Hackare som tagit sig in på min dator. :(
78 inlägg
• Sida 2 av 4 • 1, 2, 3, 4
KrigarSjäl skrev:Är det någon här som betett sig skumt mot dig?
Ja, det har personen i fråga verkligen gjort innan, för ett år sedan typ.
Han har varit väldigt obehaglig mot mig...
Senast redigerad av missbutterfly 2011-05-04 15:51:42, redigerad totalt 1 gång.
- missbutterfly
- Anslöt: 2007-02-13
Kvasir skrev:missbutterfly skrev:Moggy skrev:Jag tycker du kan skriva ut vem det är faktiskt då sånt här är allvarligt...
Jag har skrivit till en av moderatorerna..
Det är det bästa. Att publicera det på forumet vore oklokt, eftersom möjligheten finns att det är någon som försöker låtsas vara någon annan.
Jag är rädd för honom.
Han är _mycket_ obehaglig.
- missbutterfly
missbutterfly skrev:Kvasir skrev:missbutterfly skrev:[quote="Moggy"]Jag tycker du kan skriva ut vem det är faktiskt då sånt här är allvarligt...
Det är det bästa. Att publicera det på forumet vore oklokt, eftersom möjligheten finns att det är någon som försöker låtsas vara någon annan.
Jag är rädd för honom.
Han är _mycket_ obehaglig.[/quote]
OK, så det är någon som du faktiskt har haft problem med tidigare och som kanske helt enkelt avsiktligt har lämnat spår efter sig för att visa att han kan/kunde ta sig in på din dator?
Senast redigerad av Kvasir 2011-05-04 15:51:42, redigerad totalt 1 gång.
Kvasir skrev:missbutterfly skrev:Kvasir skrev:[quote="missbutterfly"][quote="Moggy"]Jag tycker du kan skriva ut vem det är faktiskt då sånt här är allvarligt...
Jag är rädd för honom.
Han är _mycket_ obehaglig.[/quote]
OK, så det är någon som du faktiskt har haft problem med tidigare och som kanske helt enkelt avsiktligt har lämnat spår efter sig för att visa att han kan/kunde ta sig in på din dator?[/quote]
Ja.
- missbutterfly
Moggy skrev:Råkar det vara så att personen skickat dig mail med "roliga länkar" eller nåt liknande?
Nej, det har han inte...
- missbutterfly
Hela den här historien känns fel. Man kan inte hacka sig in på någons dator enligt din beskrivning. Mer info tack.
Senast redigerad av junkandshit 2011-05-04 15:51:42, redigerad totalt 1 gång.
- junkandshit
- Anslöt: 2007-09-05
junkandshit skrev:Hela den här historien känns fel. Man kan inte hacka sig in på någons dator enligt din beskrivning. Mer info tack.
Det kan man tydligen visst göra, enligt min pv (som är enormt datakunnig).
Han säger att denna person har "hackat sig in" via min hotmail.
Det har hänt konstiga saker med min dator; filer som raderats/hämtats som jag eller min kille inte sett innan, sidor som raderats, lösenord som varit sparade (som jag inte sparat!) och sedan när jag ska stänga av datorn har det stått "andra personer är inloggade på denna dator".
Sedan, igår, när jag skulle skriva in mitt användarnamn (när jag skulle logga in här) så kom hans användarnamn upp i den rutan!
Jag har länge undrat vad som hänt med datorn, men inte vetat vem som gjort dessa saker.
Nu VET vi.
Nu är iallafall allt rensat, så nu kan han inte ta sig in igen (tack och lov!)
Jag kan berätta att jag haft problem med denna persons förföljelser innan, både privat och på internet.
Senast redigerad av missbutterfly 2011-05-04 15:51:46, redigerad totalt 1 gång.
- missbutterfly
manne skrev:Är det någon du har bråkat med på forumet..
Nej, inte öppet på forumet.
Han har trakasserat mig privat, och via PM.
- missbutterfly
missbutterfly skrev:Moggy skrev:Råkar det vara så att personen skickat dig mail med "roliga länkar" eller nåt liknande?
Nej, det har han inte...
Säker?
H*n kan ju ha ett extra alias du inte känner till.
Senast redigerad av ufo 2011-05-04 15:51:46, redigerad totalt 1 gång.
missbutterfly skrev:Sedan, igår, när jag skulle skriva in mitt användarnamn (när jag skulle logga in här) så kom hans användarnamn upp i den rutan!
Skitbra! Det är inte så att hans lösenord dyker upp själv, om du låter användarnamnet vara kvar och trycker enter?
Senast redigerad av Savanten Svante 2011-05-04 15:51:46, redigerad totalt 1 gång.
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2007-03-13
Savanten Svante skrev:missbutterfly skrev:Sedan, igår, när jag skulle skriva in mitt användarnamn (när jag skulle logga in här) så kom hans användarnamn upp i den rutan!
Skitbra! Det är inte så att hans lösenord dyker upp själv, om du låter användarnamnet vara kvar och trycker enter?
Men hallå! Ser jag en moderator uppmana till att logga in på annan medlems konto här på forumet? Det kan väl knappast vara tillåtet ens om det är en hackare och från ens egen dator? Och vad skulle syftet vara?
Senast redigerad av Kvasir 2011-05-04 15:51:46, redigerad totalt 1 gång.
missbutterfly skrev:Jag är rädd för honom.
Tror inte du behöver vara rädd.
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 15:51:46, redigerad totalt 1 gång.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
Kvasir skrev:Savanten Svante skrev:missbutterfly skrev:Sedan, igår, när jag skulle skriva in mitt användarnamn (när jag skulle logga in här) så kom hans användarnamn upp i den rutan!
Men hallå! Ser jag en moderator uppmana till att logga in på annan medlems konto här på forumet? Det kan väl knappast vara tillåtet ens om det är en hackare och från ens egen dator? Och vad skulle syftet vara?
Det har du helt rätt i. Borde jag kanske inte gjort.
Jag tror jag egentligen uppmanar till att försöka "ge igen", och komma fram till vad som har hänt med datorn. Det där låter som om nån har SUTTIT vid datorn och skrivit. Windows funktion att automatiskt fylla i fungerar så vitt jag vet inte om man hackar datorn utifrån.
Det stämmer inte, helt enkelt.
Det är min åsikt tills nån kommer med nåt välgrundat som får mig att ändra åsikt.
Senast redigerad av Savanten Svante 2011-05-04 15:51:46, redigerad totalt 1 gång.
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2007-03-13
Hade den härifrån forumet som jiddrat gjort det rent fysiskt, eller bara via pm på forumet och på sms eller hur det var?
Det är inte så att det är nuvarande pojkvännen som nu avslöjar att han är samme person som jiddrade på forumet i fjol....
Det är inte så att det är nuvarande pojkvännen som nu avslöjar att han är samme person som jiddrade på forumet i fjol....
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 15:51:46, redigerad totalt 1 gång.
ufo skrev:missbutterfly skrev:Moggy skrev:Råkar det vara så att personen skickat dig mail med "roliga länkar" eller nåt liknande?
Nej, det har han inte...
Säker?
Min kille säger att han är säker (och han kan väldigt mycket om datorer.)
- missbutterfly
Pemer skrev:Det är inte så att det är nuvarande pojkvännen som nu avslöjar att han är samme person som jiddrade på forumet i fjol....
Nej, han har själv avslöjat vem han är i ett PM..
- missbutterfly
Förstår att du är paranoid. Skulle jag också ha varit om.
Jag haft en PV som kan mycket om datorer(Och ordnat med tänkbara brandväggar)
Samt att jag inte öppnat några inkommande länkar ifrån någon alls.
Men ändå blivit hackad.
Jag tycker nog att du skall se över dina rutiner vid datorn. För någonstans felar det.
Men ändå blivit hackad.
Jag tycker nog att du skall se över dina rutiner vid datorn. För någonstans felar det.
Senast redigerad av ufo 2011-05-04 15:51:46, redigerad totalt 1 gång.
Pemer skrev:Hade den härifrån forumet som jiddrat gjort det rent fysiskt, eller bara via pm på forumet och på sms eller hur det var?
Han har förföljt mig på många sätt. Inte rent fysiskt dock, men både via telefon och nätet.
- missbutterfly
missbutterfly skrev:ufo skrev:missbutterfly skrev:[quote="Moggy"]Råkar det vara så att personen skickat dig mail med "roliga länkar" eller nåt liknande?
Nej, det har han inte...
Säker?
Min kille säger att han är säker (och han kan väldigt mycket om datorer.)[/quote]
Faktum kvarstår att det inte utan vidare är möjligt att hacka sig in på en Windowsdator på det sättet.
Det kräver antingen att nån sitter via den fysiska dator och aktiverar fjärrskrivbord eller att man har fått in nån slaga trojan som i så fall skulle behöva vara specialdesignad för just det här grejen.
På det du beskriver så skulle jag ta mig en allvarlig funderare på vilka personer i din närhet som haft fysisk tillgäng till din dator.
Senast redigerad av Moggy 2011-05-04 15:51:46, redigerad totalt 1 gång.
KrigarSjäl skrev:missbutterfly skrev:Jag är rädd för honom.
Tror inte du behöver vara rädd.
Jag hoppas inte det..
Men jag upplever honom som labil, på ett otäckt sätt.
- missbutterfly
ufo skrev:Jag tycker nog att du skall se över dina rutiner vid datorn. För någonstans felar det.
Det har jag gjort nu.
- missbutterfly
ufo skrev:Förstår att du är paranoid. Skulle jag också ha varit om.
Men ändå blivit hackad.
Hur har du blivit hackad?
Det där att folk ypplever sig ha blivit hackade och hänvisar till att datorn beter sig konstigt är för det mesta inget annat än okunskap hos användaren.
De flesta idag har en router eller modem med NAT-funkation. Har men det och brandvägg på datorn, Windows egna duger bra så är det omöjligt att nån utifrån kan "komma in a datorn" och läsa dokument etc. Enda sättet är man man själv på någpt sätt laddar ned en trojan som öppnar upp något.
Senast redigerad av Moggy 2011-05-04 15:51:46, redigerad totalt 1 gång.