Har du några fysiska problem i form av värk på olika ställen
27 inlägg
• Sida 2 av 2 • 1, 2
Har ingen aning om det har med AS att göra, men jag har IBS (tja, snabbdiagnos av läkare på akuten), samt skolios (krökt ryggrad som kommer sig av att jag har 3,5 cm benlängdsskillnad).
På senaste tiden, nu när det har varit kallt, så har jag fått väldig värk i armar, ben och fingerleder. Härom dagen hade jag så ont i fingrarna att jag hade svårt att hålla i en penna samt skriva på datorn på jobbet. Jag började tänka på reumatism, då jag har många autoimmuna sjukdomar i släkten (diabetes, collagenos m.m.). Men lederna skall väl svullna upp om det är reumatism? Det gör inte mina.
För övrigt så finns det tydligen en koppling mellan autism och autoimmuna sjukdomar... Har läst det X antal gånger, men finns det någon vetenskaplig undersökning som stödjer den teorin?
På senaste tiden, nu när det har varit kallt, så har jag fått väldig värk i armar, ben och fingerleder. Härom dagen hade jag så ont i fingrarna att jag hade svårt att hålla i en penna samt skriva på datorn på jobbet. Jag började tänka på reumatism, då jag har många autoimmuna sjukdomar i släkten (diabetes, collagenos m.m.). Men lederna skall väl svullna upp om det är reumatism? Det gör inte mina.
För övrigt så finns det tydligen en koppling mellan autism och autoimmuna sjukdomar... Har läst det X antal gånger, men finns det någon vetenskaplig undersökning som stödjer den teorin?
biologic skrev:Har ingen aning om det har med AS att göra, men jag har IBS (tja, snabbdiagnos av läkare på akuten), samt skolios (krökt ryggrad som kommer sig av att jag har 3,5 cm benlängdsskillnad).
bäst att kolla vad du har det kan ju ta ett tag att få hjälp (tex skrev reumatologen inte ut smärtmedecin för mig få det är nått jag får "stå ut med" resten av livet, i värsta fall får jag köpa receptfritt enligt han. efter några månader fick jag kontakt med en allmänläkare som i alla fall skrev ut medicin (typ samma som finns receptfritt) för att jag skulle få det billigare men det var mer än ett år senare som jag fick "riktig" medicin (nyss ironiskt nog är jag inte i skov just nu utan har bara hanterbart ont)
Kvinnor verkar ju ha ont i magen en vecka i månaden, kanske därifrån magvärken kommer?
Nacke och korsrygg får man ont i om man rör sig för lite, särkilt jag som lyfter pianon och kassaskåp.
Nacke och korsrygg får man ont i om man rör sig för lite, särkilt jag som lyfter pianon och kassaskåp.
- thefilosofer
- Anslöt: 2010-04-20
Återgå till Att leva som Aspergare