Hilfe! Buggig Samsung Galaxy S2!
11 inlägg
• Sida 1 av 1
Igår var det planerat för en undergång, och det inträffade - för min smartphone! Jag kan inte låsa upp skärmlåset genom att svepa med fingret, för då låser sig allt, och efter ett par sekunder startar hela telefonen om sig. Detta upprepas gång på gång. Kommer alltså inte "in" i telefonen, till några menyer eller så. Någon som vet vad det kan bero på?
Jag har redan testat att ta ut både batteri och SIM-kort ett flertal gånger. Hjälper inte ett dugg, det verkar ju vara mjukvarufel. Ringde 3's support och de sa att jag skulle lämna in den på en 3-butik för reparation. Skiten är bara 2 månader gammal, fick köpa den då jag tappat min förra i golvet (samma modell)...
Jag har redan testat att ta ut både batteri och SIM-kort ett flertal gånger. Hjälper inte ett dugg, det verkar ju vara mjukvarufel. Ringde 3's support och de sa att jag skulle lämna in den på en 3-butik för reparation. Skiten är bara 2 månader gammal, fick köpa den då jag tappat min förra i golvet (samma modell)...
Noo, ingen som vet någonting, eller känner igen felet? Är det någonting jag kan fixa själv om jag kopplar den till datorn och ominstallerar någonting?
biologic skrev:Noo, ingen som vet någonting, eller känner igen felet? Är det någonting jag kan fixa själv om jag kopplar den till datorn och ominstallerar någonting?
Bra idé testa vet jag. Kan det inte vara något virus eller skit?
slackern skrev:biologic skrev:Noo, ingen som vet någonting, eller känner igen felet? Är det någonting jag kan fixa själv om jag kopplar den till datorn och ominstallerar någonting?
Skall se om jag kan göra någonting. Helst hade jag velat installera om hela Android. Tror inte det är virus, jag har ett bra antivirusprogram som är igång konstant.
biologic skrev:slackern skrev:biologic skrev:Noo, ingen som vet någonting, eller känner igen felet? Är det någonting jag kan fixa själv om jag kopplar den till datorn och ominstallerar någonting?
Skall se om jag kan göra någonting. Helst hade jag velat installera om hela Android. Tror inte det är virus, jag har ett bra antivirusprogram som är igång konstant.
OK bra det. Skadar aldrig om du installerar om mobilen förutom att du förlorar all information som bilder och adressbok om du har sparat det på mobilen och inte kortet antar jag.
slackern skrev:biologic skrev:slackern skrev:
OK bra det. Skadar aldrig om du installerar om mobilen förutom att du förlorar all information som bilder och adressbok om du har sparat det på mobilen och inte kortet antar jag.
Ska man väl inte behöva göra. Inte om man backupar först. Samsung har, liksom alla andra tillverkare, PC-program för det (så gott som alla tillverkare verkar skita i mac). Adressbok kan man kopiera/synka till Google Contacts (kräver ett googlekonto) så slipper man tänka på SIM-kortet. Mailen ligger ju kvar hos mailleverantörerens server - telefonen är ju egentligen bara en mailklient. SMS finns många sätt att backupa på nätet liksom bilder och klipp.
Biologic, du har inte nyligen gått nån uppgradering till S2:an? Tyckte jag såg på Swedroid att den skulle få/har fått Android 4? 4:an har sina brister.
- barracuber
- Anslöt: 2007-02-11
barracuber skrev:slackern skrev:biologic skrev:
Ska man väl inte behöva göra. Inte om man backupar först. Samsung har, liksom alla andra tillverkare, PC-program för det (så gott som alla tillverkare verkar skita i mac). Adressbok kan man kopiera/synka till Google Contacts (kräver ett googlekonto) så slipper man tänka på SIM-kortet. Mailen ligger ju kvar hos mailleverantörerens server - telefonen är ju egentligen bara en mailklient. SMS finns många sätt att backupa på nätet liksom bilder och klipp.
Biologic, du har inte nyligen gått nån uppgradering till S2:an? Tyckte jag såg på Swedroid att den skulle få/har fått Android 4? 4:an har sina brister.
Ärligt talat så vet jag inte hur det funkar. Om inte mobilen startar om den är helt död om det går att göra backupp. Men du verkar ha koll på att det går bra. Så med andra ord kommer inte Biologick att få några problem. Och det är ju huvudsaken.
barracuber skrev:Biologic, du har inte nyligen gått nån uppgradering till S2:an? Tyckte jag såg på Swedroid att den skulle få/har fått Android 4? 4:an har sina brister.
Jo, jag tänkte först inte uppgradera, men så lyckades min snart 4-årige brorson få tag i min telefon och sätta igång uppgraderingen. Uppgraderingen skedde en dag innan den låste sig, men funkade fint fram tills dess.
Kanske står om detta på Swedroid?
slackern skrev:Ärligt talat så vet jag inte hur det funkar. Om inte mobilen startar om den är helt död om det går att göra backupp. Men du verkar ha koll på att det går bra. Så med andra ord kommer inte Biologick att få några problem. Och det är ju huvudsaken.
Den är inte helt död, den kommer till ett läge där skärmlåset är igång, men sedan startar den om sig när man försöker "dra bort" skärmlåset med fingret. Jag vet iaf hur man gör backup via datorn med sladd, det är inga problem. Och som Barracuber säger så är kontakterna redan synkade med Google Contacts, så de finns på mitt googlekonto.
biologic skrev:barracuber skrev:Biologic, du har inte nyligen gått nån uppgradering till S2:an? Tyckte jag såg på Swedroid att den skulle få/har fått Android 4? 4:an har sina brister.
Jo, jag tänkte först inte uppgradera, men så lyckades min snart 4-årige brorson få tag i min telefon och sätta igång uppgraderingen. Uppgraderingen skedde en dag innan den låste sig, men funkade fint fram tills dess.
Kanske står om detta på Swedroid?
Kan tillägga att jag redan hade Android 4 på den, men det här var en uppgradering till uppgraderingen, så att säga... antar att det egentligen bara skulle innefatta buggfixar med mera.
biologic skrev:slackern skrev:Ärligt talat så vet jag inte hur det funkar. Om inte mobilen startar om den är helt död om det går att göra backupp. Men du verkar ha koll på att det går bra. Så med andra ord kommer inte Biologick att få några problem. Och det är ju huvudsaken.
Den är inte helt död, den kommer till ett läge där skärmlåset är igång, men sedan startar den om sig när man försöker "dra bort" skärmlåset med fingret. Jag vet iaf hur man gör backup via datorn med sladd, det är inga problem. Och som Barracuber säger så är kontakterna redan synkade med Google Contacts, så de finns på mitt googlekonto.
OK bra det är huvudsaken. Att du får den att fungera och så.