Gymnasieskola i Stockholm
6 inlägg
• Sida 1 av 1
Gymnasieskola i Stockholm
Söker tips på bra gymnasieskola i Stockholm, antingen aspergerklass eller där de verkligen vet vad det handlar om o är bra på att ge stöd.
Solna gymnasium, Östra Real, Thorildsplans gymnasium och Danderyds Gymnasium har klasser för personer med asperger...
- lollo_testar
- Anslöt: 2010-09-14
lollo_testar skrev:Solna gymnasium, Östra Real, Thorildsplans gymnasium och Danderyds Gymnasium har klasser för personer med asperger...
Brännkyrka har AS-klass, liksom Spånga gymnasium och nystartade Mimers gymnasium är inriktat på AS helt och hållet. Lägger till din lista alltså.
- alfapetsmamma
- Anslöt: 2008-05-03
Södra latins gymnasium har en klass med långsammare takt och mer stöd och kontakt mellan lärare och elev. Det är inte specifikt en AS-klass utan det är lite blandat. Du kanske kan maila denna (eller någon av de andra förslagen här) och försöka få tag i någon som kan förklara vad exakt varje skola erbjuder för stöd,och vad som skiljer de olika klasserna och skolorna.
Vet inte hur Danderyds Gymnasium är idag. Men när jag gick där var det bra och det har hjälpt mig mycket i mitt liv. Syns inte på betyget att man gått en anpassad undervisning.
Vet inte hur det är idag.
Vet inte hur det är idag.
- Funderaren
- Anslöt: 2010-10-10
Återgå till Barn och föräldraskap