Hata asperger?
77 inlägg
• Sida 4 av 4 • 1, 2, 3, 4
antikropp skrev:Att vara aspergersjuk måste verkligen vara något av det värsta jävla skiten man kan drabbas av. En vanskapt hjärna på ett sätt som gör det omöjligt att någonsin fungera i sociala sammanhang, att någonsin slutföra något man tar sig för, att vara dömd att leva med outhärdliga tvångstankar och ångestattacker.
Ja, alla har vi vårt eget sätt att se på saken och har råkat ut för olika konsekvenser av vad syndromet orsakat.
Jag vet att du drabbats väldigt hårt i tonåren, men det har knappast med Aspergers syndrom att göra, det är något helt annat.
antikropp skrev:Jag skulle hellre haft Downs Syndrom, dom verkar gladare än aspergare.
Downs innebär en relativt låg grad av medvetande om sitt eget handikapp. AS tillhör en funktionsnedsättning som oftast innebär medvetenhet om sina egna brister.
Senast redigerad av Miche 2011-05-04 19:56:30, redigerad totalt 1 gång.
Re: Hata asperger?
Suzz86 skrev:Nu kommer jag säkert bli bannad från forumet och idiot förklarad men finns det någon fler än jag som tycker det suger att vara Aspergare, då menar jag ren aspergare?
Jag är då hellre NT.......
Jag är säkert dum ihuvudet jag vet men dööh. Jag skulle vilja vara "normal" iaf men behålla mina AS "styrkor" om de nu ens är AS styrkor.
Nej jg tycker som du ibland eller mer att folk behndlar mig som ett småbarn som man måste prata väldigt TYDLIGT till och så. men AS är en del av mig också utan AS skulle jag inte vara den jag är, men i perioder avskyr jag det, framförallt det första året och nu ibland, men jg måste lära mig leva med det precis som jag har lärt mig leva med mitt lilla fysiska handikpp
Senast redigerad av Dimalim 2011-05-04 19:56:30, redigerad totalt 1 gång.
Inger skrev:Låter hemskt. Hoppas verkligen den här nya har något för dig som kan funka!
Tack så mycket, Ingrid. Det värmer!
Moderator mnordgren:
Fixade citatet så det framgår vem som citeras.
Senast redigerad av Owl 2011-05-04 19:56:30, redigerad totalt 1 gång.
Det beror nog på hur man tolkar Asperger,det finns så mkt bra med att ha hindret,vi som har det fungerar ju bara på ett annat sätt och det är mkt vi kan göra utan att det ska stå i vägen.Man måste bara tänka på vad man orkar och inte utsätta sig för saker som tar ens energi och gör att man mår dåligt,en sak i taget.
Senast redigerad av Frost 2011-05-04 19:56:30, redigerad totalt 1 gång.
Re: Hata asperger?
Suzz86 skrev:Nu kommer jag säkert bli bannad från forumet och idiot förklarad men finns det någon fler än jag som tycker det suger att vara Aspergare, då menar jag ren aspergare?
Jag är då hellre NT.......
Jag är säkert dum ihuvudet jag vet men dööh. Jag skulle vilja vara "normal" iaf men behålla mina AS "styrkor" om de nu ens är AS styrkor.
om jag tycker du är en idiot nä mer än inkompetent idiot
- krossadelgitarr
- Ny medlem
- Anslöt: 2010-08-22
Återgå till Att leva som Aspergare