Hur bli av med pop-up fönster?
26 inlägg
• Sida 1 av 2 • 1, 2
Försöker använda makens dator men kan t ex inte läsa vad som står i nedre högra hörnet, det är upptaget av en pop-up-ruta. Jag klickar på krysset men den återkommer ständigt.
Finns det någon inställning man kan göra för att slippa pop-ups?
Finns det någon inställning man kan göra för att slippa pop-ups?
Vad står det i poputfönstret? Går det att flytta på? Vilket operativ har datorn?
laddade ner adwcleaner, men blev inte klokare. klickade på scan och trodde jag skulle få vet något om virus el trojaner. Men det står bara "pending. please uncheck elements you don't want to remove", men inte vet jag var jag ska markera något el vad för den delen.
Alien skrev:Windows 7. Det är utländsk reklam. Jag kan inte flytta på eländet.
Ok, lämpligtvis laddar du ner Ccleaner härifrån och kör avinstallation på skiten. Du kanske kan lägga upp bilder från CCleaners avinstallationssida så vi här kan se vilket som ska bort.
windows7 chinese popup lower right corner
Sitter rutan i webbläsaren eller i hela skärmen?
Ccleaner är bra att köra.
Sitter rutan i webbläsaren eller i hela skärmen?
Ccleaner är bra att köra.
- barracuber
- Anslöt: 2007-02-11
Konstigt...
Blev det alltså så när du klickade på gröna knappen där det står Download Latest Version (4.43MB)?
Blev det alltså så när du klickade på gröna knappen där det står Download Latest Version (4.43MB)?
Inte direkt, men när jag klickat på license agreement och trodde det snart skulle vara klart.
Ok, den ska öppna webbläsare då och visa följande länk: http://www.piriform.com/legal/software-license/ccleaner
Uppenbarligen försöker installationsprogrammet då att köra någon trasig webbläsare.
Uppenbarligen försöker installationsprogrammet då att köra någon trasig webbläsare.
Var det en webaddress som nedan så är det troligt att nån popupblocker, antiadware/antivirus som fungerar dåligt.Alien skrev:"Unable to execute file." stod det i en liten ruta.
Internet Explorer, men varje gång man klickar på den så "tas den över" av en annan webbläsare.
Laddade ner Uninstall Tool, ett gratisprogram som skulle fungera bättre än den vanliga Kontrollpanelen i Windows. Började som vanligt, kom till en ruta som i princip frågade "vill du lära dig mera" och en annan "avbryt", ingen av dem funkar när man vill avinstallera. Då klickade jag på "avinstallera med tvång" i Uninstall Tool. Fick då till svar att jag måste betala programmet för att det skulle gå. Jaha, vad var det för "gratis" med det då?!
Laddade ner Uninstall Tool, ett gratisprogram som skulle fungera bättre än den vanliga Kontrollpanelen i Windows. Började som vanligt, kom till en ruta som i princip frågade "vill du lära dig mera" och en annan "avbryt", ingen av dem funkar när man vill avinstallera. Då klickade jag på "avinstallera med tvång" i Uninstall Tool. Fick då till svar att jag måste betala programmet för att det skulle gå. Jaha, vad var det för "gratis" med det då?!
Finns massor med "gratisprogram" som är ren skit och som kräver pengar för att fungera. Det enda(?) vettiga är Ccleaner som bara fungerar utan vidare och helt utan mankemang.
Har nu äntligen lyckats ladda ner Ccleaner. Tänkte ta bort ett program (kallat ÀÄ i kontrollpanelen) som jag misstänker ligger bakom pop-up-reklamen. Men då får jag följande meddelande:
"This will remove the uninstall entry from the registry. It will not uninstall the application." Och frågan om jag vill "proceed". Då blir jag alldeles förvirrad och törs inte fortsätta.
"This will remove the uninstall entry from the registry. It will not uninstall the application." Och frågan om jag vill "proceed". Då blir jag alldeles förvirrad och törs inte fortsätta.
Då har du inte klickat på Uninstallknappen. Vissa uninstall funkar inte och man kan bara ta bort "entryt" (hittar inget bra namn).
Under Tools i Ccleaner finns ju Uninstaller och där radas programmen upp. Sedan kan man klicka på "Run uninstaller", "Rename Entry" el "Delete Entry".
Ja, det vet jag ju inte när jag inte förstår vad det betyder. Om "run unistaller" betyder "avinstallera" så borde det vara det rätta. Ang "delete entry" vet jag inte vad det innebär.
Men, det står ju klart och tydligt - ska inte du vara språkkunnig?
Run uninstaller - kör avinstalleringsprogrammet.
Delete entry - ta bort posten.
Rename entry - byt namn på posten.
Självklart påverkar de två sista bara databasen med installerade program, inte de installerade programmen i sig.
Run uninstaller - kör avinstalleringsprogrammet.
Delete entry - ta bort posten.
Rename entry - byt namn på posten.
Självklart påverkar de två sista bara databasen med installerade program, inte de installerade programmen i sig.
Nej, jag är inte språkkunnig när det gäller datatermer.
När jag kör "Run uninstaller" dyker det upp en ruta med obegripligheter (A och O och pundtecken och diakritiska tecken) och två rutor med Ja el Nej. Jag klickar på Ja. Sen hörs det ett pling men programmet tycks ändå vara kvar när jag kollar i Kontrollpanelen.
Men faktiskt har den irriterande rutan längst ned till höger försvunnit. Däremot dyker det upp andra pop-up-rutor mitt på skärmen då och då.
När jag kör "Run uninstaller" dyker det upp en ruta med obegripligheter (A och O och pundtecken och diakritiska tecken) och två rutor med Ja el Nej. Jag klickar på Ja. Sen hörs det ett pling men programmet tycks ändå vara kvar när jag kollar i Kontrollpanelen.
Men faktiskt har den irriterande rutan längst ned till höger försvunnit. Däremot dyker det upp andra pop-up-rutor mitt på skärmen då och då.
Det är väl heller inget konstigt. Det vore en dålig trojan om den inte skyddar sig mot att bli avinstallerad via de vanliga vägarna - den vill ju vara kvar så att den kan fortsätta ställa till elände.
Det verkar som att du inte ens försöker förstå. Som jag ser det har du har fyra val:
1. installera om Windows, efter att ha raderat hårddisken fullständigt
2. skaffa en ny dator
3. läs på och fixa det själv
4. lej in någon som kan som fixar problemen åt dig - lycka till med att hitta nån som gör det gratis
Jag hade valt alternativ 1, att hålla på och meckla med Windows är inte kul och de brukar behöva installeras om nån gång per år iallafall om man inte bara kör typ Word och inget mer.
Det verkar som att du inte ens försöker förstå. Som jag ser det har du har fyra val:
1. installera om Windows, efter att ha raderat hårddisken fullständigt
2. skaffa en ny dator
3. läs på och fixa det själv
4. lej in någon som kan som fixar problemen åt dig - lycka till med att hitta nån som gör det gratis
Jag hade valt alternativ 1, att hålla på och meckla med Windows är inte kul och de brukar behöva installeras om nån gång per år iallafall om man inte bara kör typ Word och inget mer.