Har du längre ringfinger än pekfinger el tvärtom? Omröstning
46 inlägg
• Sida 1 av 2 • 1, 2
Har du längre ringfinger än pekfinger el tvärtom? Omröstning
Med anledning av dessa trådar är det dags för en "vetenskaplig" undersöking av AF:s medlammar.
langt-ringfinger-lankat-till-ekonomisk-framgang-t8249.html
aspergers-trans-och-testosteron-t13396.html
vilken-sort-ar-du-och-vem-passar-du-ihop-med-omrostning-t13967.html
Tror jag har fått med de flesta varianter. Den som är transsexuell kan skriva i tråden om den är FtM el MtF och hur det är med ringfinger kontra pekfinger.
Edit: Hur man ska mäta står i denna tråd: pek-och-ringfingerlangd-vad-ar-din-2d-4d-digit-ratio-t25566.html
langt-ringfinger-lankat-till-ekonomisk-framgang-t8249.html
aspergers-trans-och-testosteron-t13396.html
vilken-sort-ar-du-och-vem-passar-du-ihop-med-omrostning-t13967.html
Tror jag har fått med de flesta varianter. Den som är transsexuell kan skriva i tråden om den är FtM el MtF och hur det är med ringfinger kontra pekfinger.
Edit: Hur man ska mäta står i denna tråd: pek-och-ringfingerlangd-vad-ar-din-2d-4d-digit-ratio-t25566.html
Senast redigerad av Alien 2011-05-04 23:48:03, redigerad totalt 2 gånger.
"Jag är man och jag har längre ringfinger än pekfinger (båda händerna)"
Senast redigerad av earlydayminer 2011-05-04 23:48:03, redigerad totalt 1 gång.
- earlydayminer
- Anslöt: 2008-03-11
Jag är kvinna och jag har längre ringfinger än pekfinger (båda händerna)
Jag har nog mer testosteron än kvinnor flest, jag har gjort lumpen, är stark (i lumpentestet var 1 normalt, jag fick 4 av nio möjliga i styrka) och litet andra saker, bisexuell exempelvis och...
Jag har nog mer testosteron än kvinnor flest, jag har gjort lumpen, är stark (i lumpentestet var 1 normalt, jag fick 4 av nio möjliga i styrka) och litet andra saker, bisexuell exempelvis och...
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-04 23:48:03, redigerad totalt 1 gång.
öhhh ska jag mäta?
eller ska man gå efter hur det ser ut?
Tycker jag är relevant eftersom fingret kan vara placerat högre på handen och det kan vara längre på längden liksom.. i cm/mm
de verkar nog lika långa om man skall gå efter hur det ser ut iaf.. får mäta sedan
Tycker jag är relevant eftersom fingret kan vara placerat högre på handen och det kan vara längre på längden liksom.. i cm/mm
de verkar nog lika långa om man skall gå efter hur det ser ut iaf.. får mäta sedan
Senast redigerad av Ayhanza 2011-05-04 23:48:03, redigerad totalt 1 gång.
Såg nu att jag var otydlig. Jag svarade inte hur mina händer såg ut, utan citerade ena svarsalternativet.Moggy skrev:ufo skrev:Kan man ha ett pekfinger som är längre än långfingret?
Jag är man och jag har längre pekfinger än långfinger (båda händerna)
Hmmmm. Upp till bevis om jag ska tro på det.
Senast redigerad av ufo 2011-05-04 23:48:03, redigerad totalt 1 gång.
Japp. Jag röstade fel. Skumläsimpulsen antog att det stod "ringfinger" istället för "långfinger". Alltså "längre pekfinger än ringfinger".
Anledningen till att impulsen "antag, så slipper du läsa allt" triggades är att i alla sammanhang jag har stött på detta ämne så har det bara gällt ringfingrar och pekfingrar.
De enda människor jag träffat som har ett pekfinger som är längre än långfingret är de som blivit av med hela eller en del av sitt långfinger.
Varifrån kom idén att jämföra pekfingret med långfingret?
Anledningen till att impulsen "antag, så slipper du läsa allt" triggades är att i alla sammanhang jag har stött på detta ämne så har det bara gällt ringfingrar och pekfingrar.
De enda människor jag träffat som har ett pekfinger som är längre än långfingret är de som blivit av med hela eller en del av sitt långfinger.
Varifrån kom idén att jämföra pekfingret med långfingret?
Senast redigerad av imperativ 2011-05-04 23:48:03, redigerad totalt 3 gånger.
Jag är kvinna och jag har längre ringfinger än pekfinger (båda händerna).
Har väntat i 40 år på den succén.
Ett långt ringfinger i förhållande till pekfingret bäddar för ekonomisk succé, skriver Dagens Nyheter.
Har väntat i 40 år på den succén.
Senast redigerad av Selma 2011-05-04 23:48:03, redigerad totalt 1 gång.
Kvinna, båda ringfingrarna längre än pekfingrarna.
Senast redigerad av Bror Duktig 2011-05-04 23:48:03, redigerad totalt 1 gång.
- Bror Duktig
- Anslöt: 2008-07-18
Jag hittar inte mitt alternativ: Jag har längre pekfinger än ringfinger på ena handen.
(Saknar också alternativet: Jag är mutant och har tolv fingrar på varje hand...)
(Saknar också alternativet: Jag är mutant och har tolv fingrar på varje hand...)
Senast redigerad av Kahlokatt 2011-05-04 23:48:03, redigerad totalt 1 gång.
"pekfinger"??? "avtryckarfinger" heter det väl
Senast redigerad av Bror Duktig 2011-05-04 23:48:03, redigerad totalt 1 gång.
- Bror Duktig
- Anslöt: 2008-07-18
TK skrev:Men det är väl ändå ganska tydligt att det är ett skrivfel i formuleringen av två av alternativen.
Frågan om pekfinger kan vara längre än långfinger kan förvisso kvarstå.
Just det, det ska inte alls vara några långfingrar inblandade.
Senast redigerad av Alien 2011-05-04 23:48:03, redigerad totalt 1 gång.
Jag röstade fel. Satte
"Jag är man och jag har längre pekfinger än ringfinger (båda händerna) "
när det skulle varit
"De är lika långa på båda händerna"
"Jag är man och jag har längre pekfinger än ringfinger (båda händerna) "
när det skulle varit
"De är lika långa på båda händerna"
Senast redigerad av barracuber 2011-05-04 23:48:03, redigerad totalt 1 gång.
- barracuber
- Anslöt: 2007-02-11
Återgå till Övriga Aspergerfrågor