Hur avaktivera MEBx function/ATM på en Dell Optiplex 755?
5 inlägg
• Sida 1 av 1
"Control P at the BIOS boot screen, log in with admin for the password and disable MEBx function" sa en polare, vad har jag missat? Han missat säga det heter på engelska? Närmast jag hittat är val: none istället för Intel ATM men det är inne på Intel ME Configuration, jag tänker det borde vara inne på Intel AMT Configuration, den jag ändå bara ska ta på none för att avaktivera??
Är det den none jag ska välja istället för Intel AMT? Vill bara få bekräftat det.
Är det samma sak som att avaktivera MEBx function?
Är det samma sak som att avaktivera MEBx function?
Väljer du none istället för Intel AMT (eller ASF om du har det alternativet) så kommer ME vara igång, men alla management applikationer kommer vara avstängda.
Det är nog det du är ute efter. Möjligen så kan du välja disable på Intel ME Platform State Control. Men när jag läser på om det så skriver dom att det är till för felsökning.
Det är nog det du är ute efter. Möjligen så kan du välja disable på Intel ME Platform State Control. Men när jag läser på om det så skriver dom att det är till för felsökning.
Vad är MEBx, ATM, AMT, Intel ME, ASF ..?
(Låter som någon management funktion för out-of-band styrning a la IPMI etc)
- plåtmonster
- Anslöt: 2010-03-23
plåtmonster skrev:Vad är MEBx, ATM, AMT, Intel ME, ASF ..?
Jao, nått åt det hållet. Svårt att se behov av sånt utanför it supporten på jobbet.