Grovt miljonbedrägeri - tvingade dottern spela psyksjuk.
26 inlägg
• Sida 2 av 2 • 1, 2
slackern skrev:Huggorm skrev:Det verkar vara ganska lukrativt att få ett barn som verkligen är så sjukt att det behöver assistansersättning. 100.000kr i månaden för att ta hand om sitt eget barn.
Har inte han varit anställt utav ett vårdföretag som har tagit hand om hans barn? Så dom har varit flera anställda och betalat sociala avgifter och grejer? För jag får till det att det är 730 timmar på en månad. Det är rätt många heltidstjänster det om hon behövde omvårdnad dygnet runt.
98 timmar i veckan, han har uppgifit att han jobbat med barnet 14 timmar om dagen sju dagar i veckan verkar det som. Jag vet inte om han fått övertidsersättning 58 timmar varje vecka eller om han bara haft vanlig timlön alla timmarna.
Jag har aldrig sett att läkarna som först skrivit ut intyget på att barnen är handikappade någonsin blivit åtalade för tjänstefel eller bedrägeri. Där har vi något som man borde utreda betydligt bättre.
Huggorm skrev:slackern skrev:Huggorm skrev:Det verkar vara ganska lukrativt att få ett barn som verkligen är så sjukt att det behöver assistansersättning. 100.000kr i månaden för att ta hand om sitt eget barn.
Har inte han varit anställt utav ett vårdföretag som har tagit hand om hans barn? Så dom har varit flera anställda och betalat sociala avgifter och grejer? För jag får till det att det är 730 timmar på en månad. Det är rätt många heltidstjänster det om hon behövde omvårdnad dygnet runt.
98 timmar i veckan, han har uppgifit att han jobbat med barnet 14 timmar om dagen sju dagar i veckan verkar det som. Jag vet inte om han fått övertidsersättning 58 timmar varje vecka eller om han bara haft vanlig timlön alla timmarna.
Jag har aldrig sett att läkarna som först skrivit ut intyget på att barnen är handikappade någonsin blivit åtalade för tjänstefel eller bedrägeri. Där har vi något som man borde utreda betydligt bättre.
Jag försvarar inte på minsta sätt det som har hänt. Men det förklarar ju rätt omgående varför det kommer upp i 100000/månad. Om nu dottern hade haft dom här problemen i verkliga livet så hade ju pappan fått ta hand om henne praktiskt taget dygnet runt. Och i dom 100000 kr ingår säkert sociala avgifter och så. Hade flickan bott på ett gruppboende med personal och allt hade det säkert kostat samhället stora summor med.
Men det är trist att folk utnyttjar systemet så att folk som verkligen behöver stödet blir misstänkliggjorda.