"Gult kort" för varningar
40 inlägg
• Sida 1 av 2 • 1, 2
"Gult kort" för varningar
Admin
Ni kan se att en del forumister har fått en gul ruta under sin avatar med en siffra på. Det är antal nu gällande varningar som står där. Systemet är automatiskt och när vi delar ut en varning genom detta på forumet får den varnade dels ett PM "Varning utfärdad" (där vi ger en länk till var varningen utdelades) och dels en gul ruta med en siffra i invid sin avatar.
En varning ligger kvar i tre veckor om vi inte hanterar den annorlunda manuellt. De kan överlappa varandra i tiden och en tredje varning medför normalt ett postförbud, i oftast tre eller sex veckor. Vi gör ibland annorlunda bedömningar av olika skäl men så här ser huvudregeln ut.
Ni kan se att en del forumister har fått en gul ruta under sin avatar med en siffra på. Det är antal nu gällande varningar som står där. Systemet är automatiskt och när vi delar ut en varning genom detta på forumet får den varnade dels ett PM "Varning utfärdad" (där vi ger en länk till var varningen utdelades) och dels en gul ruta med en siffra i invid sin avatar.
En varning ligger kvar i tre veckor om vi inte hanterar den annorlunda manuellt. De kan överlappa varandra i tiden och en tredje varning medför normalt ett postförbud, i oftast tre eller sex veckor. Vi gör ibland annorlunda bedömningar av olika skäl men så här ser huvudregeln ut.
Re: "Gult kort" för varningar
Gult kort?
-Jag tycker det ser ut som medaljer...
-Jag tycker det ser ut som medaljer...
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
Precis min tanke!
Har suttit och väntat på att någon ska protestera högljutt över det faktum att hans välförtjänta varningar ser ut som snuttegulliga guldmedaljer.
Har suttit och väntat på att någon ska protestera högljutt över det faktum att hans välförtjänta varningar ser ut som snuttegulliga guldmedaljer.
Admin
Jag håller med, tycker också det ser ut som medaljer, men Liebert påstår bestämt att de skall tolkas som "gult kort" (som jag fick veta i PM av en forumist är ett slags varningssystem inom vissa lagidrotter).
Medaljer för dåligt uppträdande och regelbrott?
Jag håller med, tycker också det ser ut som medaljer, men Liebert påstår bestämt att de skall tolkas som "gult kort" (som jag fick veta i PM av en forumist är ett slags varningssystem inom vissa lagidrotter).
Jag utgick visst felaktigt från att det räckte med några promille sportkunskaper för att känna till kopplingen mellan varning och gult kort..
Titti skrev:
Det råder delade meningar om vad som är "dåligt uppträdande".
Åtminstone jag tänker även fortsättningsvis ge fan i att låtsas att jag är på högreståndsmiddag.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
Liebert skrev:Jag utgick visst felaktigt från att det räckte med några promille sportkunskaper för att känna till kopplingen mellan varning och gult kort..
Det där var väl ändå lite smått nedlåtande.
Personligen vet jag mycket väl vad ett gult kort är efter att ha genomlidit ett x antal fotbollsmatcher. Trots min imponerande kunskap inom detta områden ser det "gula kortet" fortfarande, rent estetiskt, ut som en söt guldmedalj.
Det handlar alltså inte om bristen på kunskap inom sport, det handlar om det rent visuella utseendet på den lilla medalj... ehm.. det lilla kortet.
tahlia skrev:Det där var väl ändå lite smått nedlåtande.
Det var inte menat så.
tahlia skrev:Liebert skrev:Jag utgick visst felaktigt från att det räckte med några promille sportkunskaper för att känna till kopplingen mellan varning och gult kort..
Det där var väl ändå lite smått nedlåtande.
Personligen vet jag mycket väl vad ett gult kort är efter att ha genomlidit ett x antal fotbollsmatcher. Trots min imponerande kunskap inom detta områden ser det "gula kortet" fortfarande, rent estetiskt, ut som en söt guldmedalj.
Det handlar alltså inte om bristen på kunskap inom sport, det handlar om det rent visuella utseendet på den lilla medalj... ehm.. det lilla kortet.
+1
Det ser ut som den blänker, som gulmetall. Inte som ett kort av plast eller papper.
- Bror Duktig
- Anslöt: 2008-07-18
slackern skrev:Kanske borde skaffa den här symbolen istället.
- Mellanvärld
- Anslöt: 2010-11-28
Mellanvärld skrev:slackern skrev:Kanske borde skaffa den här symbolen istället.
Den symbolen kanske får vissa hetsporrar att lugna ner sej att dom inte vill ha det på sin visningsbild. Var ett dåligt skämt.
Jag tror problemet är att det är ett vitt streck genom det gula kortet och att det är det som gör att det ser ut som kortet blänker "som en medalj". Kortet borde vara helt gult imho.
Är det den kvadratiska formen som ställer till det? Ett gult kort i fotbollssammanhang ser mer ut som ett spelkort.
-Man känner sig ju dekorerad. En guldplatta som det står 1 på. Nr 1.
Utmärkt designval.
Utmärkt designval.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
KrigarSjäl skrev:-Man känner sig ju dekorerad. En guldplatta som det står 1 på. Nr 1.
Utmärkt designval.
Touche nu fick jag mej ett gott skratt.
Senast redigerad av slackern 2011-05-25 9:09:02, redigerad totalt 1 gång.
Liebert skrev:tahlia skrev:Det där var väl ändå lite smått nedlåtande.
Det var inte menat så.
Jag tolkade det som en gliring med glimten i ögat åt mig, som inte förstod liknelsen alls och öppet tillstod det strax innan.
KrigarSjäl skrev:Man känner sig ju dekorerad. En guldplatta som det står 1 på. Nr 1.
Utmärkt designval.
Ok, det avgör saken. Ny symbol kommer sfsm.
Liebert skrev:KrigarSjäl skrev:Man känner sig ju dekorerad. En guldplatta som det står 1 på. Nr 1.
Utmärkt designval.
Ok, det avgör saken. Ny symbol kommer sfsm.
Fan nu är det inget jag kommer att eftersträva att få det var lite lockande ett tag efter jag läste KS senaste inlägg.
Mats skrev:Jag tror problemet är att det är ett vitt streck genom det gula kortet och att det är det som gör att det ser ut som kortet blänker "som en medalj". Kortet borde vara helt gult imho.
Det var precis så jag tänkte.
- Bror Duktig
- Anslöt: 2008-07-18
Återgå till Regler, nyheter och synpunkter