hjälp! jag tappar intresset!

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav Debbido » 2009-08-11 18:41:48

clivia skrev:Jag måste alltid försvara mina beteenden för andra misstolkat dem, är jag rak på sak är jag kall..

Börja känna lite panik att på senare tid killkompisar börjar bli sura för jag "leker med deras känslor" och att jag fortfarande tampas med inte kunna ha några nära eller några band alls till andra kvinnor.
Lyxproblem?

Jag vill bli omtyckt för den jag är inte för den andra tror sig veta att jag är eller tolkar. För vara aspie är jag relativt "empatiskt", ser jag någon fara illa vill jag hjälpa, det går lite av sig självt, men får jag inte hjälpa utan att folk ska tro att jag stöter på deras partners eller utan att det misstolkas att jag är intresserad av intimare relation?

ALLT du skrev ovan stämmer in på mig! Det värsta är jag fick diagnos så sent i livet. Hade ingen aning om att jag gav "felaktiga signaler". :?

Om en aspergare fördjupar sig i ett samtal, med intensiv blick, på ett förtroligt plan, allt för öppen - Ja, då kommer det att vantolkas!

Själv blir jag glad över möten med människor som verkar intressanta och har vissa gemensamma intressen. Om jag ändå hade fattat hur män rent generellt tolkade min hundvalpslook!

Mina naiva ögon har lett till anklagelser som "falsk; Säger ett och menar ett annat." NEJ! Det är ju DE som behöver upplysning om vårt handikapp! Känner nästan för att ge mig av på turné och hålla föredrag. Aspergerkvinnor som ger "felaktiga" signaler ligger skittaskigt till! Believe me! Now I know (but too late) :?

Och hur får man lov att behålla sina aspieintresse i en relation med NT?

Borde nog skriva en bok:

"Aspergerkvinnor som ger felaktiga signaler" Fast, den blir nog för mycket, även för de mesta garvade.
Senast redigerad av Debbido 2011-05-04 19:19:52, redigerad totalt 1 gång.
Debbido

Anslöt: 2007-09-24

Inläggav pointblank » 2009-08-12 12:09:22

Fast jag tror inte alltid att det handlar om att vi som AS-kvinnor ger felaktiga signaler. Tror det likaväl kan handla om att NT-män lägger in och tolkar in mer i vad man gör än vad som faktiskt finns. Har märkt det särskilt vad gäller sådana män som kanske inte får så mycket uppmärksamhet ifrån kvinnor i allmänhet. Är man då vanligt trevlig och intresserar sig för vad de säger kan de misstolka det som att man vill ha ett förhållande. Där tycker inte jag det är kvinnan som ger en felaktig signal utan mannen som "optimisttolkar" situationen.
Senast redigerad av pointblank 2011-05-04 19:19:52, redigerad totalt 1 gång.
pointblank

Anslöt: 2006-11-12

Inläggav serpentin » 2009-08-12 13:26:15

Jag har också hamnat i trassliga situationer pga dessa feltolkade signaler som jag inte ens vsste att jag tydligen sände ut.

Många fina (manliga) vänner som trott att jag menat något annat än vänskap. :?
Senast redigerad av serpentin 2011-05-04 19:19:52, redigerad totalt 1 gång.
serpentin
Inaktiv

Anslöt: 2009-04-12

Inläggav nallen » 2009-08-12 13:42:41

Men, så ni krånglar :(
nallen

Anslöt: 2006-08-27

Återgå till Att leva som Aspergare

Logga in