"Gult kort" för varningar
40 inlägg
• Sida 2 av 2 • 1, 2
Re: "Gult kort" för varningar
Liebert skrev:Såja. Sportreferenserna utbytta mot trafikdito
Snyggt men ser ändå det ut som en varning att ta på allvar.
Liebert skrev:Såja. Sportreferenserna utbytta mot trafikdito.
Sedär. Toppen av den gyllene pyramiden.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
KrigarSjäl skrev:Liebert skrev:Såja. Sportreferenserna utbytta mot trafikdito.
Den pekar uppåt måste vara ett gott tecken sikta mot stjärnorna
slackern skrev:KrigarSjäl skrev:Liebert skrev:Såja. Sportreferenserna utbytta mot trafikdito.
Den pekar uppåt måste vara ett gott tecken sikta mot stjärnorna
Nu tycker jag att ni är lite orättvisa. Liebert försöker verkligen här. Vi behöver väl inte ge karlstackarn ett gäng gråa hår över det hela.
Blivande karriär som optimistkonsult..?
-Javisst. När nästa inlandsis kommer.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
Jag och Tahlia satt och drömde oss bort om animerade och snitsiga varningssymboler. Dödskallar som ser värre o värre ut beroende på antal varningar och hänga-gubbe teckningar som blir allt mer ifyllda etc.
Kanske också en tant som lägger huvudet allt mer på sned med ett allt mer förstående leende i allt fler velourplagg per varning kunde göra susen på fler än en person.
DIProgan skrev:Jag och Tahlia satt och drömde oss bort om animerade och snitsiga varningssymboler. Dödskallar som ser värre o värre ut beroende på antal varningar och hänga-gubbe teckningar som blir allt mer ifyllda etc.
Typ en sån här?
Arkimedes skrev:KrigarSjäl skrev:Liebert skrev:Såja. Sportreferenserna utbytta mot trafikdito.
LOL!
Jag vill inte kritisera men varför ville inte Liebert ha kvar den enkla texten "Varningar: 1"? (Eller stod det "1 varning"?, redan glömt. Nåja). Då kunde man i alla fall tydligt se betydelsen. Jag kan inte låta bli att associera färgen gul med guld, och så en etta, ja...
Hälsn / Arkimedes, numero uno
Arkimedes skrev:Jag vill inte kritisera men varför ville inte Liebert ha kvar den enkla texten "Varningar: 1"? (Eller stod det "1 varning"?, redan glömt. Nåja). Då kunde man i alla fall tydligt se betydelsen. Jag kan inte låta bli att associera färgen gul med guld, och så en etta, ja...
Jag håller med!
Arkimedes skrev:Jag vill inte kritisera men varför ville inte Liebert ha kvar den enkla texten "Varningar: 1"? (Eller stod det "1 varning"?, redan glömt. Nåja). Då kunde man i alla fall tydligt se betydelsen. Jag kan inte låta bli att associera färgen gul med guld, och så en etta, ja...
Det är ok att kritisera. Jag tror Liebert anser att en grafisk symbol har tusenfalt högre obs-värde jämfört med ännu en textrad. Det är inte minst den här diskussionen ett bevis på. Syftet med en tydlig symbol är i första hand att påminna den varnade forumisten om att h@n i förlängningen kan riskera att åka på ett postförbud vid ytterligare förseelser.
Liebert skrev:KrigarSjäl skrev:Liebert skrev:Såja. Sportreferenserna utbytta mot trafikdito.
Blivande karriär som optimistkonsult..?
Hehe.
Återgå till Regler, nyheter och synpunkter