Hälp! Problem med messenger
16 inlägg
• Sida 1 av 1
Hälp! Problem med messenger
Jag kan inte logga in på windows live messenger. När jag försöker så står det bara "Messenger isn't available now". Det fungerade finfint tills i onsdags kväll då det plötsligt slutade fungera. Jag har googlat på problemet och inte hittat något som har hjälpt. Använder windows XP och internet explorer.
Re: Hälp! Problem med messenger
Gammal version? Vill minnas att jag fick nåt liknande en gång för bra länge sen. Gick inte att logga in och sen uppdaterade jag så funka det.
Hej jag har haft liknande problem men jag har Mac då har det berott på att jag inte har den senaste versionen utav mesenger har du kollat det?
Det verkar kvitta från vilken dator jag försöker och det verkar kvitta vilken webläsare jag använder så blir resultatet detsamma. Jag använder en lånedator just nu så jag vet inte om jag får installera den senaste versionen av messenger...
Banzai skrev:Det verkar kvitta från vilken dator jag försöker och det verkar kvitta vilken webläsare jag använder så blir resultatet detsamma. Jag använder en lånedator just nu så jag vet inte om jag får installera den senaste versionen av messenger...
Kan du inte fråga personen du lånar datorn av om du kan installera senaste versionen?
Moggy skrev:Gammal version? Vill minnas att jag fick nåt liknande en gång för bra länge sen. Gick inte att logga in och sen uppdaterade jag så funka det.
Jo jag har varit med om exakt samma.
Banzai skrev:Det verkar kvitta från vilken dator jag försöker och det verkar kvitta vilken webläsare jag använder så blir resultatet detsamma. Jag använder en lånedator just nu så jag vet inte om jag får installera den senaste versionen av messenger...
Om du vill kan vi chatta på MSN ibland? Om nåt intressant.
Jag kan av rätt trevlig att chatta med. Flexibel etc. Man kan ju alltid fråga...
okej, jag erkänner; jag är en komplett idiot när det gäller messenger, MSN och allt vad det nu heter. Det som jag har problem med är det som går igång när jag loggar in på mitt hotmailkonto, alltså Windows Live Messenger. Jag vet inte om detta är annorlunda än de övriga två (MSN finns inte på denna dator och Windows Messenger är inte uppdaterat).
Är det verkligen så att det messenger som inte fungerar är för gammalt då jag har det problemet även på andra datorer?
treeman jag är inte den roligaste att chatta med (långsam), men om/när saker fungerar igen så kan vi ju alltid försöka.
Är det verkligen så att det messenger som inte fungerar är för gammalt då jag har det problemet även på andra datorer?
treeman jag är inte den roligaste att chatta med (långsam), men om/när saker fungerar igen så kan vi ju alltid försöka.
Banzai skrev:Är det verkligen så att det messenger som inte fungerar är för gammalt då jag har det problemet även på andra datorer?
Det kan lösa sig om du uppdaterar MSN som Moggy föreslog.
Långsam gör inget. Jag chattar gärna med dej. Chattar väl i din takt då liksom.
Du kan chatta i vävläsaren istället och slippa bry dig om programversioner, installationer osv. Finns flera sådana sajter men börja med denna:
http://meebo.com
Den är snygg och trevlig. Den klarar flera chattar - msn, yahoo, gtalk, irc mfl - men du ska logga in med din vanliga hotmailadress.
Sen tänker jag: de har ju succesivt ersatt både @msn och @hotmail-adresser med @live-adresser. Men självklart skulle de aldrig stänga av gamla adresser - skulle ju bli världens ramaskri. Så din @hotmail borde ju rimligen funka.
Ibland är chattar tillfälligt överlastade har jag märkt.
Slutligen är ditt lösenord ok?
http://meebo.com
Den är snygg och trevlig. Den klarar flera chattar - msn, yahoo, gtalk, irc mfl - men du ska logga in med din vanliga hotmailadress.
Sen tänker jag: de har ju succesivt ersatt både @msn och @hotmail-adresser med @live-adresser. Men självklart skulle de aldrig stänga av gamla adresser - skulle ju bli världens ramaskri. Så din @hotmail borde ju rimligen funka.
Ibland är chattar tillfälligt överlastade har jag märkt.
Slutligen är ditt lösenord ok?
- barracuber
- Anslöt: 2007-02-11
Hoppas du fixar det Banzai har jättemycket manga-relaterade prat jag vill tråka ut dig med!
- PelleVångman
- Inaktiv
- Anslöt: 2011-01-06
Det är alltså bara uppdatering som gäller...
Jag får göra det när min dator fungerar igen då denna dator inte är min. Typiskt att det skulle bli så här när jag inte kan göra något.
Tack för tipset barracuber, jag ska definitvt kolla upp det när jag kan. Vad menar du med om mitt lösenord är ok?
treeman vi...öh, skrivs (?) när allt fungerar igen.
Samma här herr Vångman!
Jag får göra det när min dator fungerar igen då denna dator inte är min. Typiskt att det skulle bli så här när jag inte kan göra något.
Tack för tipset barracuber, jag ska definitvt kolla upp det när jag kan. Vad menar du med om mitt lösenord är ok?
treeman vi...öh, skrivs (?) när allt fungerar igen.
Samma här herr Vångman!
Banzai skrev:treeman vi...öh, skrivs (?) när allt fungerar igen.
Mer än gärna. Har skickat min MSN-adress till dej i PM.
Och som genom magi så fungerar plötsligt messenger igen?! Jag har inte gjort någonting för att få det att fungera utan det bara återuppstod från de döda... Datorer, kommer aldrig förstå mig på dem.
treeman jag ska adda dig.
Banzai skrev:Och som genom magi så fungerar plötsligt messenger igen?! Jag har inte gjort någonting för att få det att fungera utan det bara återuppstod från de döda... Datorer, kommer aldrig förstå mig på dem.
*LER STORT*
Det vore trevligt!
Och jo datorer är väldigt lömska och opålitliga objekt. Fast jag tycker inte man ska slå dom bara för det... även om man får lust ofta.