Har gjort klart bedömningsdelen inför ev. neuropsykutr.

Vårdfrågor, medicinska aspekter samt forskning- och vetenskapsämnen.

Moderatorer: Alien, atoms

Har gjort klart bedömningsdelen inför ev. neuropsykutr.

Inläggav Lorelei » 2012-03-06 22:26:49

3 ggr har jag fått träffa en psykolog och idag fick jag fylla i olika skattningsformulär, sedan tar det några veckor att få svar om en eventuell utredning ska inledas. Hoppas...hmm ja inte så kul, men ändå att det kommer visa på ngt, misstanke finns sedan tidigare om ngt autismspektrumtillstånd ( enl. min läkare). Jobbigt behöva vänta så länge på svar, men om det kan leda till nåt bra, så är väl det bra oxå antar jag...

Har ju gått å harvat inom psykiatrin nu sedan 2001 och eg inte blivit nämnvärt bättre av diverse medikamenter och terapier (som man skall bli).

Har svårt att ta in det här med att jag ev. skulle ha ngt npf, aldrig tänkt på det sj, men visst har jag undrat och säkerligen läkarna oxå varför jag inte blir bra!

Wish me luck! :-)154

/Lorelei
Lorelei

Anslöt: 2010-02-05

Re: Har gjort klart bedömningsdelen inför ev. neuropsykutr.

Inläggav treeman » 2012-03-07 11:49:22

Jag fick också "harva inom psykiatrin" i många år innan utredning gjordes. Tog 8 år innan utredningen ungefär. Sen konstaterades det att jag hade Asperger och inte "Social Fobi". Jag har aldrig varit rädd för folk, så konstigt jag blev hjärntvättad till att tro jag var det.

Önskar dej lycka till!
Kompiscyberkram!
:D
treeman
Inaktiv

Anslöt: 2009-04-07

Återgå till Aspergare och vården

Logga in