för olika saker.

Självklart är jag vänlig och trevlig mot folk som är det mot mig -det har jag många som kan intyga! Men personer som behandlar mig illa har jag inte mycket till övers för.

Edit: Nej, jag orkar inte kommunicera med di imbecilla.

mnordgren:

Detta är inte ok.

Se det här inlägget:
post713750.html#p713750
------------
Nyttig läsning: Forumregler | Netikett
Abbreviation

Anslöt: 2010-10-15

Inläggav mikael » 2012-02-20 10:42:04

Abbreviation skrev:
Fighterbabe skrev:Om du blev erbjuden den summan så skulle du knappast tacka NEJ till den! :roll:
Jag skulle absolut inte vilja vara lika kylig och nonchalant som du -jag vill alltså inte ha DIN personlighet, och inte din kropp heller. Och heller inte vara lika ful i munnen med så ovårdat språk som du har. Jag trivs så bra med mitt liv som det är nu.

Att säga att något är fult är ofta en vanlig ursäkt för något man är avundsjuk på. Men jag gillar mitt hus och färgen på min inredning.

Du vill inte bo i nåt fult hus, nej, men du vill gärna bo i ett hus du gillar och det är vad jag gör! Du skulle säkert inte ha något emot inredning i en färg du gillar -inte sant? Och jag har inredning i en färg jag gillar- Enkelt!

Om du tycker att mina inlägg är energikrävande -läs dem inte då! Strunta i dem, precis som jag gör med inlägg som tar energi från mig -alla är vi individer och har energi och ork för olika saker.

Självklart är jag vänlig och trevlig mot folk som är det mot mig -det har jag många som kan intyga! Men personer som behandlar mig illa har jag inte mycket till övers för.

Edit: Nej, jag orkar inte kommunicera med di imbecilla.

Det här är ingen :evil: grältråd
mikael

Inläggav Miche » 2012-02-20 11:28:45

@plåtmonster, det går att lägga upp så man kan svara fler än ett alternativ, visserligen går det inte att se hur mänga kvinnor som bor i bostadsrätt, men ändå...
Miche

Inläggav LostInAForest » 2012-02-20 12:03:55

jag bor i allmänyttig tvåa med balkong på vardera sida varav den ena (skuggsidan) inglasad.
63 kvadrat och hurtiga tredje våningen utan hiss.
precis runt knuten har vi ett naturreservat och knatar man en stund genom det kommer man till badvänliga mälaren.
nära till tunnelbanan och en lagom promenad till välutrustat centrum med egentligen allt man behöver förutom tygaffär (garnaffär öppnades däremot förra året så jag är i stort sett på det torra ändå :P).

jag kanske inte behöver tillägga här att jag verkligen gillar mitt boende? ;)

enda nackdelen är att det är en liten smula för dyrt för mig ensam då jag och karlsloken har planerat att istället bli särbo så fort han hittar en lägenhet han trivs med (och som ligger hyfsat nära förstås). men jag kommer nog lösa det genom att bli med inneboende.

jag gillar att bo med folk, har bott kollektivt i en stor lägenhet en period (4-6 boende, plus allas vänner som ständigt var på besök!) och det trivdes jag jättebra med. allt liv och rörelse gjorde det lättare för mig att inte fastna i passivitet framför datorn/tvspel och liknande.
LostInAForest

Anslöt: 2011-07-15

Inläggav nallen » 2012-02-20 12:16:06

lettan skrev:Finns det verkligen inga städer kvar i Sverige?

I kommunreformen 1971 försvann stadsbegreppet och ersattes med kommuner och tätorter - beoende på vilka egenskaper man åsyftar. Stockholm är möjligen ett undantag eftersom man, på kommunnivå, håller (höll?) sig med stadsborgarråd.
Alltså finns det inga städer i sverige längre.

OnT: hyrestvåa i förorten, periodvis inneboende hos mina föräldrar eller i en av företagets övernattningslägenheter, allt beroende på var jag jobbar för tillfället.
Senast redigerad av nallen 2012-02-20 12:19:20, redigerad totalt 1 gång.
nallen

Anslöt: 2006-08-27

Inläggav treeman » 2012-02-20 12:16:49

mikael skrev:Det här är ingen :evil: grältråd

En viss person grälar med allt och alla i alla trådar.
:)
treeman
Inaktiv

Anslöt: 2009-04-07

Återgå till Att leva som Aspergare

Logga in